Spring naar bijdragen

Vacuum slangetje YJ


Recommended Posts

Vraagje:

Bij mijn YJ ( 4.2 uit 1987) loopt er een vacuum slangetje vanaf de achterzijde van het inlaatspruitstuk, door het schutbord, naar de verwarmingsregeling (dacht ik).

Na inbouw van een andere motor (ook een 4.2 , maar dan uit '89) heb ik deze nog niet weer aangesloten, omdat de aansluiting op het spruitstuk niet aanwezig is. Ik heb nog niet gemerkt dat er iets in de auto anders werkt.... Dussss, waar is dit slangetje voor???? Ik kan het ook op het WWW nergens vinden..... wacko.gif Vacuumschema's genoeg op internet hoor, maar da's allemaal van die sh** rond de motor, maar daar heb ik al een goede lokatie voor gevonden: KLIKO tongue.gif

Kan dit slangetje daar ook bij, of is het handiger om hem toch weer van vacuum te voorzien? huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehh, ventilatiekleppen zou best kunnen natuurlijk..... de verwarming heeft het de afgelopen maanden prima gedaan.....maar ventilatie???? Het is een wrangler en die zijn voorzien van "natuurlijke"ventilatie.... tongue.gif

Maar ik zal morgen eens wat proberen.... bedankt!

Ik weet wel zeker dat het niets met de EGR te maken kan hebben, het slangetje loopt door het schutbord, en de EGR zit ( bij mij natuurlijk werkeloos biggrin.gif ) tussen in- en uitlaat- spruitstuk.....

Maar toch bedankt voor je reactie JeePee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren even naar de kleppen gekeken, alles lijkt gewoon te werken... Ik heb overal kabels aanzitten, dus waarvoor dient dat vacuum dan?????

Ander probleem is, dat je eventuele vacuumgestuurde kleppen niet kunt horen als de motor loopt rolleyes.gif ....

Heeft er iemand een idee wat dit vacuum aanstuurd ???? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwsgierig geworden ben ik net even onder het dashbord gekropen en heb 't slngetje opgezocht. Het zit aangesloten op een klepje aan de hevel van warm/koudregeling. Met deze wetenschap weer in de chilton's gedoken. Het klepje blijkt de frisse luchttoevoer open of dicht te sturen. Dus... met de natuurlijke ventilatie van een softtop of bikini kan het slangetje lekker blijven hangen zo ie hangt.

Ik heb overigens een 4.0HO uit "91 maar volgens mij zit er in het verwarmingsysteem geen verschil met de 4.2 87"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt JeePee... blijkbaar staat er in de chilton's toch meer over de verwarming dan in de Haynes unsure.gif

Ik zal eens zien wat ik ermee ga doen..... Tenslotte rijden we in de wintermaanden met een hardtop..... enne, achteraf ( en met jouw informatie) is het afgelopen winter wel veel vochtiger in de auto geweest dan vorige jaren.... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...