Spring naar bijdragen

19 e Trophee Cevenol 16/19 Mei 2007


dezperado
 Share

Recommended Posts

Evenement voor de echte die-hards onder de off roaders.

Beginners: Blijf weg! Want de trails van de Cevenol zijn zonder genade en vereisen echte off-road ervaring.

Bij de 2006 editie waren meer inschrijvingen dan ooit en 40% van de deelnemers aarzelde niet om vanaf landen als Engeland, Nederland,België en Zwitserland te reizen om de meest bloedstollende sensatie mee te maken.

Afgezien van de prachtige trails zul je genieten van de prachtige omgeving waar de deelnemers ook terug keren om met hun familie de vakantie door te brengen.

Van de start vanuit het betovernde dorp Les Vans zal het road book je leiden via de gevierde trails naar Chassagnes, naar de klim van de de pylon en naar Camille. Die de adrenaline sneller zal doen stromen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er wel zin in om te gaan, wie weet wanneer het is ???

Ik zoek daarvoor ook nog een geschikte bijrijder, ons vrouw durft niet sad.gif en mijn vriend (landroverrijder) heeft wat mindere ervaringen met mijn jeep laugh.gifblink.gif )

Bas toch ik heb de datum erbij gezet Het inschrijvingsformulier kan ik je toesturen. smile.gif en ik wil er zelf ook wel heen met mn Jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
We Want More!:)

Dat kan maar dat wordt dan naar Ballenstedt... morgen maar weer vertrekken...zucht..... weer zo'n 600km..... het leven is hard van een Jeeper :blush:

Op de laatste foto klapte de aandrijf-as er van achter onderuit. (halverwege de helling)

Dit was een zeer steile helling van zo'n 500 meter.

Dus zei de man van de organisatie om terug te lieren naar beneden.

Ik op mijn beste Frans ... neen...neen 5 minuten !

Dus achterdeur op en floep daar was een achteras (zie foto op het dak).

Nu bleek dus ook nog de Yoke kapot te zijn , echter hadden we er alleen maar 1 bij voor de vooras , deze past ook , diameter is kleiner maar de splines hetzelfde.

En binnen 9 minuten hadden we de Yoke en de as vervangen , op de helling , we kregen een geweldig applaus en vroomm... we konden weer verder.

Later hebben van een Dopje (van Prengels-verpakking chips) , een kering gemaakt zodat we niet te veel olie verloren.

Dit werkte perfect , we hebben hier nog 2 dagen mee rond gereden , en we verloren ongeveer 0.5 liter per dag , dus dat valt mee , als je de steile hellingen in cevenol kent...

Nog een paar foto-tjes dan :

Cevenol-4.jpg

Cevenol-5.jpg

Cevenol-6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
veel plezier in oost duitsland

en hou hem heel :whistle:

Ik kreeg nog een mailtje van een klant :

wederom iets van jullie gezien op internet

www.dailymotion.com

type dan in bij zoeken : trophee cevenol 2007

je krijgt dan een video van de quads en iets over de helft van de film verschijnen jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Eeej Madmudder. Was een makkie he.:thumbsup:

Ja, dat ging erg lekker. Helaas ging ik op het eind van de voorlaatste dag in de fout door op het verkeerde moment de lockers in te schakelen. Met een vloeiende jump zowel links achter als rechts voor de steekas aan wokkels:wacko:.

Was samen met mij zwager met een bijna standaard Isuzu Trooper 40pk diesel. De Fransozen hadden zoveel respect voor dat autootje dat overal tegenopkwam en ook nogeens helemaal uitreed dat ze hadden besloten hen de poedelprijs aan te bieden. Een fors gevulde mand met allerlei streekgerechten en dranken. Heel leuk gebaar. De sfeer bij de Trophee is sowieso super. Baal nu al dat ik 2008 waarschijnlijk niet meekan ivm verbouwing huis.

Voor 2009 staat het zeker boven aan mijn wishlist (maar wie weet wat er nog gebeurd volgend jaar)

Voor degene die gaan : Heel veel plezier en tot ziens:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Word je al ongeduldig ?? Heb begrepen dat je aankomend jaar als co-driver bij BlackBear instapt. Kun je vast even voorproeven.

P.s. Heerde a.s zaterdag ?

Ik zag dat de JCN naar cevenol gaat , hebben jullie al op tijd ingeschreven ? , er is nl. een max. van 150 auto's.

Eventueel heb ik wel een adresje van een camping in de buurt , niet te duur en waar je makkelijk kunt sleutelen , ik heb er al heel wat gelast en gesleuteld op die camping.

Helaas ga ik dit jaar niet , ik heb hem al 4 jaar achtereen gereden.

En hij valt dit jaar een beetje ongunstig voor mij (niet met hemelvaart).

Voor diegene die wel gaan :

Dit is wel een van de zwaardere ritten die ik heb gereden in europa , er zitten hele makkelijke stukken in , maar ook best moeilijke stukken , waar ik wel eens een nat gevoel van tussen de benen heb gehad. (met het idee , kan dit met een Jeep ?).

Ga er niet heen als er geen krasje of deukje op je Jeep mag komen , je al enige terrein ervaring hebt , en mininaal 1 sper in je auto hebt.

Cevenol2005-0.jpg

Cevenol2005-9.jpg

Cevenol2006-0.jpg

Cevenol2006-2.jpg

Cevenol2006-4.jpg

Cevenol2006-7.jpg

Cevenol2006-8.jpg

Cevenol-0.jpg

Cevenol-1.jpg

Cevenol-5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Wij zijn inmiddels thuis al om 10 uur vanmorgen

En de rest is al in de buurt van Nederland.

En wat betreft het evenement een woord TOP.

De routes hebben elke dag andere uitdagingen.

Verder is het echt intensief 4 dagen offroaden waarvan 3 dagen

je de hele dag nodig hebt en ook een groot deel van de avond.

Helaas reed Nico de 2e dag zijn tussenbak stuk en was vrijdag naar huis vertrokken.

En wat betreft onze auto,die heeft het goed gedaan alleen de benzine pomp stuk gehad en de remleiding.

O ja, een deuk in de snorkel om dat de jeep erop lag.

En dat op het stukje waar Hans vorig jaar zo overeen reed.

Maar 7 inch soa plus 3 inch body lift dan heb je niet zoveel nodig.

Het ging gelukkig niet hard dus de schade is beperkt.

Maar dit weegt niet af dat het prachtig en technisch rijden is en niet alleen een groot hart en veel lef nodig hebt want dan kom je op de koffie.

Kortom een aanrader en foto's volgen maar die komen van Utah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, graag een filmpje inzake de "Lay-me-down" van de Black Bear, zodat we ook deze van een gepaste waardering kunnen gaan voorzien.

blackbeardowngp4.jpg

Klote Hendrik ...... , zelf er niet aan over gehouden ?

Dus ik heb toch niet voor niets gezegd dat het een super mooi evenement is ! (ik heb hem nu 4*gereden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik heb er niks aan over gehouden.

Het ging zo rustig dat er weingig schade is.

Verder vertelde een quad rijder dat er op de helling op de laatste helling.

dat een nederlander de steekas verving in 10 min. op de helling.

Dus jij had ook nog wat indrukken achtergelaten.

gr

Hendrik

Klopt , alleen was het een aandrijfas.

Dat was samen met Niek , aandrijfas vervangen en Yoke in 10 a 15 minuten.

Leuk dat ze dat nog weten...

Ik zal hem wellicht volgend jaar weer doen , de reden dat ik er dit jaar niet was , omdat het niet met helmelvaart was (kost me te veel dagen).

Voorheen was het ieder jaar met hemelvaart (is altijd een rustige periode bij ons).

Al moet ik wel zeggen , het is ieder jaar hetzelfde en weet je van te voren al wat er gaat komen , dus een jaartje overslaan kan geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...