Spring naar bijdragen

Bouwvak !!!!


EJG
 Share

Recommended Posts

De bouwvak is bij ons in de regio begonnen.

Hier in de buurt wrodt aardig wat gebouwd, dus ik dacht , zal eens effe kijken hoe ver die mannen al zijn wink.gif

Nu zijn een aantal terreinen omgeven met hekken , maar er staan er ook een paar open.

Aangezien het gisterenavond flink regende, was het een lekkere bende.

Zou je daar zo op mogen of is dit ALTIJD verboden terrein ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I rij gewoon naar binnen en als iemand eraan komt zeg je dat je een nieuwbouw huis op het oog hebt en even gaat kijken hoe het vordert

Of het huis van je kennis bekijken of zo. Haha

Hier is langswater alles afgezet met paaltjes Vond een plek waar ik net tussendoor kon. Gisteren zag ik dat ze er 2 nieuwe hadden bijgezet.

Ik probeer me wel te beheersen to Sclayn en Geilenkirche

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net maar weer effe op het bouw terrein wezen kijken.

Ze hadden vandaag niet veel gedaan wink.gif

Maar bij het eerste tallud wat ik wilde oprijden , stond al politie.

Even verderop gereden , weer politie.

Kortom was weer snel thuis. mad.gif

Nu wordt er veel gestolen van bouwterreinen, dus ga ik ervan uit dat ze niet voor mij waren.

Hopen dat ze er morgen overdag niet staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bouwterrein (ook in aanbouw zijnde wegen, spoorlijnen etc) is eigendom van de aannemer tot het moment dat het opgeleverd wordt. Op dat moment gaat het eigendom over naar de staat of een persoon. In feite is een bouwterrein dus geen openbare weg maar prive terrein van de aannemer en daarom heeft de politie in ieder geval niets te zeggen over je rijstijl en of je er al dan niet mag komen. Verder zeggen de blauwe 'Verboden toegang voor onbevoegden art 461 wetb. v strafr.' bordjes meestal ook niet zoveel. Zo'n bordje zegt alleen wat als het ook aangemeld is bij de gemeente. Meestal is dat niet zo en hangt er alleen maar een bordje. Dus het is zeker niet zo dat iedereen zomaar zo'n bordje kan ophangen en dat je er dan meteen ook niet mag komen.

Mijn eigen ervaring is dat je meestal prima op bouwterreinen kunt rijden zolang je maar niets stuk maakt waardoor de aannemer boos wordt. Als de aannemer het echt niet wil dan krijgt hij je echt wel weg. Ik heb ook al eens meegemaakt dat de politie er aan kwam doordat er mensen geklaagd hadden en toen bleek dat ze geen artikeltje 5 konden geven omdat het geen openbaar terrein was. Het leuke was dat ze wel dreigden met artikel 5 en het inbeslag nemen van het rijbewijs totdat ik ze vertelde dat ik wist dat het geen openbaar terrein was. Toen was de dreiging ook meteen weg laugh.gif Het enige wat ze konden doen is waarschuwen en zeggen dat we weg moesten gaan.

Er zijn trouwens nog meer borden die niet zoveel betekenen:

Verboden in te rijden, behalve bestemmingsverkeer. Elk kavel aan de weg kan een bestemming zijn. Je hoeft er dus niet wat te zoeken te hebben. Vaak kun je iets zeggen als dat je gehoord had dat er een huis te koop stond en dat je daar wilde gaan kijken. Of dat je aan het begin van de weg iets leuks dacht te zien en dat je daar wilde gaan kijken. Als ze je vragen waarom je dan zonder stoppen de hele weg uitgereden hebt dan kun je zeggen dat je je ergens halverwege bedacht had en dat je toen maar doorgereden bent. Nou ja.. een opzichtige leugen is het zeker maar ik ken mensen die op die manier toch echt onder een bekeurig uit zijn gekomen. Een ander bord is het bord 'Stiltegebied'. Dat bord vertelt je alleen dat je er niet buitenproportioneel veel lawaai mag maken. Je mag er dus WEL met een gemotoriseerd voortuig rijden, als je maar geen 'lawaai' maakt.

Zie ook: http://home.planet.nl/~freekkno/page7.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk......daar hebben we wat aan...gezien het wanstaltig aantaal borden "uitsluitend bestemmingsverkeer" hier in de bossen van de Achterhoek....

Als ik nu dus een man m/v in t blauw of groen weer s achter me aan zie rennen/fietsen/racen, duw ik hem m/v een print van dat verhaal in de handen --> klaar!! laugh.gif

Hoef ik niet alleen maar terug te zwaaien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk......daar hebben we wat aan...gezien het wanstaltig aantaal borden "uitsluitend bestemmingsverkeer" hier in de bossen van de Achterhoek....

Als ik nu dus een man m/v in t blauw of groen weer s achter me aan zie rennen/fietsen/racen, duw ik hem m/v een print van dat verhaal in de handen --> klaar!! laugh.gif

Hoef ik niet alleen maar terug te zwaaien...

Jij kunt gewoon zeggen dat je iemand op de fiets van je dochter die kant op zag rijden en erachteraan ging. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...