Spring naar bijdragen

Accu


jeeped
 Share

Recommended Posts

Vrouwtje belde vanmiddag op,joh de auto start niet en eigenlijk doet niks het meer geen radio niets.Dus ik met de vraag heb je dan niets aan laten staan je licht of zoiets,nee natuurlijk niet ik heb wel blond haar maar een zoemer van het licht hoor ik toch wel als ik ze aan gelaten zou hebben.Dus ik naar haar werk met een andere Jeep blijkt de accu leeg te zijn(?).Ik deed de lampen aan en de branden maar heel even.Maar starten ho maar.Laat ik nou woonplaats service van de wegenwacht hebben,dus die maar gebeld want als hun het euvel opzoeken hoef ik het niet meer te doen tongue.gif .Iid accu compleet leeg en wat bleek accu overleden,laat ik nou nog geen half jaar geleden deze accu nieuw erin gezet hebben.

Dus met de startkabels de wagen gestart en lopen als een trein.De wagen naar huis gereden en daar uit gezet.Met de multimeter de accu opgemeten en gaf 14,5volt aan,contact aan gezet en de spanning was gelijk weg.Even gewacht en blijven meten op de accu en toen ging de spanning weer langzaam naar de 14,5v,deur open gedaan weer de spanning weg.

De man van de ANWB zei dat een accu van kou kapot gaat maar ook van warmte kan hij kapot gaan.

Nou is mijn vraag,wie heeft soortgelijks al eens meegemaakt en is mijn accu eigenlijk wel kapot want de man van de ANWB kan het ook goed mis hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Doctor, niet lang geleden ook zoiets gehad. Accu van nog geen jaar oud, lampen laten branden voor ongeveer 3/4 uur, kom terug en ab doet het niet meer blink.gif en starten ho maar. ANWB erbij, kabels erop en hoppa! no problemo! Accu door gemeten en zo dood als een pier. Eut;eg van de ANWB was dat deze accu's qua lading meer gemaakt zijn voor de amerikaanse manier van rijden: een uur op weg naar je werk, dan nog 1 1/2 uur op weg naar de Mall en dan weer 2 uur naar huis rijden. Dan laadt ie fijn op en blijft op sterkte. Niet zoals hier: 3 minuten naar de slijter, 10 minuten op weg naar je meisie en dan weer een kwartier naar huis rijden laugh.gif

Dus..................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar weken geleden ook zoiets gehad, zitten we s'avonds lekker in de tuin hoor ik een autoalarm...is niet die van ons die gaat nooit zomaar af....dacht ik het geluid werd steeds zieliger.....was het toch die van ons, had m'n vrouw de lichten aan laten staan en nu was de accu leeg en ging het alarm af door de noodstroomvoorziening. dus ff starten met kabels en 15 min rijden alles weer als nieuw ! Hij was echt helemaal leeg, zelfs de lampen deden niks. ik denk dat we geluk hebben gehad dat we em snel weer geladen hebben als je um lang leeg laat staan gaat ie echt stuk.

Dat van die warmte kan best kloppen ik heb ook eens in de ardeche een kapote accu gehad en onder de kap wordt het in de zomer eerrug heet in een XJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige maand de binnenverlichting een paar dagen laten branden. Accu (8 jaar oud) helemaal leeg en defect. Bij de dealer een nieuwe Mopar accu gehaald. Nu maar hopen dat die het ook 8 jaar volhoudt. De dealer hoopte dat ik dat als eigenaar niet meer meer zou beleven. Ik heb 'm gerust gesteld. Volgend jaar koop ik een Patriot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vandaag ff terug geweest naar de accuboer met mijn accu,die is niet kapot.

Dus thuisgekomen hebben Eelco en zijn vader (trouwens nog bedankt) de accu weer terug gezet en wat denk je,start gewoon en de rest doet het ook weer.

Ik krijg het vermoeden dat de accuklemmen of oxidatie of ergens een interne breuk hebben.Dus morgen maar ff de nieuwe klemmen erop zetten want die heb ik al ongeveer 1 jaar in de garage liggen. frusty.gif

Dit zijn klemmen met een langere montagestrip waar je dus meer kabels normaal op vast kunt zetten.

Maar je zal blindvaren op hetgeen de ANWB me vertelde dat mijn accu overleden was,dan had ik nu voor Jan met de korte achternaam een nieuwe accu gekocht. ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vandaag ff terug geweest naar de accuboer met mijn accu,die is niet kapot.

Dus thuisgekomen hebben Eelco en zijn vader (trouwens nog bedankt) de accu weer terug gezet en wat denk je,start gewoon en de rest doet het ook weer.

Ik krijg het vermoeden dat de accuklemmen of oxidatie of ergens een interne breuk hebben.Dus morgen maar ff de nieuwe klemmen erop zetten want die heb ik al ongeveer 1 jaar in de garage liggen. frusty.gif

Dit zijn klemmen met een langere montagestrip waar je dus meer kabels normaal op vast kunt zetten.

Maar je zal blindvaren op hetgeen de ANWB me vertelde dat mijn accu overleden was,dan had ik nu voor Jan met de korte achternaam een nieuwe accu gekocht..

Ohoh, er is je ook niet veel rust gegund he ?? Ik zal m`n metertje morgen maar meenemen voor de zekerheid.. wink.gif

P.s. Was het nou echt 9.00 uur ohmy.gifblink.gifohmy.gif KREUN_STEUN******

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kom op man is uitslapen

ZUUUUUUUUUUUUUUUUCCCCCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT no.gifno.gif

Eigenlijk wil ik morgenvroeg ook nog even de softtop er af gooien (diehard) en dan naar je toe hobbelen.......zelfde adres of gaan we op de brug vanwege alle olieen en moeilijk te bereiken delen huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...