Spring naar bijdragen

Oli lekkage links bij het achterwiel


Recommended Posts

Ik heb sinds een week lekkage links bij het achterwiel, eerst heb ik de wegenwacht gebeld die bevestigde mijn vermoeden van lekkage via de as en niet van de remmen.

Nou ben ik zaterdag bij Jeepdesign geweest die had helaas geen tijd om dat direkt te maken maar ik heb al wel een afdichtrubber gekregen voor als ik het zelf wil maken.

Nu de vraag, i dit zo simpel te maken als dat ik denk?

Het is een Dana35 achteras met c clip heb ik me wijs laten maken smile.gif Wiel er afhalen en remmechanisme, kap van de dif er afhalen, as naar binnen slaan en c clip oprapen, as er uit trekken afdichtring er af slopen en nieuwe er op tikken.

dichtmaken en klaar????

Ik Hoop dat het zo simpel is als het klinkt,.... kom ik nog problemen tegen? iemand uit de buurt van bergen op zoom zin om mee te helpen?

Probleem 2, achteras zingt ( vals ) ik heb de kruisjes recentelijk vervangen, en even gechecked die zijn goed, kan ik mijn as invetten in de bak? de bak is recent gereviseerd ik ben bang dat daar iets van vuil in zou kunnen zitten

grts martin

ps, Oli is uiteraard met ie maar dat kan ik niet meer wijzigen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd een vrij simpel werkje om de keerring te vervangen en met een beetje technische kennis kom je er echt wel uit.

Voor onderdelen kan je beter naar B&S gaan of bellen 0344-623050.

Dan zal ik morgen de gok maar nemen en de boel open gaan schroeven, nog advies over het ( een klein beetje ) vet op de as smeren om te kijken of dat helpt? Ik had nl even de as er uit gehaald om een kruisje te wisselen ( gratis, garantie van JD ) en toen was het even een kilometer of 100 weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf weg van JD, ik ken hem ook maar al te goed.

Oliekeering is echt gemakkelijk te vervangen, bij het installeren geen vet aan de steekas doen.

Maar de keering voorzien van een beetje dreft zodat hij er gemakkelijk ingaat.

Wel oppassen dat je de nieuwe keering niet beschadigd bij het insteken van de steekas.

Succes en mocht je nog vragen hebben vuur maar los.

Staat trouwens ook heel goed uitgelegd in de Haynes bijbel!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaar! Het viel inderdaad reuze mee, ik had alleen geen 1/4 inch 12kant liggen, daar moest ik even voor zoeken, maar nu heb ik een echte gedore ringsleutel tongue.gif

Er was water in de as gekomen, vandaar dat de achterdiff ook niet goed gesmeerd werd, ik hoop dat de aandrijflijn nou stil blijft....

thx voor het melden dat het goed zelf te maken was TJ

Wat JD betreft, tja ik heb nu een 2de wagen ik kan het nu wat verder weg zoeken voor reparaties, ik heb voor een maatje een voorasje kruisje en 6 12kant bouten megenomen totaalplaatje was niet duur maar het kruisje was een tientje duurder als bij b&s, was totaal met afdichtrubbertje voor mezelf 78 euri en DAT valt dan weer veel mee.

Het blijft een aardige gast maar vertrouw het ook nit meer om er naar toe te gaan met de mededeling'maak het maar' voor (gebruikte)ondrdelen istie gewoon goed, het is maar 30 kilometer van mij vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...