Spring naar bijdragen

4.0i HO inbouwen in een 4.2....


jack
 Share

Recommended Posts

Da's zeker mogelijk. Let er alleen op, dat bij de '96 blokken de priseas van de versnellingsbak anders is. ( wat dikker) Denk er ook aan dat je aardig in de bekabeling van de auto aan het werk moet, en dat je versnellingsbak een AX15 moet zijn. Achter een 4.2 zit meestal de BA10/5, dat type kan het vermogen van de 4.0i niet aan! Als laatste is het aan te raden om de eindreductie aan te passen: 3.54 is eigenlijk het minste wat erin moet. Bij een 4.2 zit er meestal 3.07 in.

Het beste is dus dat je een schade auto o.i.d. op de kop tikt. Dan kun je alles overzetten en ben je in één keer klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's zeker mogelijk. Let er alleen op, dat bij de '96 blokken de priseas van de versnellingsbak anders is. ( wat dikker) Denk er ook aan dat je aardig in de bekabeling van de auto aan het werk moet, en dat je versnellingsbak een AX15 moet zijn. Achter een 4.2 zit meestal de BA10/5, dat type kan het vermogen van de 4.0i niet aan! Als laatste is het aan te raden om de eindreductie aan te passen: 3.54 is eigenlijk het minste wat erin moet. Bij een 4.2 zit er meestal 3.07 in.

Het beste is dus dat je een schade auto o.i.d. op de kop tikt. Dan kun je alles overzetten en ben je in één keer klaar!

Bedoel je dat de bloken na '96 weer een dunnere priseas hebben, ik kan ook nog een '95 er kopen maar moet dus alleen nog op zoek naar een andere bak...hmmm

of een sloper (is wel makkelijker)

weer stof om over na te denken en uit te zoeken..

dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, en ook de rest van de kabelboom is dan anders. Dat wordt een heel gepuzzel, omdat ook je PDC in de huidige elektrische installatie moet worden geíntregeerd!

Is het trouwens wel een blok uit een handgeschakelde XJ? Anders kom je ook met andere zaken aan het kijken. Zo heeft de automaat geen vliegwiel en je huidige overzetten is geen optie ivm de BDP sensor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, en ook de rest van de kabelboom is dan anders. Dat wordt een heel gepuzzel, omdat ook je PDC in de huidige elektrische installatie moet worden geíntregeerd!

Is het trouwens wel een blok uit een handgeschakelde XJ? Anders kom je ook met andere zaken aan het kijken. Zo heeft de automaat geen vliegwiel en je huidige overzetten is geen optie ivm de BDP sensor!!

De optie motor ombouwen is voor mij van de baan, heb gisteren een 4.0i HO gekocht,

scheelt me heel veel gesleutel en het vragen van jullie kostbare tijd...hahahaha laugh.gif

sp; het is een wrangler laredo 4.0i HO van november 1991 met geel kenteken (dus ook een achterbank, sorry KOLLEE) met een schuine rolbar, wil met de tijd wel een rvs familie bar hebben vind ik persoonlijk mooier. tongue.gif

Bedankt iig voor de vele reacties.. worshippy.gif

Groet Reijer. bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De optie motor ombouwen is voor mij van de baan, heb gisteren een 4.0i HO gekocht,

scheelt me heel veel gesleutel en het vragen van jullie kostbare tijd...hahahaha laugh.gif

sp; het is een wrangler laredo 4.0i HO van november 1991 met geel kenteken (dus ook een achterbank, sorry KOLLEE) met een schuine rolbar, wil met de tijd wel een rvs familie bar hebben vind ik persoonlijk mooier. tongue.gif

Bedankt iig voor de vele reacties.. worshippy.gif

Groet Reijer. bye1.gif

En dan hier de foto's van Jack zn nieuwe aanwinst (Feli!!! thumbsup.gif ) ahhh, New Yorker bull bar wub.gif

Ja, Utah, zeg t maar..... dry.gif

dsc01664ef9.jpg

dsc01665ww1.jpg

dsc01673mn9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is mooi Velgen ook Daar kun je nog een hoop geld aan uitgeven Jack

als je van Bling Bling houdt. RVS scharnieren en Hoodset.

Verstandig om een 4.0 HO te kopen. Is apart dat je de family rollbar mooier vind want verschillende jeeprs hebben em juist andersom overgezet en de family bar vervangen voor een schuine. ( o.a. Menno)

wel je gegevens even aanpassen zie daar staan CJ5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is mooi Velgen ook Daar kun je nog een hoop geld aan uitgeven Jack

als je van Bling Bling houdt. RVS scharnieren en Hoodset.

Verstandig om een 4.0 HO te kopen. Is apart dat je de family rollbar mooier vind want verschillende jeeprs hebben em juist andersom overgezet en de family bar vervangen voor een schuine. ( o.a. Menno)

wel je gegevens even aanpassen zie daar staan CJ5

De keuze van de motor was snel gemaakt naar aanleiding van de gesprekken (antwoorden op vragen) hier op het forum en gesprekken met een kennis hier uit Renkum (Kees), vandaar..

En wil er wel wat van RVS opzetten wellicht heb jij nog aanbiedingen..haha

Heb net trouwens een mooi 3" body lift gehaald, bij jou in de buurt...haha helaas jou niet gezien (jij was 80 ltr peut aan het verstoken, ergens op de ijsel)

En die familie bar...? ik vind ze beide mooi, maar heb het idee dat de jeep iets voller wordt met een familie bar.

Mijn gegevens kloppen wel hoor, ik heb al jaren (ongeveer 15) een cj5 V6 automaat uit 1959 (zie foto's van forum leden)en ben daar nu pas wat actiever mee geworden en mijn vriendin wilde ook zoiets (jeep)... en dat was natuurlijk een super moment om er een yj bij te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...