Spring naar bijdragen

Forte produkten


mopotoyo
 Share

Recommended Posts

Ben door een collega op geattendeerd op Forte produkten. Heb toen op internet gezocht en op diverse forums wordt het ook aangeprezen (motor forum bijvoorbeeld). Verder zag ik dat ook Ogdak forte flush gebruikt voor een motorschoonmaak, wat ik ook van plan ben om te gaan doen. Verder zijn er verschillende produkten van Forte waar ik wel interesse voor heb.

Wie heeft hier ervaringen mee? Of kent dit spul

http://www.forte-nwe.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Mij eigen ervaringen met:

Carburateurreiniger

Reeds vele jaren terug bij een vorige Jeep carburateur reiniger (merk onbekend) via de bezinevuldop aan de brandstof toegevoegd. Tijdens het stationair draaien geen bijzonderheden, echter toen ik aanreed na honderd meter waren al mijn pakkingen van mijn carbaratuur opgelost dus liep de brandstof zo naar buiten. Waarschijnlijk waren deze al ver weg maar toch!

Radiator Stop Leak

Ook bij een moderne auto een kleine lekkage een dergelijk product als "Radiator Stop Leak" (merk onbekend, het waren korrels) toegevoegd. Lek was weg maar het expansievat was met geen mogelijkheid meer open te krijgen.

Engine Stop Leak cq seal conditioner

Bij diverse auto's toegepast en géén enkel waarneembaar effect.

Ik raad aan dergelijke producten NIET te gebruiken indien je géén mankement hebt, heb je toch een mankement is het de gok waard!

Dergelijke producten zijn verkrijgbaar bij iedere automaterialenhandel. Zelf koop ik automaterialen waar eigenlijk geen particulieren zouden mogen kopen en krijg zelfs korting bij afname van meerdere artikelen. Doen ze moeilijk vanwege de BTW ed. gebruik je de naw-gegevens van je eigen bedrijf of het bedrijf waar je werkt.

Groeten,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar hebt jij het gehaald? Forte zegt dan ze alleen aan garages verkopen.

B&S in het welbekende Tiel.

Hey,

Ik raad aan dergelijke producten NIET te gebruiken indien je géén mankement hebt, heb je toch een mankement is het de gok waard!

Inderdaad daar ben ik het helemaal mee eens. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gebruikt in stuurhuis keering lekkte iets forte er in met week maker en ja hoor dicht

motor flush gebruikt en olie is weer brand schoon oon na een tijdje

keeringen worden op de duur hard door de olie doops verdwijnen

met forte of een andere week maker worden keeringen weer soepel en werkt het veertje ook weer in de keering

dit spul vind ik dan werkt perfect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas een overleden verklaarde ZJ als herboren zien herrijzen door Forte.

Oftewel, Gert..laat je horen. smile.gif

Eeuuh ja,

Inderdaad heb ik m'n zj gekocht met een verschrikkelijk vervuilde motor. Ik denk dat de vorige eigenaar de laatste 50000 km geen olie meer ververst heeft. huh.gif

Na de 1e keer spoelen met de moterflush van forte heeft de zj ongeveer een week goed gelopen voordat hij weer begon te tikken (klepstoters). Moter weer gespoeld en het was bijna gelijk over. Daarna een stijgend oliepeil van ongeveer 2 cm per 100 km, benzine in olie (vastzittende zuigerveer?), motor weer gespoeld en probleem opgelost. (b&s had de auto al afgeschreven en kon niets anders bedenken dan slijtage van het blok) huh.gif (5,2 met 235000)

Ik heb hierna ongeveer 2500 km met de auto probleemloos gereden, totdat na het jeepcamp in ballensted de auto plotseling verschrikkelijk begon te roken wat toch echt duidde op een gebroken-of weer vastzittende zuigerveer, motor weer gespoeld en ja hoor probleem opgelost.

Ik heb de zj in totaal dus al drie keer gespoeld met dat spul van forte en ik ben dus van mening dat het echt goed z'n werk doet, al ben ik wel bang dat je bij 1 keer spoelen bij erg vervuilde motoren zoals de mijne je niet met 1 sessie klaar bent. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...