HansH Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Hoi allemaal ik heb een probleem met mijn GC 4.0 LTD uit 1994. onder het rijden valt de motor wel eens uit. vaak wil die dan ook slecht starten (of een paar minuten helemaal niet) maar vaak na 4 of 5 keer proberen slaat de motor aan een loopt even heel hard stationair. De auto heeft net een grote beurt gehad toen is het wel minder vaak voor gekomen maar toch valt de motor onder het rijden nog wel eens uit en slaat dan na een paar seconden weer aan Wat kan dit zijn ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Onder welke omstandigheden valt de motor uit? bij rechtuitrijden, in een bocht, over een hobbel, droog-nat weer etc? Ik heb zoiets in het verleden met een (gerespecteerd) Duits merk gehad als ik over een hobbel reed. Ging echter na verloop van tijd vanzelf weer weg...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 wat jij onder een grote beurt? of je garage? ga bougies, bougieskabels en verdelerkap/rotor maar eens vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst June 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 De motor valt soms spontaan op de snelweg uit. Vaak gebeurt het op een recht stuk heel af en toe in een bocht. vaak is het wanneer ik het gas loslaat of bij een constante snelheid. wel is het vaak bij regenachtig weer maar ook wel eens wanneer het droog is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 denk toch dat je het moet zoeken in bougies enz enz maar kan ook zijn dat je benzpomp aan het hikken is.....maar dan start die niet direct weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 de throttle-body kan ook nog vervuild zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst June 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Ik ben niet heel erg technisch maar wat is een throttle-body ?? groet Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 de throttle body zit boven op de motor aan raamkant, de buis van het luchtfilter zit er boven op http://www.off-road.com/jeep/cherokee/xjte...ngine/tbody.htm http://www.allpar.com/fix/throttlebodycleaning.html ik zocht er nog 1 met plaatjes maar kan ik zo 123 niet vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst June 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 De bougies zijn wel vervangen de rest nog niet. vast bedankt voor alle tips groet hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Gokje, brandstoftoevoer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wazzup Zj Geplaatst June 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2006 MIschien heel erg dom...Zelf meegemaakt met mijn laatste chevy ( en ja weet het is gene jeep...onze kwaaltjes wijken af van de regel ) dat de motor uitviel tijdens rijden e n ook stationair....heb toen de compressie druk in elke cylinder gemeten en deze was dus telaag waardoor hij steeds uitviel.... mischien ene idee om daar naar te kijken! succes ermee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zjsid Geplaatst June 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2006 ik heb sterk vermoeden dat het aan je gasklep sensor ligt. deze meet de gasklepstand. Je zult hem moeten doormeten met voltmeter. locatie= op gasklephuis, acher aan bestuurderskant. zet contact aan, maar motor UIT! 1 poot van meter op sensor, andere op aarde. bij dichte stand moet voltmeter tussen .20 en .90 volt weergeven. met hand gasklep verder openen, voltmeter moet hogere waarde weergeven. bij helemaal open: +/- 4.5 volt. Ik had hetzelfde euvel, een nieuwe plaatsen is heel goed te doen, paar schroefjes, meer niet. Prijs was bij mij 70 eur, dacht ik. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst June 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2006 Ik ga het proberen bedankt Groeten Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.