Spring naar bijdragen

APK - Helaas.....


Scumbag
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Vandaag is m'n Jeep (cherokee 1994) afgekeurd sad.gif

2 kleine dingetjes, de demper van de stuurinrichting lekt en de uitlaat lekt bij de motor (pakking). Dit lukt nog wel, maar....

Er zit ook speling op m'n achterwielen. Als je aan een wiel trekt, komt het wiel zo'n 4 mm naar je toe en je kan het ook weer terug duwen.

Is dit te repareren of moet ik een nieuwe achteras?? (enig idee van de kosten, ik denk niet dat ik het zelf kan....)

gr Martijn

PS. Nog even B&S autoparts in Tiel gebeld, zei dachten dat de steekassen, evt lagers en differentieelhuis versleten waren.

Steekassen 300.- + differentieelhuis 400 + lagers (weet ik niet meer) Bij elkaar zo'n 1000.- montage ongeveer 150.-

Werd ik niet blij van.... (maar ga denk ik ook niet naar Tiel dus...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martijn

Natuurlijk is dit te repareren.

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:

1:De C-clips kunnen versleten zijn.

2:De steekassen kunnen versleten zijn.

De C-clips vervangen is redelijk makkelijk te doen en de kosten zijn het helemaal niet (ongeveer 20 euro voor een setje)

De steekassen willen nog wel eens verslijten,deze kan je dan op laten lassen en netjes afdraaien zodat er geen overmatige ruimte tussen de as en de borgpen meer zit.

Suc6 JEEP(ED)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martijn

Natuurlijk is dit te repareren.

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:

1:De C-clips kunnen versleten zijn.

2:De steekassen kunnen versleten zijn.

De C-clips vervangen is redelijk makkelijk te doen en de kosten zijn het helemaal niet (ongeveer 20 euro voor een setje)

De steekassen willen nog wel eens verslijten,deze kan je dan op laten lassen en netjes afdraaien zodat er geen overmatige ruimte tussen de as en de borgpen meer zit.

Suc6 JEEP(ED)

Bedankt voor je snelle reactie!

Nu heb ik nog niet zoveel aan m'n Jeep geklust en net even het achterwiel eraf gehaald, maar waar zitten die C-clips?

Ik heb nog wel op het forum een handleiding gevonden voor de steekassen, maar daar staat niets over c-clips.

zie http://www.jeepforum.nl/forum/index.php?showtopic=5316

gr Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je opent je dif deksel, en dan zie je midden in je dif-huis een staafje zitten,

dit kan je eruit nemen door een klein boutje los te draaien aan de zijkant van je dif-huis.

Daarna duw je je steekassen naar binnen en zie je de C-clip tevoorschijn komen,

je kan ze dan gemakkelijk eruit nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en mocht je toch nog een achteras nodig hebben.

ik heb er nog een liggen hoor het nog wel

Ik ga eerst die C-Clips vervangen, als dat niet helpt. Hoor je het van me!!

Bedankt voor de tips allemaal!! Ik laat nog wel even weten of het gelukt is....

....... Ik ben even aan het shoppen geweest, maar hier in de buurt hebben ze het niet en kunnen het ook niet bestellen..... sad.gif

Iemand een adres in de buurt van Beverwijk/Amsterdam? Hebben ze dit alleen bij een Jeep/chrysler dealer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik ga eerst die C-Clips vervangen, als dat niet helpt. Hoor je het van me!!

Bedankt voor de tips allemaal!! Ik laat nog wel even weten of het gelukt is....

....... Ik ben even aan het shoppen geweest, maar hier in de buurt hebben ze het niet en kunnen het ook niet bestellen..... sad.gif

Iemand een adres in de buurt van Beverwijk/Amsterdam? Hebben ze dit alleen bij een Jeep/chrysler dealer?

Het heeft even geduurd, maar hier weer even bericht...

Jeep dealer gebeld en daar hadden ze inderdaad de C-Clips, ongeveer 11.- per stuk (ex. btw). Maar toen ik nog wat vragen stelde, had die man het idee dat het niet aan de C-C-Clips kon liggen en bood aan om er ook nog even naar te kijken.

Ik had niet eerder tijd, maar ik ben vandaag geweest.

Niets aan de hand zegt tie..... Daar hebben alle cherokee's "last" van. C-clips vervangen zou wel wat helpen, maar hij keurt 'em er gewoon mee goed!!!

Er moet alleen nog een andere pakking achter/onder m'n spruitstuk (is niet gasdicht) en karren maar!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je een goede monteur/dealer getroffen!

Kennis van me "kreeg" met hetzelfde grapje een kompleet nieuw opgebouwde achteras voor z'n kiezen! Ook bij een dealer! Kosten waten wat meer.... 2500 eurotjes!

De man heeft nu dus geen Jeep meer, maar rijdt in een discovery... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je een goede monteur/dealer getroffen!

Kennis van me "kreeg" met hetzelfde grapje een kompleet nieuw opgebouwde achteras voor z'n kiezen! Ook bij een dealer! Kosten waten wat meer.... 2500 eurotjes!

De man heeft nu dus geen Jeep meer, maar rijdt in een discovery... sad.gif

Een Discovery ????

Heeft ie wel weer wat ontdekt dan !!! rolleyes.gifdry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Ja, hij heeft ontdekt dat de Jeep dealer 'm bedonderde en bij een ander merk een nieuwe auto uitgezocht... toch jammer en dom van die dealer!

Maar we dwalen af.... laat je even weten wanneer de APK er weer op zit, Scumbag?

APK zit d'r op!!! wink.gif

Heeft toch nog wel geld gekost.... Spruitstuk was gescheurd.... Maar goed het ding rijdt weer biggrin.gifbiggrin.gif

Nogmaals bedankt voor jullie info en support!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...