Spring naar bijdragen

Ben aan kracht aan het verliezen


Remcog
 Share

Recommended Posts

Hoi Forum,

Mijn 2.5 1991 YJ loopt sinds enige tijd een beetje raar. Als ik een tijdje 90 rijd in zijn 4 of 5 dan begint lijkt het alsof ik minder kracht heb. Af en toe lijkt het of er niet genoeg benzine ingespoten word, of het lijkt alsof hij op drie cilinders rijd. De motor sputtert een beetje en als ik terug schakel of harder ga rijden dan loopt ie weer goed. Maar dit gebeurt nu steeds vaken en voordat ik straks in de middle of nowhere ergens stil sta vraag ik het jullie maar even.

Ik heb het benzine filter nagekeken naar die is schoon. Ik heb de bougies vervangen want die waren op. Na dat ik ze vervangen had liep de motor prima maar nu begint ie toch weer te sputteren.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heef iemand enig iedee. Nogmaals de omschrijving van mijn probleem. Motor loopt prima soms als ik 80 90 rijd of in zijn 4 of in zijn 5 begint de motor te sputteren. Bij extra gas gaat ie weer prima maar soms duurt dat wel wat lang. Ik heb de bougies vervangen en de brandstof filter nakekeken.

Alvast bedankt.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben een leek op gebied van techniek....maar kijk eens na of je tank geen vacuum zuigt.. ik heb dat wel eens gehad met een autootje, er zit daar een gaatje in de benzine dop, die zat dicht. kwam er een onderdruk in de tank, dat zoog ie niet genoeg benzine aan.., tegenwoordig zal er wel een soort slangetje aanbungelen, misschien zit ie wel verstopt...

ik hoop dat je er wat aan hebt smile.gif

2e waar ik aan denk is dat je brandstofpomp niet helemaal lekker meer werkt (niet voldoende capaciteit meer heeft..) te weinig benzine in de tank zou schadelijk zijn voor je brandstofpomp heb ik gelezen op een topic. Vandaar dat je er altijd minimaal 10 liter in moet hebben zitten. Dus je tank leegrijden en telkens voor €15,- tanken, dan kun je dergelijke problemen met de pomp krijgen...

succes en wie weet reageren er wel meer jeepers! huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zijn dat de bougieskabels moet vervangen. of als je de bougiedop er niet goed op gedrukt hebt.

Zelf is mij het laatst overkomen dat ik de bougies had vervangen, maar tijdens het monteren is 1 bougie beschadigd.Of was niet goed geweest.

(en het is bij mij zo dat die bougie achter de compresor zit van de erco.)

probeer wat, misschien wel de verdeler.het zijn geen duure onderdelen.

succes van uit het hoge noorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi En bedankt voor de reacties jeepers,

Ik heb de benzine dop even bekeken maar er zit geen gaatje in voor de luchtaanvoer.

Mijn tank is altijd vol (een keer zonder benzine was voor mij de laatste keer 20 KM voor de Portugeese grens in Spanje sad.gif )

Ik heb ook even naar de bougie dopjes gekeken er zijn er twee die wat roest hebben van binnen. Aan de buitenkant van de kabels is geen breuken of zoiets te zien.

Ik zal ze met preslucht wel even schoonspuiten mischien dat dit helpt en ik ga even kijken of ik hier ergens nieuwe kabels kan vinden en of eventueel een nieuwe verdeel kap.

Als er nog andere Jeepers zijn die wat advies hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Ik ga nu mijn jeep uitsoppen gisteren een stortvloed en had de auto zonder deuren hardtop aleen met een afdekhoes buiten staan sad.gif normaal regent het hier nooit maar nu dat het in Nederland 30 graden is gaat het hier regenen. sad.gif

Groeten uit Vale Da Pedra en nogmaals bedankt.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb soortgelijk probleem gehad met mijn yj van 94. het was de benzinepomp.

nu heb ik opnieuw een stuttering probleem.

foutmelding bleek de lambdasonde te zijn .

maar er moet meer zijn want die is vervangen nu.

het is wel al iets minder frequent.

volgens mijn informatie ( geput uit google) kan het nog de throttle positioning sensor of map sensor zijn.

een vuile luchtfilter had ook gekunnen d8 ik.

in ieder geval als jij de oplossing hebt hoor ik het ook graag smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...