Spring naar bijdragen

Raar tikje in de achterrem


Recommended Posts

Ik hoorde sinds 2 weken een raar tikje in de linker achterrem, elke keer als ik had geremd en los liet dan hoorde je een duidelijke klinkende "KLINK" of tik.

Toch maar ff gekeken net, en geen voetbal gekeken!

Wiel los en drum weggehaald en wat zie ik:

dsc015322vc.th.jpg

dsc015309lx.th.jpg

dsc015315ad.th.jpg

is het handrem stelkabeltje losgeschoten, en onder de voering gaan zitten, dat maakte dat "KLINK" geluidje....

Maar hoe kan dat nou los gaan??

Het is in november 2005 vervangen samen met de remcilinder en een aantal andere kleine onderdeeltjes (veertjes etc) Die spullen heb ik in Duitsland besteld bij 4WP.de.

Is het kabeltje soms een fractie te lang soms?

Wie weet het....

Het zit nu weer goed maar voor hoe lang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

ik heb het over het trommeltje maar ik dacht dat ik de schijf eraf moest halen om dit te maken en kheb schrik dat ik de schijf beschadig bij het afhalen(kloppen enzo)...

dus ik moet gewoon het kabeltje vastmaken?

is dit een straight forward job of moet ik eerst iets losdraaien ofzo?

spijtig dat het alleen de thumbnails zijn eh =( kkan nie goed zien op die kleine foto's... ik ga dit morgen eens open draaien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nou gek??? ik heb bij de ZJ wel degelijk schijven achter, met daar in trommels en schoenen voor de handrem. Ik denk dat een WJ dat ook wel zal hebben dan. Dus om zomaar te zeggen dat je achter geen schijven hebt betwijfel ik, of er moet enorm veel verschil tussen mijn amerikaanse en jullie Europese GC zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ghostrider <_<.... klopt helemaal. Trommelremmetje ivm handrem, in de schijf. Is volkomen normaal met schijven achter.

@Hyeclass Maar...... de foto's zijn van een trommelrem as. Handrem-trommeltje ziet er anders uit. Kom dus maar met die foto's.

bewerkt door Ab
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...