Spring naar bijdragen

K&N luchtfilter


Recommended Posts

een beter lucht-toevoer naar de motor. je mag een klein vermogenwinst verwachten, en, wat veel voornamer is: een toename in koppen in de lage toerentallen. ik heb ook een kleine vermindering in verbruik vast gesteld. kortom: verwacht er geen wonderen van. maar het is een van die dingen die allemaal samen wel een verschil maken......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Eelco@Mar 21 2004, 13:05

Wanneer ik naar specificaties van veel jeeps op het internet kijk, hebben ze heel vaak een k&n luchtfilter, ipv de normale luchtfilter. Omdat er dus heelveel zijn met dit ding, vraag ik me eigenlijk wel af wat het nut hiervan is, dus... wie kan mij hiermee helpen?

Tsja, als je de originele simpelweg vervangt met een K&N replacement filter dan scheelt het weinig/niets. (plaatje van Utah)

Meer luchttoevoer? Neuh, want de inlaat is even groot gebleven en je moet ook serieus ook wat aan je uitlaat veranderen wil je dat voordeel maximaal benutten.

Het nut vroeg je:

Het enige (en grote) voordeel is dat je geen nieuwe meer hoeft aan te schaffen..gewoon om de zoveel km schoonmaken. (hangt af van jaargetijde...zomer=stof=vaker)

Een ander verhaal is de laatste van XJos (die ook ònder de motorkap geinst. kan worden geloof ik? blink.gif )

Dan krijg de motor serieus meer lucht..maar ik ben ook dàn van mening dat je met een originele uitlaat nog te weinig van het potentieel gebruik maakt.

MugZy heeft er zo één..kijk maar eens in projecten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook zo'n open luchtfilter en moet zeggen dat, de keren dat hij schoon is bij mij, ik het verschil wel merk. Een nadeel van en open filter zoals jos hen heeft afgebeeld en deze geplaatst onder de motorkap is dat hij alleen maar warme lucht aanzuigt als je hem niet aan de rechterkant van je blok plaatst zoals hij bedoelt is bij een 4.0 liter blok (of jouw 2.5) Ik vind persoonlijk het grote voordeel dat hij makkelijk te reinigen is vooral na een dagje off road. Het grote nadeel eraan is dat het vaak een open filter betreft dus je moet wel voorzichtig zijn met water...........

T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...