Spring naar bijdragen

Laag stationair toerental


Recommended Posts

Beste Jeepers,

Afgelopen weekend zijn we bezig geweest met een ZJ 4,0l 6cil HO.

Het probleem is dat deze Jeep zowel op benzine als op gas stationair 500/600 toeren draait.

Nu is de vraag waar zou dit aan kunnen liggen.

m.v.g.

Bart

Ik heb een '98 GC 4,0 6 cil benzine/lpg g3; volgens mij(n toerenteller) draait deze ook 500 a 600 t stationair. Op benzine en LPG g3. Wat zou het toerental dan moeten zijn volgens jullie?

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie niet in wat er fout aan moet zijn,

500/600 is prima in mijn ogen

Ja zijn al 6 maanden bezig mijn V8 op dat toerental te krijgen !

Start op 2000 toeren en blijft dan hangen en schommelen tussen de 1500 en de 2000 toeren.

Door wat extra gas te geven, daalt die soms naar 700/800 maar moet ongeveer 600 zijn.

Ik zou dus dolblij zijn als ze dit ooit opgelost krijgen. dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat hebben de geleerden al gedaan dan?

Een heleboel rekeningen gestuurd mad.gif

In eerste instantie alles vervangen wat er maar vervangen kon worden.

Alles schoongemaakt wat er maar schoon te maken viel binnenkant en buitenkant.

Er komt geen foutmelding in de software.

Is nu de allerlaatste software ingezet.

Nieuwe bougies.

Gezocht naar valse lucht....

Gaskabel

Probleem doet zich voor bij warme of koude motor.

Een ander punt is dat bij cruise control je ook een variatie hebt in toerental, omhoog en omlaag, vooral rond de 120 km (+/-2200) hoort dus toeren opgaan, maar geen versnelling van de wagen.

Maar men heeft geen flauw idee waar nog te zoeken.

Volgende week willen ze de wagen weer eens 2 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander punt is dat bij cruise control je ook een variatie hebt in toerental, omhoog en omlaag, vooral rond de 120 km (+/-2200) hoort dus toeren opgaan, maar geen versnelling van de wagen.

Dit wijst op een koppelomvormer die tijdens het rijden even unlockt. Veelal het gevolg van een slechte of kapotte TPS (Throttle Position Sensor) op het gasklephuis.

Een slechte TPS kan ook veel van jouw andere problemen verklaren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stappenmotor cruise control loskoppellen.

Heeft een GC een stappenmotor?

Ik heb daar bij mijn vorige auto (Peugeot 406) problemen mee gehad bij 105.000 km (bij aankoop van de auto). Ik stond voor gek op de Franse tolwegen. Sta ik daar af te rekenen met een toeretal dat schommelt tussen de 1000 en 2500 toeren. Als of ik haast had om op mijn vakantieadres te komen.

Dealer zei dat dit vaker voorkwam bij LPG auto's. Stappenmotor kon schoongemaakt worden. Maar ik had garantie. Ik heb toe tegen de (verkopende) garage gezegd dat de stappenmotor kapot was, deze is toen vervangen. Nu bij 225.000 km kwam het verschijnsel weer terug. Deze auto rijdt nu in Polen rond, en ik heb een GC (op LPG G3 en ook rond de 115.00 km) Een enkele keer - als ik na langdurig op een bepaalde snelheid rijden - hard moet remmen met mijn Jeep, zie ik het toerental een beetje 'zagen'. Vandaar mijn vraag.

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...