Spring naar bijdragen

wrangler of cj7 renegade


mcjvandenbroek
 Share

Recommended Posts

Welkom.. smile.gif

Wat het beste is hangt meer van jou af dan van de Jeeps.

De CJ's en Wranglers zijn al best aardig offroad vanaf fabriek, maar zijn ook allemaal tot in den einde te modificeren...

Ben je zelf sleutelaar?

Wat is je budget?

Rij je veel afstanden?

etc etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom MCJ!!!

Pffff wat een vraag joh, heb je een uurtje of wat?

Ik zit deels met hetzelfde dilemma;

Ik vind de CJ's prachtige wagens, ook en vooral met V8 motor, maar heb een YJ (Wrangler) en ben daar zéér content mee.

Het heeft dus ook zéér met smaak te maken, welke vind je het mooiste.

Qua motor; V8, tja........ geluid gaat me door merg en been (op een positieve manier dan wub.gif ) maar heb zelf geen of niet veel ervaring met die motoren in de CJ's en de ingesleutelde versies in de YJ's.

Wij hebben ook nog een Grand Cherokee (WJ) met een V8, maar daar mag ik niets aan modificeren of mee het terrein in van de vrouw ph34r.gifcry.gif

De 6 cilinders 4.2 in CJ's en in Wranglers (YJ); hebben ook beiden hun voor- en nadelen; de 4.2 wat meer koppel bij lagere toerentallen (handig in het terrein) óf zn koppel bij een lager toerental, carburateur (choke) afstellen geeft nogal eens wat hoofdbrekens. De computer wordt vaak ge-bypassed en een andere carburateur en ontstekings unit gemonteerd. Dan schijn je een prima motor te hebben.

De 6 cilinder 4.0; is een wat modernere motor, met benzine inspuiting, nagenoeg 0 afstellingsproblemen, maar moet in het terrein wat hoger in de toeren gereden worden om aan zn max koppel te komen. Ik vind het een zéér prettige motor.

Het zijn allemaal prima blokken, die je niet of nauwelijks zult verslijten als ze regelmatig hun "verzorging" krijgen.

Ik kan je dus geen afgerond advies geven, hooguit een opsomming van wat eigenschappen. Anderen zullen dit ruim kunnen aanvullen denk ik.

In ieder geval veel succes met de keuze en mocht je de diverse types eens life willen bekijken/ervaren, gewoon ff op dit forum kenbaar maken. Altijd hulp beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!!

De YJ heeft een wat stijver chassis, een gegalvaniseerde body ( behalve tussen '91 en '94 rolleyes.gif ) en is wat meer op weggebruik toegespitst ( Trackbar voor en achter)

De CJ is dus standaard eigenlijk wat beter in het terrein, maar eigenlijk is het verschil teniet te doen door wat dingen te demonteren.

En dan de motoren... met een beetje mazzel vindt je een CJ met V8. Mooier geluid zul je niet in een Jeep kunnen vinden. Kwa loopcultuur en betrouwbaarheid is de 4.0i in de Wrangler echter een prima blok, welke ook meer dan genoeg kracht heeft! Zelf ben ik van een 4.2 naar een 4.0i gegaan, en ik wil niet meer terug!

Moet het wat meer "economisch", dan is er ook nog een 2.5 viercilinder. Een blok dat beslist krachtig genoeg is en vaak wordt onderschat. Helaas valt het verbruik niet of nauwelijks lager uit dan bij een 4.2 of 4.0i, waardoor de meesten toch voor die 6 cylinder blokken kiezen. In België zit er aan de 2.5 echter een behoorlijk belastingvoordeel, waardoor er daar veel meer rondrijden.

Succes met je beslissing!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...