Spring naar bijdragen

1994 Infinity Gold


Recommended Posts

In mijn ZJ zit een 1994 Infinity amp. De schemas die overal te vinden zijn, gaan over nieuwere typen. Mijn versterker heeft maar 9 aders aan de output kant voor de zes speakers. Kan iemand bevestigen dat de negatieve aders dubbel gebruikt worden in het harnas? Lijkt me het enige logisch maar dat betekend dat ik alle draden nieuw moet trekken omdat ik niet weet waar de ader gesplitst wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
In mijn ZJ zit een 1994 Infinity amp. De schemas die overal te vinden zijn, gaan over nieuwere typen. Mijn versterker heeft maar 9 aders aan de output kant voor de zes speakers. Kan iemand bevestigen dat de negatieve aders dubbel gebruikt worden in het harnas? Lijkt me het enige logisch maar dat betekend dat ik alle draden nieuw moet trekken omdat ik niet weet waar de ader gesplitst wordt.

in mijn zj zit ook een infin amp echter wanneer hij warm wordt vervormd het geluid

ik wil graag ipv de infin een andere versterker plaatsen

ook dezelfde vraag wie weet een schema met bedrading (GC 1997)

of wie heeft hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ZJ zit een 1994 Infinity amp. De schemas die overal te vinden zijn, gaan over nieuwere typen. Mijn versterker heeft maar 9 aders aan de output kant voor de zes speakers. Kan iemand bevestigen dat de negatieve aders dubbel gebruikt worden in het harnas? Lijkt me het enige logisch maar dat betekend dat ik alle draden nieuw moet trekken omdat ik niet weet waar de ader gesplitst wordt.

heb je hier wat aan?

http://www.installdr.com/

http://www.installdr.com/Harnesses/DCP-Wiring.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas dit zijn allemaal schemas die aan de output kant verschillen met de 1994 amp.

Aangezien ik dat infinity spul toch niet mooi vind en het harnas erg dun gewired is voor echte amps ben ik nu mijn ZJ opnieuw aan het bedraden.

Heb gelijk mijn achterdeuren aangepast zodat er mooie 9 * 6 speakers in passen. Fotos volgen als ik klaar ben. Heb de hele auto lekker ontpanneld. Je kan eigelijk overal prima bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas dit zijn allemaal schemas die aan de output kant verschillen met de 1994 amp.

Aangezien ik dat infinity spul toch niet mooi vind en het harnas erg dun gewired is voor echte amps ben ik nu mijn ZJ opnieuw aan het bedraden.

Heb gelijk mijn achterdeuren aangepast zodat er mooie 9 * 6 speakers in passen. Fotos volgen als ik klaar ben. Heb de hele auto lekker ontpanneld. Je kan eigelijk overal prima bij.

Zou je daar ook foto's van het ontpannelde interieur bij kunnen zetten (wil binnenkort ook de Infinity troep eruit gooien)?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp dat je dus niet zo een nwe versterker kan installeren ivm de oude bedrading of geldt dit alleen voor het echte zware werk

ik heb een slechte infin gold 56038503 ser no 032043 en wil hier gewoon een normale 40 w per kanaal oid tussenzettenkan dit nu wel gemakkelijk of niet

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp dat je dus niet zo een nwe versterker kan installeren ivm de oude bedrading of geldt dit alleen voor het echte zware werk

ik heb een slechte infin gold 56038503 ser no 032043 en wil hier gewoon een normale 40 w per kanaal oid tussenzettenkan dit nu wel gemakkelijk of niet

gr ruud

Als je het nieuwere harnas hebt waarbij je inderdaad voor elke speaker beide aders hebt kan je een 40 watt speaker zonder problemen inbouwen.

Let wel op dat de infinity amp op speaker output werkt, op de meeste versterkers zit hier een knopje voor. Is alleen nooit het beste geluid dus een rca kabel trekken naar de pre-out van je head unit is wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het nieuwere harnas hebt waarbij je inderdaad voor elke speaker beide aders hebt kan je een 40 watt speaker zonder problemen inbouwen.

Let wel op dat de infinity amp op speaker output werkt, op de meeste versterkers zit hier een knopje voor. Is alleen nooit het beste geluid dus een rca kabel trekken naar de pre-out van je head unit is wel beter.

ik wil dus eigenlijk een nwe versterker inbouwen, waarom ?? als je het geluid hoort dan is dit vervormd , volgens mij is dit de versterker die naar de kl..t.n is

wat is de gemakkelijkste manier

ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil dus eigenlijk een nwe versterker inbouwen, waarom ?? als je het geluid hoort dan is dit vervormd , volgens mij is dit de versterker die naar de kl..t.n is

wat is de gemakkelijkste manier

ruud

Weer zo'n infinity ding opzoeken op e-bay of zo. Let wel op dat je dezelfde neemt want hoewel de stekkers hetzelfd zijn bij alle infinities is de wiring dat niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeker weten dat het je versterker is?

tuurlijk versterker kan ook kapot, maar die infinity boxen zijn veel eerder kapot

mijn boxen zijn kapot... kan niet harder dan 8 zonder vervormen

nou heeft mij dat nog nooit geintroduseerd (geluids kwaliteit)

dus staat heel laag op "het-lijstje-wat-te-doen-aan-Jeep"

heb je de mogelijkheid om dat te testen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm bij mij is het zo dat als je de radio net aanzet is het geluid oke

daarna volgens mij als ie warm wordt gaat alles vervormen

bij zacht volume dus, ik heb elke speaker beluisterd en elke speaker vervormt

het zal toch niet zo zijn dat alle speakers stuk zijn, dan doen ze in het begin ook niet goed

ook raar is dat het bij de ene zender soms wel is en bij een andere weer niet

ik heb wil echter wel alles origineel houden dus geen ander merk of zo

ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orgineel houden is prima, maar is zonde geld als het toch de boxen zou zijn of andersom boxen vervangen en tis toch de versterker

doen audio (inbouwzaken) ook testen?

zal vast niet zo duur zijn om te laten testen

en dan kan je gericht shoppen

ik heb nog wel wat oude goede speakers

misschien even achter frontje loshalen en doorverbinden

wel goed idee eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm bij mij is het zo dat als je de radio net aanzet is het geluid oke

daarna volgens mij als ie warm wordt gaat alles vervormen

bij zacht volume dus, ik heb elke speaker beluisterd en elke speaker vervormt

het zal toch niet zo zijn dat alle speakers stuk zijn, dan doen ze in het begin ook niet goed

ook raar is dat het bij de ene zender soms wel is en bij een andere weer niet

ik heb wil echter wel alles origineel houden dus geen ander merk of zo

ruud

dan ben ik wel benieuwd wat het bij jou is.

vanmorgen stapte ik in en was het geluid perfect en vanmiddag terug naar huis was het pet.

en inderdaad dan ook bij alle speakers, we horen het graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...