Geert v Helvoort Geplaatst May 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2006 Heu mede jeepers, Ik zit met een probleempje, Wie weet er iets van hoe het zit met 4 punts gordels in een polyester body en de keuring? Mag ik de gordels wel monteren met tussen de bouten een dikke sluitring of plaat op het polyester gedeelte of moet dat echt richting het chassis. Alvast bedankt voor de info. groeten geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst May 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2006 Wie weet er iets van hoe het zit met 4 punts gordels in een polyester body en de keuring?Mag ik de gordels wel monteren met tussen de bouten een dikke sluitring of plaat op het polyester gedeelte of moet dat echt richting het chassis. De gordels dienen deugdelijk bevestigd te zijn volgens de APK-eisen. Wat dat inhoud wordt niet nader gespecificeerd. Ik zou zelf aan de binnen en buitenzijde een metalen plaat aanbrengen waar de bouten doorheen steken. De gordels aan het chassis bevestigen lijkt me overdreven... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jorg Geplaatst May 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 Werkt dat voor 3 en vierpuntsgordels hetzelfde? Weet iemand hoe de achterkant van deze gordels mag zitten? Moet deze onder een bepaalde hoek naar achteren of mag deze ook achter de stoel recht naar beneden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 Ik zou toch m'n licht maar eens bij de RDW opsteken.... Gordels zijn niet iets om zelf mee te gaan hobbyen.... Natuurlijk kun je ze zelf monteren, maar dan wel volgens de voorschriften! Een plaatje onder de bout en moer is in ieder geval onvoldoende. Die komt echt wel door het polyester bij een aanrijding! Dus: - Bij de RDW de voorschriften opvragen - Bij ander "polyesterbouwers" informeren (Lomax, VW-buggy, enz..) Houdt in ieder geval in het achterhoofd dat je eigen veiligheid én die van de andere inzittenden in het spel is!! Een gordel die loskomt wanneer je hem echt nodig hebt, is het laatste wat je wilt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst May 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 Een plaatje onder de bout en moer is in ieder geval onvoldoende. Die komt echt wel door het polyester bij een aanrijding! Volgens mij is polyester sterker als de meeste Wranglerbody's van een jaar of 15 oud (vooral bij de bevestiging van de gordels) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 .... en dus is dat veilig? Dat er bij oudere auto's roestproblemen bestaan rond de gordelbevestiging, is helemaal waar... maar om daar dan de meetlat te leggen gaat me te ver. Wat zoekwerk op het internet leerde me, dat bij de meeste kitkars met polyester body de gordels aan het chassis of aan speciale steunen welke met het chassis verbonden zijn worden gemonteerd. Voorbeeld: In dit geval een Cobra 427 replica van ERA. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst May 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 bij een kit kar zit je tussen het frame bij een jeep erbovenop waar zet je je rollbar op zo op het poly wat gebeurt er denk je als je omvalt 4 poten aan de onderkant als je zonder rollbar naar de keuring gaat hoef je ook geen gordels en krijg je een aantekening op je kenteken daarvoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.