Spring naar bijdragen

Hoe en wat zijn de apk voorwaarden voor gordels bij een polyester body


Geert v Helvoort
 Share

Recommended Posts

Heu mede jeepers,

Ik zit met een probleempje,

Wie weet er iets van hoe het zit met 4 punts gordels in een polyester body en de keuring?

Mag ik de gordels wel monteren met tussen de bouten een dikke sluitring of plaat op het polyester gedeelte of moet dat echt richting het chassis.

Alvast bedankt voor de info.

groeten

geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie weet er iets van hoe het zit met 4 punts gordels in een polyester body en de keuring?

Mag ik de gordels wel monteren met tussen de bouten een dikke sluitring of plaat op het polyester gedeelte of moet dat echt richting het chassis.

De gordels dienen deugdelijk bevestigd te zijn volgens de APK-eisen. Wat dat inhoud wordt niet nader gespecificeerd. Ik zou zelf aan de binnen en buitenzijde een metalen plaat aanbrengen waar de bouten doorheen steken. De gordels aan het chassis bevestigen lijkt me overdreven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou toch m'n licht maar eens bij de RDW opsteken.... Gordels zijn niet iets om zelf mee te gaan hobbyen....

Natuurlijk kun je ze zelf monteren, maar dan wel volgens de voorschriften!

Een plaatje onder de bout en moer is in ieder geval onvoldoende. Die komt echt wel door het polyester bij een aanrijding!

Dus:

- Bij de RDW de voorschriften opvragen

- Bij ander "polyesterbouwers" informeren (Lomax, VW-buggy, enz..)

Houdt in ieder geval in het achterhoofd dat je eigen veiligheid én die van de andere inzittenden in het spel is!! Een gordel die loskomt wanneer je hem echt nodig hebt, is het laatste wat je wilt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een plaatje onder de bout en moer is in ieder geval onvoldoende. Die komt echt wel door het polyester bij een aanrijding!

Volgens mij is polyester sterker als de meeste Wranglerbody's van een jaar of 15 oud (vooral bij de bevestiging van de gordels) huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... en dus is dat veilig? huh.gif

Dat er bij oudere auto's roestproblemen bestaan rond de gordelbevestiging, is helemaal waar... maar om daar dan de meetlat te leggen gaat me te ver.

Wat zoekwerk op het internet leerde me, dat bij de meeste kitkars met polyester body de gordels aan het chassis of aan speciale steunen welke met het chassis verbonden zijn worden gemonteerd.

Voorbeeld:

chassis.gif

In dit geval een Cobra 427 replica van ERA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij een kit kar zit je tussen het frame bij een jeep erbovenop

waar zet je je rollbar op zo op het poly wat gebeurt er denk je als je omvalt 4 poten aan de onderkant

als je zonder rollbar naar de keuring gaat hoef je ook geen gordels en krijg je een aantekening op je kenteken daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...