Spring naar bijdragen

BAK KRAAKT


martinus_
 Share

Recommended Posts

Het viel me een week of 2 terug op dat met hogere toeren overschakelen van 2 naar 3 dat de bak wel eens kraakte..Nu een paar weken verder kan ik (ik rij er niet zoveel mee, 1 toertocht 3 keer naar me werk en een middagje gespeeld) Kraakt hij aanzienlijk naar zijn 3 en naar zijn 5de versnelling 2 en 4 is geen probleem.

op toeren schakelen is al bijna onmogenlijk om dat zonder gekraak of in elk geval dat krakend gevoel in de pook.

Ik had al wat rondgevraagd, het zouden de koppelingsplaten of de synchromes ( spelling misschien niet goed ) ringen kunnen zijn of te weinig olie of water in de bak.., heb de olie ververst, dit helpt niet.

heeft iemand ook al zoiets gehad?

als het de koppelingsplaten zijn, hoe kan ik dat checken.

Kan ik de koppeling nog iets afstellen?

het is een wrangler 2.5

bouwjaar 1992

HELP!!!!!

Martinus_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koppeling kun je weinig aan doen... olie verversen misschien.

Maar als ik je verhaal zo lees ( 2e naar 3e versnelling en bij hogere toerentallen) denk ik toch aan de bak zelf....

Ververs je bakolie eens, en neem dan meteen de olie van de koppeling even mee.... Helpt vaak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koppeling kun je weinig aan doen... olie verversen misschien.

Maar als ik je verhaal zo lees ( 2e naar 3e versnelling en bij hogere toerentallen) denk ik toch aan de bak zelf....

Ververs je bakolie eens, en neem dan meteen de olie van de koppeling even mee.... Helpt vaak!

is alleen naar 3 en naar 5 in hogere toeren

olie vanmiddag ververst

olie van de koppeling is vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... als je bij stilstaande auto en lopende motor de achteruit zonder kraken kunt inschakelen (nadat je de koppeling enige seconden hebt ingetrapt), komt je koppeling vrij. Dan blijft er eigenlijk maar één ding over..... sad.gif

Bak kraakt inderdaad niet echt spectaculair als ik hem in zun achteruit zet.....echt soepel vind ik anders maar ben niet anders gewend sinds ik hem heb en das meer dan een jaar.

heb nu eigenlijk 3 opties over, ik ga straks eerst even naar een bevriende garage, die gaat even meekijken en luisteren.

Ik kan hem naar Jeepdesign brengen in belgie,.... gaat weer knaken kosten.

2dehands bak kopen.

naar veldhoven bengen, toffe gast die twan maar ken hem nog niet overhalen om in de buurt van bergen op zoom te gaan wonen, die wil voor mij kijken wat er in de bak zelf opdoet.

Nou nog het grote probleem, als ik nou toch een rotte bak heb, zou ik dan niet gelijk een andere bak er op zetten met een betere overbrenging, om tzt er eventueel nog 33ers op te zetten, dat trekt mijn 2,5 met deze bak niet in zun 5

wat voor bak zou dat moeten zijn?? en hoe kom ik daar aan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Type bak zal dan niet zoveel uitmaken.... bij de meeste bakken is de 3 of de 4 de "prise-direct", ingaande toerental gelijk aan uitgaande toerental, zeg maar.

Wilje een andere bak, dan zul je moeten zoeken naar een z.g. "sportbak": de 5e of 6e is daarbij de prise-direct, zodat je meer en kleinere stapjes maakt. Gezien de kosten daarvan, raad ik je een originele bak aan: Gewoon weer een AX5. Met wat kleine aanpassingen kun je ook een AX15 uit een Wrangler 4.0 monteren, deze bak is wat sterker.

Om je bandenmaat te compenseren zit er eigenlijk maar één ding op: Andere reductie's in de assen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx voor de info zover, dat ik af en toe laat reargeer komt door mijn baan, ik ben meestal heel de week weg,

Buiten dat het veel geld kost om naar eender welke garage te gaan, ben ik altijd netjes geholpen daar bij Jeepdesign. alleen de laatste keer was er meer kapot dan me lief was, limited slip remcylinder lek, uitlaat in elkaar gedrukt (omdat er een onverlaat met me jeep had gereden) en 2 kruisjes.

Het liefst zou ik de boel naar Twan brengen maar veldhoven en ossendrecht ligt nogal ver uiteen. en hij kan niet even in een uurtje een diagnose stellen en de bak repareren.

Nee er is niks veranderd aan de wagen de laatste tijd dmv Boddylift, 4 inch verhoogt en dropkit voor de bak maar dat is al een tijdje.

Ik was gisteren en vandaag vrij om wat dingen te doen en heb de Jeep... open zonder dak of deuren!!!!!..... meegenomen naar Rotterdam, de bak schakeld uitstekend in 1 2 4 en achteruit.

Andere reductie's in de assen....
daarmoet ik dan nog even mee wachten smile.gif

Zondag ga ik er mee naar vrijrijden in Rilland, is 10 mins van mij vandaan, genieten van het weer en brainstormen wat ik met de bak ga doen, wisselen of maken en waar.

ik hou iedereen op de hoogte zondagavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ben ondertussen naar Jeepdesign gegaan voor een mening en prijsopgave, hij heeft er een stukje mee gereden en is er nu 100% van overtuigd dat het de ringen zijn.

Gebeurt wel vaker met bakjes van een 2.5 schijnbaar.

Nu nog zien te maken, ik denk dat de beste optie zelf er onderuithalen en door een kenner de troep te laten vervangen, zal rond de 400-500 uitkomen zover ik het begreep.

of iemand nog een goeie op voorraad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...