Spring naar bijdragen

locker voor in een cj


ozzy
 Share

Recommended Posts

hoi jeepers

ik heb een vraagje ( mischien wel een hele domme vraag sad.gif )

ik kan een locker kopen , die komt uit een dana 44 ( weinig gebruikt )

( de locker is bijna nieuw )

maar past deze locker in mijn vooras ( dana 30 )

alvast bedankt voor de reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sad.gif ( weet je het zeker ?)

( tref ik eens een mazzeltje ..........

dat past niet ... zelfs van een AMC20 en Dana35 zijn niet uitwisselbaar met een Dana44 dry.gif

maar het is wel zo dat alle Dana30 lockers uitwisselbaar zijn in andere Dana30s -> dus een CJ Dan30 locker past ook in een ZJ/XJ/TJ/YJ smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar het is wel zo dat alle Dana30 lockers uitwisselbaar zijn in andere Dana30s -> dus een CJ Dan30 locker past ook in een ZJ/XJ/TJ/YJ smile.gif

Ook voor de dana 30 en 35 zijn er nog verschillende typen. Zo zijn er verschillende lockers voor verschillende eindreductie's ( 2 verschillende kooimaten) en heb je bij de dana 35 ook nog te maken met C-clip en non C-clip assen.

Klik (zie pagina 4)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn TJ met DANA30 een OX-locker zitten die rechtstreeks komt uit een DANA30 en dit past inderdaad perfect.

Je moet inderdaad wel kijken of de ratio's die je wil steken overeenkomen met het diffhuis.

Ik raad trouwens de OX-locker aan, is niet goedkoop maar je hebt ofwel een open/gesloten diff en als je bekijkt hoe de werking ervan is kan je niet anders dan besluiten dat dit zeer vernuftig en bulletproof in elkaar zit.

Je diff-deksel wordt vervangen door een een zwaarder exemplaar waar tegelijk het mechanisme voor het vastzetten inzit vervangen en dan van hieruit gewoon een stalen kabel naar binnen met een hendel.

Je kan hem inschakelen tegen ALLE snelheden, rijdend dus ook.

Geen speciale diff olie nodig, geen luchtleidingen die kapot gaan, geen compressor.

Just flip the lever!!

Trouwens de OX-producten worden gemaakt door mensen die vanuit de ruimtevaart komen en wel van een potje offroad hielden zodat ze zelf zijn beginnen ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...