Spring naar bijdragen

Knipperlicht probleem


Recommended Posts

Ik heb sinds enkele dagen een vreemd verschijnsel. Als ik 's morgens de auto start, dan wil de linker knipperlicht niet werken.

Ik druk de handel in om het knippertje naar links uit te zetten, helemaal niets, ik hoor het knipper relaitje niet, het lampje op het dashboard doet niets en uiteraard het knipperlichtje zelf ook niet.

Zet ik echter de alarmlichten aan, werkts alles naar behoren.

Na verloop van tijd (10-15 minuten) werkt het wel allemaal. Het lijkt wel of ie warm moet draaien of wakker moet worden....

Heel vreemd. Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn? Of zou er iets geblokkeerd worden welke na het indrukken van de alarmlichter ervoor zorgt dat het wel wil werken na verloop van tijd.

Daarbij valt mij op dat, als ik de auto, nadat het uiteindelijk werkt, uitzet en zeg, een uur later weer ga rijden, wel alles werkt. Alleen de volgende morgen, hetzelfde verhaal. Zou het eventueel ook nog iets met het alarm te maken kunnen hebben? Als ik het alarm aanzet of uitzet, knipperen de knipperlichten even...

Ik snap er niets van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet zeker dat het niet in het relais zit, want dan zou het ook niet werken met de alarmlichten. Als je de alarmlichten aanzet werkt het namelijk wel.

En ja, het is alleen aan de linkerkant.

Misschien ergens een los kontakt. Is er ergens aan een schema te komen van de knipperlicht installatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht even wat contactspray bij de schakelaar inspuiten blink.gif . Het zou kunnen dat er een weinig vocht in de schakelaar zit waardoor het na even gereden te hebben droger wordt en na een nacht staan weer een slecht contact geeft voor de linker knipperlicht.

Zo maar simpele ikke. Zal wel domme gedachte zijn, maar je weet het nooit, JEEP hè laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet thuis in ZJ's maar bij de CJ - TJ en XJ is het alarm-lichten relais en andere dan de knipper-lichten.

Dit moet ook wel , omdat bij de alarm-lichten er meerdere knipperen dan bij richting (puls/pauze).

Als hij het rechts wel doet, dan is het relais goed , ik zou het eerder in de schakelaar gaan zoeken.

(en als hij het achter wel doet en voor niet , dan in slechte kontacten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zowel voor als achter. Het relais op het dashboard werkt niet, geen getik en geen knipperend pijltje naar links.

Maar naar verloop van tijd werkt het weer wel. Misschien toch vocht. Toch vreemd, tijdens de wintersport waarbij het bijna dagelijks sneeuwde, nergens last van gehad....

Zodra ik het schema heb van Beest, haal ik 'm los en zie ik misschien wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb deze berichten gevolgd maar kan daar mee helaas mijn probleem niet oplossen:

De knipperlichten zowel links als rechts stoppen er naar ca. 1min mee, maar het knipperlicht blijft branden.

zet ik de schakelaar weer terug en weer aan beginnen ze weer te knipperen.

De accu is 1/5 jaar oud.

Kan dit op een dynamo probleem wijzen?

Henk Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze berichten gevolgd maar kan daar mee helaas mijn probleem niet oplossen:

De knipperlichten zowel links als rechts stoppen er naar ca. 1min mee, maar het knipperlicht blijft branden.

Henk Jan

Wat bedoel je precies met "blijft branden"

Wat gebeurt er met de alarmlichten, stoppen die er naar verloop van tijd ook mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...