Spring naar bijdragen

Aandrijving Probleem


Recommended Posts

Ok na 1996, ik heb er ook bijna niet mee gereden omdat ik het niet vertrouw.

Andere as gaat er vanavond onder. Hopelijk geen schade aan de tussenbak..........

Ivo

IVO je blokkeerschijf in de automaatbak is gewoon stuk.

Waarschijnlijk al rollend in de P gezet of een tik gekregen terwijl hij alleen in de P-stand stond, altijd handrem erbij!

Is wel te vervangen maar je automaat moet dan uitmekaar mad.gif

Aan de visco ligt het zeker niet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aandrijfas zit er weer onder en geen geluiden bij test rit ook 8jes gaan geruisloos.

Aandrijving lijkt weer helemaal OK. Eindelijk weer stilte geen gierende vooras.

Klinkt inderdaad logisch dat de P vergrendelijk kapot is, zal het nog eens testen.

Bedankt voor de tip.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selecttrac zeker? Dat is herkenbaar aan de 4 standen ( plus een neutraal) van de tussenbakbediening. De selecttrac tussenbak heeft geen visco, maar een differentieel.... In "full-ime 4x4" kan hij dan inderdaad wegrollen in de P stand, omdat het differentieel dat toestaat wanneer de voorste aandrijfas weg is! Zet je hem in "part-time 4x4 of 2WD, dan zou 'ie wel moeten blijven staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, vandaag zijn de technische mensen van jeep bij mijn dealer geweest,

komt er in kort opneer dat de hele boel is nagekeken, dat er geen slijtage is geconstateerd aan de aandrijving spullen.

De importeur van jeep heeft goede ervaring op gedaan met Castrol olie dus dat gaan ze morgenavond of donderdagmorgen erin plaatsen en dan is het weer afwachten. het positieve van het hele verhaal is dat crysler nederland de kosten voor zich opnemen, en ook voor die kosten als er later toch blijkt dat er een nieuwe aandrijving onder moet.

we zijn weer benieuwd

Groeten

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het heeft even geduurd voor ik weer kon reageren, intussen even op vakantie geweest enz.

Intussen zo'n 4000 km gereden met de nieuwe olie in het diff, heen en weer naar Spanje.

Dat mocht niet baten, vorige week gebeld naar mijn garage en die heeft het weer kort gesloten met Jeep Nederland.

DE uitkomst is dat er nieuw differentieel onder moet en een leuke bijkomstigheid is dat er 100% coulance op zit.

Dus dat is toch netjes geregeld van mijnheer Jeep Nederland.

Iedereen bedankt voor de reacties

en Groeten van John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...