Spring naar bijdragen

achteras


Recommended Posts

hallo allemaal

ik ben al een tijdje lid en vind het hier super hoe iedereen mee denkt met de problemen

nu heb ik het volgende probleem

ik heb sind kort problemen met mijn visco die wil ik in de zomer gaan vervangen

dus heb ik de tussenas van de voor wielen verwijdert.en hij rijd weer super

maar nu had ik vandaag het probleem dat als ik bij een stoplicht begon met remmen dan voelen ik iets verspringen

en hoorden ik iets kraken en bij het wegrijden hetzelfde.net of er iets tordeerde.kan dit het slipdiff zijn in de achteras.

of is het toch de visco?.ik hoop dat jullie iets weten

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de voorste tussenas er tussen weg hebt, doet de visco niets meer. Die zal het dus niet zijn...

Mogelijk is er een kruisje in de achterste aandrijfas stuk. Dat kan ook een gevoel van speling/verschieten oproepen en kan tevens in een "klunk" geluid resulteren!

Maar natuurlijk is het ook zaak dat je de bushings van de wielophanging e.d. even goed controleerd op speling!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevoeging hoeft niet altijd... vele merken diffolie zit het al in, dan staat er de toevoeging LS bij de viscositeit.

En anders kun je altijd een flesje LS toevoeging bij de autospeciaalzaak kopen.

Knappende geluiden uit de aandrijflijn bij remmen en optrekken, op de rechte weg, zal echter niet uit je LS komen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens; knappende geluiden komen niet van je limited slip achterdiff. Toen ik mijn GC net kocht,

'kraakte' de achteras als ik na lange tijd rechtuit rijden (en een warm diff), vanuit stilstand een

bocht nam. Dat heb ik verholpen door een flesje Friction Modifier van de dealer te gebruiken. Bij

het vullen heb ik echter e.e.a. verspild en zat niet alles erin. Nu - een jaar later - heb ik het weer.

Afgelopen week bij de Giva in Den Haag twee flesjes gekocht voor 13EUR totaal. Die ga ik er straks

eventjes in doen; eentje achter en eentje voor (voor hoeft niet).

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Hoi Uncle Sam,

Ik was benieuwd of je het probleem met de herrie in de achteras hebt opgelost en wat het was.

Ik heb een vergelijkbaar probleem, herrie bij langzaam rijden en bij gas los.

Als de auto warm is wordt het erger.

Hierbij gaat mijn verdenking uit naar het kruisje in de aandrijfas.

Wil je even laten weten wat het bij jou was.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo.

Ook ik had precies hetzlefde probleem in mijn grand cherokke van 1998. Bij mij was het ook gewoon een kwestie van olie verversen in de kardan. Mijn olie was ook erg vies. De olie had ook een toevoeging. Nu niks geen knappende geluiden meer. Ik zou dat proberen als je dat niet al gedaan hebt.

gr. marinus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...