Spring naar bijdragen

rpieters

Forum member
  • Aantal bijdragen

    58
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over rpieters

  • Verjaardag 02/06/1972

rpieters's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Het is gelukt, mijn XJ mag weer een jaartje rondscheuren. Had wel wat voeten in de aarde maar toch goed gekomen. Vrijdag bij B&S geweest en die hebben de computer uitgelezen. Bleek dat de nieuwe Lambda sonde ook niets deed. Direct een nieuwe geplaatst in de lunchpause (echt top) en toen ging het al veel beter. CO was nog iets te hoog 0.7, maar met een afgestopt vacuumslangetje kon hij netjes door de keuring. Zo maar weer even het slangetje terug zetten zodat de auto weer iets beter loopt. Nu kan hij er weer een jaartje tegen. Volgend jaar zien we wel weer verder. Iedereen die geholpen heeft hartelijk dank. MVG Robin
  2. Hallo, Ik heb het zelfde probleem gehad, soms wel schakelen de andere keer niet. Was bij mij omdat er te weinig olie in de bak zat, dit werdt verwoordaakt door een niet goed sluitend olie slangetje bij de olie radiator. Bij het meten van het oliepijl wel even warm rijden en de motor stationair laten draaien in de N. Als je de motor uit zet dan is het pijl een stuk hoger en denk je voldoende olie te hebben. Je kunt ook even controleren of de toerensensor op de bak wel goed contact maakt. Deze sensor zit vooraan op je versnellingsbak en is met een rubber seal afgesloten, kan nog wel eens vuil in komen. Succes.
  3. Hallo iedereen. Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen bij B&S om de computer uit te laten lezen. Ben wel benieuwd of hier iets uit komt. Afgelopen week heb ik een paar kleine stukjes gereden en wat mij opvalt is dat als de motor koud is deze vrij goed draait. Als hij warmer wordt dan wordt het minder, inhouden bij gas geven, bijna afslaan enz. Misschien toch de temperatuur sensor die denk dat de motor nog koud is en zorgt voor een verzuipende motor door te veel benzine. Maar voor de zekerheid maar even laten uitlezen. Als ik het probleem opgelost heb laat ik het jullie weten. Natuurlijk iedereen hartelijk dank voor alle tips en hulp. MVG Robin
  4. Gents, Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb één bougie gecontroleerd laatst en die zag er perfect uit. Zou natuurlijk kunnen dat een andere niet goed is. Ga ik nog checken. De verdeler weet ik niet, hoe kan ik die controleren?? De catalisator zou er wel onder moeten zitten, vorig jaar geen probleem met APK en in de tussentijd is de Cat niet verwijderd. Weet iemand of de viergasmeting een verplicht onderdeel van de APK is of kan ik zoeken naar een garage waar deze test niet uitgevoerd kan worden. Ik had bijvoorbeeld met mijn andere Jeep dat deze werdt afgekeurs op de remmentestbank omdat de handrem op één wiel meer remde dan op het andere wiel, vervolgens bij een andere garage waar ze geen testbank hadden werdt de auto zonder problemen goedgekeurd. Het lijkt er dus op dat als de garage niet alle middelen heeft om iets te constateren dat de auto daar dan niet op wordt afgekeurd. Dit zou mij iets meer lucht geven om het probleem op te lossen. Ik ben benieuwd.
  5. Hallo, Ik heb een XJ uit 1990 (low output) en ik krijg hem maar niet door de APK. Het CO gehalte was een paar weken geleden 1% en dat is te hoog, ik heb vervolgens de volgende acties al uitgevoerd, maar het CO is alleen maar hoger geworden. Is nu 3% na het vervangen van de Lambda sensor waarvoor 3,5% dus ik wordt er een beetje moedeloos van. De acties tot op heden waren: - Vervangen Gasklepsensor - Vervangen luchtfilter - Vervangen Lambda sensor - Motor gereinigd met Injectiereiniger toevoeging aan de benzine - Alle vacuum slangetjes nagelopen - De meeste connectoren ingespoten met contactspray De laatste actie was het vervangen van de Lambda, heb ik door de garage laten doen omdat ik hem niet los kreeg. Moet zo'n ding nog inrijden of zou het direct goed moeten zijn? Ander puntje, volgens mij had de computer van een low output geen geheugen en reset heeft dan toch geen nut (+ en - tegen elkaar houden). Mijn idee is om van de week maar even naar de Jeepdealer te gaan voor het uitlezen, maar als er iemand tips heeft dan hoor ik het graag. De APK is bijna twee maanden over tijd en binnekort krijg ik dus een automatisch boete in de bus . Dus please help me. MVG Robin
  6. Hoi Wrangler 92, Bedankt voor het aanbod. Jammer dat het niet gaat passen. Ik heb ondertussen spacers gekocht in de VS. Als ik ze er onder heb zitten dan laat ik nog wel even weten hoe het bevalt. Verder idereen bedankt voot het meedenken. MVG Robin
  7. Heren, Bedankt voor jullie reacties. Op de kruisjes zit geen speling. Als ik de as heen en weer draai dan zit er wel en paar milimeter speling op, maar dat lijkt me normaal bij een tandwiel overbrening. Dezperado, bedoel je met de Pignonas de as dit van de tussenbak het diff in gaat of zit ik er naast? Ik zit echter te denken hoe de werking van de aandrijfas is bij in en uitveren. Als de auto in en uit veert moet de as in en uitschuiven, gaat de as in dit geval naar binnen en naar buiten in de tussenbak en/of in het diff. Wat ik merk als ik vering naboots is dat er een soort van hoek ontstaat aan de kant van het diff. Misschien dat dit het probleem veroorzaakt? Ben benieuwd naar jullie reactie. In ieder geval erg bedankt voor de hulp. MVG Robin
  8. Hoi Kameel, Het geluid is een soort van bonkend geluid. Voornamelijk als ik gas los laat en erger als ik een bocht naar rechts maak. Geef ik in de bocht gas dan is het weer weg. Bij remmen is het ook minder. Het lijkt er dus op dat als de aandrijving onder spanning staat er geen herrie is en als de spanning er af is er wel bonkende herrie is. Vreemd hierbij is dat het bij bochten naar rechts erger is dan naar links en rechte weg rijden. Als ik zwaar beladen ben is het ook erger. Kruisje heb ik ook wel eens aan zitten denken zeker omdat bij verandering van hoek de herrie minder of meer is. Kruisje is alleen lastig te testen zonder brug. Bij visuele inspectie en inspectie op speling zie ik geen vreemde dingen. Kun je hiermee een beter beeld vormen? Hoor graag van je. MVG Robin
  9. Ben nog even aan het zoeken geweest op Internet naar foto's van de Dana 44 LS zoals ik zou moeten hebben. Kan die niet zo goed vinden, wel lees ik regelmatig dat bij een LS diff de wielen de zelfde kant op zouden moeten draaien. Nu begin ik dus te twijfelen of ik wel een LS diff heb. Heeft iemand een foto van een Dana 44 LS diff. Dan kan ik kijken of dit het zelfde is als bij mij. Weet iemand trouwens wat het effect van de LS toevoeging is op een open diff? Hopenlijk kan iemand mij verder helpen. MVG Robin
  10. Hallo, Mijn GC is aan de achterkant doorgezakt. Ik heb de veren al een keer vervangen door andere originele veren en de schokdempers vervangen door nieuwe Monroe's. Nou heb ik gemeten en hangt de achterkant (spatbord tot middel van het wiel) aan de achterkant 2 cm lager dan aan de voorkant. Volgens mij moet dot 1 cm hoger zijn. Ik denk dat dit komt door mijn gastank en trekhaak, dat is toch flink wat Kilo's. Mijn idee is dit op te lossen met een setje spacers. Heeft iemand nog een setje liggen van 1" of 1,5". Ik wil het setje graag van je overnemen. MVG Robin
  11. Hallo Jeepers. Ik heb al tijden dat ik een raar geluid hoor bij gas los laten. Het lijkt van de achteras te komen. Al verschillende keren gezocht, maar nog niet gevonden wat het is. Nu heb ik vandaag de achterkant maar eens opgekrikt aan twee kanten en de wielen rond gedraaid. De wielen draaien tegen gesteld, maar dat was ook de bedoeling bij een diff dacht ik. Ik hoor echter een zacht tikkend of knapperend geluid als ik rond draai. Zeker als ik kracht zet om de wielen wat vaart te laten maken. Er zit echter geen noemenswaardige speling op. Is dit normaal of heb ik een (groot) diff probleem Als ik de wielen begin te draaien dan wil de aandrijfas heel even maar direct daarna beginnen de wielen in tegengestelde richting te draaien. Zou het een probleem met de LS kunnen zijn. Ik heb 2000 KM geleden trouwens de olie vervangen door 95W140 met LS toevoeging. Daarbij ook het dif visueel geinspecteerd en niets vreemds gezien. Tandjes netjes geen slijpsel in het huis. Voor en na de verversing precies het zelfde geluid. Iemand een idee? Ik hoor het graag. MVG Robin
  12. Hallo, Ik heb mijn XJ 1990 (Low Output) ondertussen al meer dan een jaar en heb het nog steeds niet voor elkaar dat de auto goed blijft lopen. De auto rijd als een speer, maar je moet blijven racen anders slaat hij af. Vooral bij kort gas geven bij bijvoorbeeld inparkeren. Als ik aan het parkeren ben ik het net alsof ik nog maar net mijn rijbewijs heb en in een handgeschakelde bak rijd. Bokken, afslaan, andere auto's bijna aanrijden enz. Niet echt handig dus. Als ik eenmaal meer dan een seconde of twee flink gas gegeven heb dan gaat het prima met gas los. Valt wel wat ver terug in de toeren, maar blijf wel lopen. Verder rijden gaat prima, kick-down wekt als een speer, rijd als een zonnetje. Begin er wel wat aan te wennen, maar het zou toch opgelost moeten kunnen worden. Ik heb het onderstaande al gedaan : - Gasklep stand sensor TPS vervangen en verschillende keren afgesteld. - Stappenmotor vervangen (vorige eerst netjes schoon gemaakt) - Gasklep huis schoon gemaakt (met remreiniger zoals aangegeven op verschillende topics) al meerdere keren - Reset van de computer (+ en - kabel tegen elkaar) Werkt dat trouwens al zo bij een Low Output? Heeft iemand nog ideeen? Ik hoor graag van jullie.
  13. Hallo, Mijn GC liep de laatste tijd een beetje slecht stationair, het toerental liep ver terug bij gas los en sloeg zelfs af en toe af. Na wat speurwerk op het forum had ik bedacht dat ik maar eens een reset moest proberen, nu werkt het weer prima. De komende tijd even kijken of het goed blijft en dat het niet de stappenmotor is. Maar ik denk het niet. Mijn idee is dat het komt dat er per ongeluk een reset is geweest toen ik op Benzine reed, na omschakeling naar LPG heb ik het probleem. De reset was gekomen na mijn Remschijfprobleem in Duitsland, na drie uur wachten op de ADAC met de pechlichten aan was de accu een beetje leeg. Na het starten (wat gelukkig nog wel lukte) moest ik de klok en de radio opnieuw instellen. Spanning was dus weg geweest. Op dat moment stond de auto op Benzine, LPG was op en nog geen pomp tegen gekomen. Komt nog wel eens voor bij een 55 Liter LPG tank en verbruik van 1 op 5 a 6 Maar het lijkt nu weer goed ten zijn in ieder geval. Misschien heeft iemand anders er nog een keer wat aan.
  14. Hallo, Ik weet niet of het originele onderdelen waren. De schijven waren in ieder geval niet afgedraaid en waren nog voldoende van dikte. Net een maand geleden door de APK mee gekomen. Je kan eigenlijk ook slecht zien dat er iets mis is aangezien het een soort lasnaad is waar het probleem is ontstaan. De zwevende remmen konden ook vrij bewegen, daardoor kan het dus ook niet gekomen zijn. Er zat wel een slinger in de schijven, liepen iets wat aan. Maar dat komt wel vaker voor, toch? Maar pas in ieder geval op. Er zitten nu Brembo schijven onder kosten 200 euro per setje. Remmen perfect, beter dan ooit en verder geen gekke dingen.
  15. Hoi Slider, Van het weekend nog gelukt? Vergeet niet om de hoeveelheid Olie in de bak te controleren. Als het niveau te laag is krijg je vergelijkbare problemen. Controle in N met lopende motor en eerst even door alle versnellingen heen schakelen. (vergeet de handrem niet). Succes.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...