Spring naar bijdragen

Schuurvondst


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Onlangs een schuurvondst gedaan.

Een TJ (1997) stond al 2 jaar in de schuur weg te stoffen met lichte schade. Hij had na een vergeten handrem achterwaards van de helling afgerold en was op zijn kant terecht gekomen.

Oorspronkelijk in Abu Dhabi gekocht, daarna verhuisd naar België en binnenkort dus in Nederland.

Na wat onderhandelen, zoeken naar onderdelen en prijzen dit leuke projectje gekocht.

DSCN0772.jpg

DSCN0773.jpg

Inmiddels heb ik de grille, motorkap en achterbumper vervangen en staat hij bij het schadeherstel bedrijf voor het uitdeuken en spuiten waar ik zelf niet aan begin (is toch vakwerk).

Over een week of 2-3 naar de RDW en dan lekker plezier maken.

De enige aanpassingen die ik nog wil gaan doen voor ik er echt mee de weg op ga is de banden vervangen.

Wat is standaard aan bandenmaat mogelijk op deze TJ zonder aanpassingen te doen aan ophanging ed.?

Alvast bedankt voor een reactie.

Luc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's nog eens een vondst smile.gif

Wat er al niet uit schuren tevoorschijn komt af en toe.

Je kan nog gewoon 30" banden monteren zonder verdere aanpassingen. Bij 31" heb je al goeie kans op aanlopen tegen de controlarmen bij het insturen.

Al zal het rijgedrag wel anders worden...

(en welkom trouwens smile.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je zeker dat dit niet aanloopt?

Ik heb op marktplaats namelijk een leuk setje velgen en banden zien staan.

Ik had op de mijne zonder lift 31" banden op een 8 duim velg,

deze velgen staan normaal wel verder naar buiten zodat ze niet aanlopen maar wel je banden

uit je fenders komen= leer stoer cool.gif

Bij terreinrijden raken ze natuurlijk wel, op de weg NOOIT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had op de mijne zonder lift 31" banden op een 8 duim velg,

deze velgen staan normaal wel verder naar buiten zodat ze niet aanlopen maar wel je banden

uit je fenders komen= leer stoer cool.gif

Bij terreinrijden raken ze natuurlijk wel, op de weg NOOIT.

Op de originele velgen gaan de 31" banden aanlopen. Wil je die, dan moet je zoals Wrangler tj zegt een andere velgenset aanschaffen met grotere 'backspacing'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

biggrin.gif Alles is goed gegaan.....

De schade is hersteld

RDW heeft papieren in orde gemaakt

Vandaag kenteken binnen gekregen

Eindelijk kan hij de weg op.

RDW was erg grappig, de keuringsmeester kon geen type goedkeuring vinden (oorspronkelijk gekocht in de Verenigde Arabische Emiraten). Helaas heeft dit tot gevolg dat ik geen maximaal trekgewicht op het kenteken het staan.

Daarna naar de douane. Meneer de ambtenaar rond de auto gelopen en alle accesoires opgeschreven (trekhaak, radio). Trekhaak had ik eigenlijk voor het kenteken, maar ja dat is mislukt, en die radio had ik beter kunnen verwijderen (wist ik veel, was de eerste keer voor mij). Op de schuif van de koeling zag hij wel een airco teken staan, maar hij kon geen schakelaar vinden om hem aan te zetten. Ik doen alsof mijn neus bloed en zeggen dat de enige airco de hardtop is die eraf kan. Hij nog onder de kap gezocht naar de airco motor en pomp, maar niets kunnen vinden (moeilijk he....auto onderdelen herkennen blink.gif ). Daar heb ik dus in ieder geval lekker wat uitgespaard aan BPM. biggrin.gif

Heeft iemand een idee hoe ik het maximale trekgewicht vast kan laten stellen/opvragen en dit op het kenteken kan laten zetten?

Nu mag er officieel max. 750kg mee getrokken worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb nog diverse verhogings veren sets liggen, woon in Elden dus als je interesse hebt laat maat horen.

Zelf heb ik een Tj met een 8 cylinder 5.9 magnum motor.

Omdat die 300 kg zwaarder is heb ik veel geexperimenteerd met veren etc.

Ooknog orginele bumbers en spatborden ligeen er genoeg op zolder.

groeten

Rob

0653 185797

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...