Spring naar bijdragen

smalle of brede as??


Recommended Posts

heyy

hoe kan ik zien of er een smalle of brede as onder mijn cj zit???ik denk zelf een smalle maar weet het niet zeker,normaal gesproken moet er een smalle onder zitten want mijn cj-tje is van de fabrieksband gerold in 79 matching nr.en op kenteken gezet 81!!!!is ff belangrijk ivm bestellen one piece axels............

bedankt alvast weer voor het meedenken!!!

gr michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heyy

hoe kan ik zien of er een smalle of brede as onder mijn cj zit???ik denk zelf een smalle maar weet het niet zeker,normaal gesproken moet er een smalle onder zitten want mijn cj-tje is van de fabrieksband gerold in 79 matching nr.en op kenteken gezet 81!!!!is ff belangrijk ivm bestellen one piece axels............

bedankt alvast weer voor het meedenken!!!

gr michel

Dan zou het een smalle as moeten zijn.

ik heb om mijn smalle as een 33-er op een 8 inch velg en mijn band steekt net binnen de wielkasten. Bij een brede as zou het wiel een stuk verder uitsteken.

De beste manier om dat te controleren is aan de vooras. (voorop gesteld dat het nog de originele as is)

De bevestiging van de schokdemper aan de vooras bovenaan is verschillend:

Smalle as: de bevestigingsbout zit ongveer 1 a 2 cm boven je chassis

brede as: op je chassis zit een stuk gevezen van zo´n 18cm en bovenaan is je shokdemper bevestigd, dus zo´n 18cm boven je chassis.

Op het web kun je de afmetingen van de assen vinden.

De smalle is 50,5 inch van wiel tot wiel

de brede is 54.5 inch van wiel tot wiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bevestiging van de schokdemper aan de vooras bovenaan is verschillend:

Smalle as: de bevestigingsbout zit ongveer 1 a 2 cm boven je chassis

brede as: op je chassis zit een stuk gevezen van zo´n 18cm en bovenaan is je shokdemper bevestigd, dus zo´n 18cm boven je chassis.

Wel oppassen hier!

Met de komst van de bredere assen hebben ze inderdaad de bevestiging van de schokbrekers vooraan hoger gemonteerd, maar men kan op beide chassis zowel smalle als brede assen monteren.

Het zou dus eventueel kunnen dat er op een chassis met korte schokbrekers er brede assen gemonteerd zitten.

Dus toch maar eens de meter nemen wink.gif

Groeten,

Geert (one piece axels zijn een goeie investering!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou het een smalle as moeten zijn.

ik heb om mijn smalle as een 33-er op een 8 inch velg en mijn band steekt net binnen de wielkasten. Bij een brede as zou het wiel een stuk verder uitsteken.

De beste manier om dat te controleren is aan de vooras. (voorop gesteld dat het nog de originele as is)

De bevestiging van de schokdemper aan de vooras bovenaan is verschillend:

Smalle as: de bevestigingsbout zit ongveer 1 a 2 cm boven je chassis

brede as: op je chassis zit een stuk gevezen van zo´n 18cm en bovenaan is je shokdemper bevestigd, dus zo´n 18cm boven je chassis.

Op het web kun je de afmetingen van de assen vinden.

De smalle is 50,5 inch van wiel tot wiel

de brede is 54.5 inch van wiel tot wiel

heyy

tsjaa,ik heb 10j wielen met 33 ers er onder zitten en steken flink uit!!standaarspatbordverbreders en steken dan zeker buiten de spatbordverbreders nog een ongeveer 5cm uit,maarruh jij had die maat in inches gegeven maar ik(simpele ziel)weet niet hoeveeel cm dat is!!lachen he hahahahahaha,ik had beter op moeten letten op school!!!!!

heyy

tsjaa,ik heb 10j wielen met 33 ers er onder zitten en steken flink uit!!standaarspatbordverbreders en steken dan zeker buiten de spatbordverbreders nog een ongeveer 5cm uit,maarruh jij had die maat in inches gegeven maar ik(simpele ziel)weet niet hoeveeel cm dat is!!lachen he hahahahahaha,ik had beter op moeten letten op school!!!

en van wel punt precies meet je dan buitenste kant wiel ofde binnenste kant???

thanks!!

gr mich

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel oppassen hier!

Met de komst van de bredere assen hebben ze inderdaad de bevestiging van de schokbrekers vooraan hoger gemonteerd, maar men kan op beide chassis zowel smalle als brede assen monteren.

Het zou dus eventueel kunnen dat er op een chassis met korte schokbrekers er brede assen gemonteerd zitten.

Dus toch maar eens de meter nemen wink.gif

Groeten,

Geert (one piece axels zijn een goeie investering!!!)

heyy geert

ja op advies van steven(die mij ook weer met deze vraag helpt) heb ik besloten om one piece axels te nemen heb ze besteld bij 4x4 utrecht!!!thankss steven smile.gif ga is ff kijken hoe ze zijn gemonteerd die schokbrekers en maar ff meten.

bedankt ook geert voor jouw reactie

gr michel

een inch is 2.54 cm

( Google heerscht... wink.gif )

hahahahaha das snel!!!!:)

toppie!!

thanks 87!!!again...... smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...