Spring naar bijdragen

proefrit Cherokee


Mach.Jan
 Share

Recommended Posts

goedemorgen Jeep fans,

Eindelijk komt ook mijn droom uit, wij gaan een cherokee kopen.

Ik ben al maanden op zoek naar een Jeep die naar ons zin is en nu hebben we die dan gevonden.

Alleen is het probleem wat ik heb het volgende unsure.gif

Ik rijd Diesel, al jaren en ook probleemloos.

Ons oog is gevallen op een cherokee TD uit juli 99 met 150K, inderdaad de VM diesel.

Afgezien van het feit dat ik hier lees dat een echte Jeep niet op diesel hoort te rijden lees ook andere plussen en minnen over de VM diesel.

Wie heeft er zelf een TD en kan mij vertellen wat zijn bevindingen zijn?

afgezien van het feit dat je een diesel nooit moet trappen als hij koud is en dergelijke moet hij toch tonnen mee kunnen?

Ik ben wel 10 x boven, onder, naast, links, rechts en in de auto geweest om te kijken of ik iets kan vinden wat mij niet aanstaat. schade vrij, geen trekhaak, van binnen en buiten keurig netjes (bijna nieuw zou ik haast zeggen) boekjes bijgehouden tot laatste kilometer, motor is droog en staat op Wrangler banden (hoe rijden die?)

ik begrijp dat de electronica soms raar doet?

Jullie mening is erg belangrijk voor ons want, in mijn optiek, zijn jullie de enige échte wandelende reclameblokken voor de Jeep. biggrin.gif

Ik hoor dus graag bevindingen over de diesel, versnellingsbak etc.

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite!!

groeten

Jan en Machteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

diesel heb ik niet (ook geen cherokee), maar veel forumers zijn tevreden over hun diesel.

en zover ik weet is het met de electronica behoorlijk vooruit gegaan vanaf (96)? hoewel het nog steeds kan spoken,

electronica en Jeep gaat niet samen denk ik laugh.gif

al proefrit gemaakt?

zoniet, ga er eens een uur in rijden.. zoek allerlei soorten wegen uit snelweg, stad, regionaal (bochtig) en een of andere weg die je zou mijden met een verlaagde golf GTI

je hebt zelf al ervaring et diesel dus dan weet je ongeveer hoe een diesel klinkt en zich gedraagt....

voor de rest moeten de Diesel Cherokee rijders zich maar melden

Welkom BDW cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we gaan komende vrijdag samen een proefrit maken om te zien of het rijden klopt bij de beeldvorming.

inderdaad alle soorten wegen op en af..

ik heb een paar weken gelden in een andere diesel gereden. ook met 150K maar die was van 1997 en echt 'gebruikt'..

ik heb dus nu wel een idee hoe het klinkt en rijden moet.

zijn er leden op het forum die weten waar ik specifiek op moet letten, bepaalde zwakheden oid?

Bedankt weer!

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...