Spring naar bijdragen

Tijd voor weer een echte auto


Recommended Posts

Hallo Jeepers,ik zal me eerst effe voorstellen,wel zo beleefd.

Ik ben Dunggatherer (want mijn betere helft heeft een Appaloosa),en na 8 jaar in een Dodge W200 gereden te hebben (dat was goed!)en nu al een jaar in een Polo,moet er maar weer eens wat knaps komen.Dus is ondergetekende op zoek naar een GC,tja toch dat V8 geluid...

Daar zit dus een automaat in,en we hebben ook een paardentrailer,de vraag luidt nu:moet er een extra transmissie-oliekoeler gemonteerd worden voordat ik met die trailer aan de sleur ga?Ik heb meegemaakt dat van een Ford F150 de automaat overkookte,en geloof me,daar word je niet vrolijk van midden op de afsluitdijk.

Misschien zijn er hier op dit forum die ervaring hebben met het rijden met een trailer,en die me wat advies kunnen geven hierover,voordat ik de verkeerde wagen koop.

De GC die ik op het oog heb is van 1994,want hoe vierkanter hoe mooier (vind ik dan...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eej welkom,

op de GC zit een oliekoeler en je kan de overdrive uitschakelen

moet eigenlijk ook anders wordt die automaat inderdaad warm

ik heb al verschilende kilometers gemaakt met ongeveer 2 tot 2.5 ton er achter, nog nooit een probleem ermee gehad

overdrive niet uitschakelen geeft een oververhitte bak....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een Grand Cherokee uit 1998

5.9 L

En daar achter neem ik de caravan mee naar spanje.

Caravan is 9,15 meter lang en 2,5 meter breed.

Gewicht 2000Kg.

Ik rij er gewoon 1400Km mee.

En geen enkel probleem.

Wel de overdrive uit.

Hoop dat je er wat aan hebt en welkom op het forum.

JeepHobby2005%20(16).JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het reservewiel op het dak! Dat is dus het antwoord voor iedereen met een LPGtank achterin. biggrin.gif

Kan maar ik rij niet op LPG.

Maar als je ruimte nodig hebt is het een oplossing.

De gegevens van deze beugel voor het reseve wiel staan ook op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,volgende vraag,heeft de GC een distributieriem of ketting?

Het eerste dat ik bij mijn Dodge (5,2 liter V8) heb gedaan is de distributie vervangen door een high performance.

Standaard zit daar een aluminium tandwiel in met-zit je goed-nylon tanden. blink.gif

Dat maakt em stiller,zegt meneer Chrysler.

Daar was na een paar jaar trouwe dienst dus wel wat ruimte in gekomen...

Enne die VC waar ik hier over lees,heeft B&S die ook?

Of is de 242 een "bolt in".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...