Spring naar bijdragen

Lampje van ABS + handrem blijft branden


 Share

Recommended Posts

En probeer anders je computer uit te lezen dmv het kontaktslot.

5 keer kontakt aan en uit en als laatste keer draaien op aan laten staan.

Dan gaat je check eninge lampje branden tel het aantal flikkertjes tot de grote pauze en dan nogmaals opnieuw tellen.

Dan krijg je bij GEEN storing 5 5 (als het in orde is)

We zien de eventuele uitslag wel.

Suc7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vreemd dat ook je handremlampje aangaat..... Bij mijn weten heeft dat nl geen rechtstreekse connectie met het ABS systeem....

Maar, je dashboard ontvangt al die gegevens via de CCD databus van de auto, en kan bij een storing in het ABS natuurlijk best een soort "algemene remstoring" aanduiden....

Nogmaals: giswerk van mij...

Maar gaan de lampen ook wel eens apart aan? Of komt bijv. het handremlampje wat eerder dan het ABS lampje?

Wat ik me kan voorstellen: Te weinig olie in het remoliereservoir kan (schadelijke!!!) gevolgen hebben voor het ABS systeem ( drooglopen pomp e.d.), dus wanneer er te weinig remolie wordt gemeten ( wat wordt gesignaleerd via het oplichten van het handremlampje!) kan het ABS systeem zichzelf natuurlijk uitschakelen om de pomp en andere delen te beschermen....

Geen idee of dit echt zo is, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het zo werkt..... Als eerste dus je remvloeistofniveau controleren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handremlampje blink.gifunsure.gif is puur toeval wink.gif

mod

Graag alleen serieuze reacties in de technische forums, zeker in het geval van storingen aan het remsysteem..... Een grapje als dit mag best, maar zet er dan in het zelfde postje ook een bruikbare suggestie of opmerking bij. wink.gif

/mod

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...