Spring naar bijdragen

Iemand hier ervaringen met Detroit EZ Lockers


Shark
 Share

Recommended Posts

volgens mij zelfde principe als een AUSSIELOCKER van Torqmasters

Ik zou een automatische locker niet achter plaatsten maar in je vooras

indien je geen permanent 4wd hebt.

In achteras zou ik ook liever een locker hebben die je zelf in kunt schakelen alleen zijn die krengen peperduur.

Heb zelf een aussie in vooras maar is momenteel stuk door verkeerde montage.

Heb ondank eigen fout de onderdelen gratis van de leverancier gehad

zonder verzendkosten. De locker kosste me maar eur 215,00 omdat ik hem mee liet brenegn uit usa.. Zij veel postjes over gevuld hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er zelf ook niet helemaal overtuigd van, maar de handbediende lockers zijn zoveel duurder.

Voor de vooras is het wel te doen maar achter zeker niet doen?

't is voor een '83 CJ 7, niks permanente 4 wd of limited slip dus.

@Dez, ik wil ze inderdaad uit de USA over laten komen, heb zelf al erg veel bij Quadratec besteld, krijg inmiddels al zo'n 15 % korting op de meeste catalogusprijuzen.

Iets wat me bij 4WD nog niet gelukt is. (ondanks hun prijsgarantie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er zelf ook niet helemaal overtuigd van, maar de handbediende lockers zijn zoveel duurder.

Voor de vooras is het wel te doen maar achter zeker niet doen?

't is voor een '83 CJ 7, niks permanente 4 wd of limited slip dus.

@Dez, ik wil ze inderdaad uit de USA over laten komen, heb zelf al erg veel bij Quadratec besteld, krijg inmiddels al zo'n 15 % korting op de meeste catalogusprijuzen.

Iets wat me bij 4WD nog niet gelukt is. (ondanks hun prijsgarantie)

TORQMASTERS levert alleen bij betaling via Western Union ( Aussielocker)

De dealers hebben waarschijnlijk geklaagd bij 4wd en sinds dit jaar geven ze particulieren geen korting meer

buiten hun acties Als je VIP lid wordt krijg je automatisch bericht over acties zoals kerst valentine etc.

Max korting 4WD is 10% Als je een bedrijf hebt kun je een business account aanvragen.Dan fungeer je als dealer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

keuzes keuzes...

ik wil een OX-Locker in de vooras, zijn zeker niet de goedkoopsten dry.gif dus is spaar daar maar voor huh.gifsmile.gif kep geen haast met een locker dat scheeld alweer

lees veel goede dingen erover

OX Locker usd 657,00 dana 30. 3.73 up 27 spline mechanische schakelaar met kabel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er zelf ook niet helemaal overtuigd van, maar de handbediende lockers zijn zoveel duurder.

Voor de vooras is het wel te doen maar achter zeker niet doen?

't is voor een '83 CJ 7, niks permanente 4 wd of limited slip dus.

in beide Jeeps heb ik Detroits in de achterassen (soflockers, dus die vervangen het hele differentieel, waar de EZlocker alleen de spider gears vervangt) en het gaat best.

Je moet er een beetje mee leren rijden en na verloop van tijd kun je het aantal 'wiggles' in de achteras minimaliseren.

Met een automaat (de CJ7) gaat dat overigens nog beter dan met een handgeschakelde (de TJ) smile.gif Tenzij je al een lucht bron hebt wordt een ARB inderdaad een dure aangelegenheid. En voor de achteras zijn de OX lockers nog niet helemaal probleem vrij (kabel installatie) smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier liggen een detroit locker voor de super 35 kit voor achteraan in mijn TJ

en ook een Ox-locker voor vooraan in mijn TJ.

Beide lockers zien er robust en stevig uit. De detroit is trouwens gekend voor zijn

oersterkte en wordt veel in de achteras gebruikt.

De ox-locker heb ik genomen omwille van de uitschakelbaarheid in de vooras

en door het simpele opzet. Hendeltje naar achter is uit hendeltje naar je toe is inschakelen.

Bij een arb en ez-lockers heb je het gissen of ze wel degelijk hun werk doen.

Bij een arb is de luchtleiding nog altijd een zeer kwetsbaar geval en ook de locker

zelf wil wel eens uiteenvallen. (kennis heeft dit meermaals ondervonden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier liggen een detroit locker voor de super 35 kit voor achteraan in mijn TJ

en ook een Ox-locker voor vooraan in mijn TJ.

Beide lockers zien er robust en stevig uit. De detroit is trouwens gekend voor zijn

oersterkte en wordt veel in de achteras gebruikt.

De ox-locker heb ik genomen omwille van de uitschakelbaarheid in de vooras

en door het simpele opzet. Hendeltje naar achter is uit hendeltje naar je toe is inschakelen.

Bij een arb en ez-lockers heb je het gissen of ze wel degelijk hun werk doen.

Bij een arb is de luchtleiding nog altijd een zeer kwetsbaar geval en ook de locker

zelf wil wel eens uiteenvallen. (kennis heeft dit meermaals ondervonden.)

een goed geinstalleerde ARB locker kent weinig/geen problemen. De meeste problemen zijn een gevolg van installatie fouten. Net zoals de OX locker problemen kent indien niet goed geinstalleerd (problemen met de kabel, vooral bij achteras installaties, maar daar hebben ze inmiddels wat op gevonden). smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goed geinstalleerde ARB locker kent weinig/geen problemen. De meeste problemen zijn een gevolg van installatie fouten. Net zoals de OX locker problemen kent indien niet goed geinstalleerd (problemen met de kabel, vooral bij achteras installaties, maar daar hebben ze inmiddels wat op gevonden). smile.gif

De installatie was goed, maar op een ARB zit een dekseltje aan de zijkant erop met inbusboutjes.

Deze boutjes KOMEN los, zelfs na vastzetten met locktide. Jaarlijks moest hij zijn boutjes eruit halen,

locktide eraan en terug vastzetten. Deed hij dit niet en alle boutjes kwamen los, dan draaide zijn

ARB in de soep. Maar blijkbaar de nieuwe modellen hebben dit systeem niet meer en is dan ook opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen heeft zo zijn voorkeur....

Maar het ging hier om de EZ-locker.... toch?

Ik heb er ook geen ervaring mee.... maar ik geef zelf ook de voorkeur aan een manueel bediende locker. Domweg om de reden dat ik wil weten wanneer m'n steekassen extra belast worden en bij een automatische locker weet je niet wanneer dat gebeurt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat automatische lockers ondingen zijn.... ik houdt er gewoon van om dat soort zaken zelf te controleren! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb momenteel een EZ in mijn achterdiff zitten en zou dit nooit meer doen. Als je op een kruispunt vanuit stilstand vertrekt en je moet dadelijk afdraaien dan moet je veel gas geven wil je vertrekken. Zo een EZ gaat wel open maar heeft toch wat torsie nodig vooraleer hij opengaat. Bij de volgende Jeep(is momenteel in opbouw) ga ik achteraan een inschakelbare steken(ik zie een OX wel zitten) en vooraan mss wel een EZ omdat je daar de vrijloopnaven hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...