Shark Geplaatst February 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2006 Heeft iemand hier ervaring met de detroit EZ lockers? Wat zijn de voordelen, maar nog veel belangrijker wat zijn de nadelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2006 poe zelf heb ik nog geen locker, maar ik zou toch gaan voor een locker die je zelf kan inschakelen en weer uit, voordeel is waneer jij beslist dat die lockt nadeel is dat je er bijna 3 detroit lockers van kan kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst February 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2006 vooras of achteras? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 volgens mij zelfde principe als een AUSSIELOCKER van Torqmasters Ik zou een automatische locker niet achter plaatsten maar in je vooras indien je geen permanent 4wd hebt. In achteras zou ik ook liever een locker hebben die je zelf in kunt schakelen alleen zijn die krengen peperduur. Heb zelf een aussie in vooras maar is momenteel stuk door verkeerde montage. Heb ondank eigen fout de onderdelen gratis van de leverancier gehad zonder verzendkosten. De locker kosste me maar eur 215,00 omdat ik hem mee liet brenegn uit usa.. Zij veel postjes over gevuld hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst February 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 Ben er zelf ook niet helemaal overtuigd van, maar de handbediende lockers zijn zoveel duurder. Voor de vooras is het wel te doen maar achter zeker niet doen? 't is voor een '83 CJ 7, niks permanente 4 wd of limited slip dus. @Dez, ik wil ze inderdaad uit de USA over laten komen, heb zelf al erg veel bij Quadratec besteld, krijg inmiddels al zo'n 15 % korting op de meeste catalogusprijuzen. Iets wat me bij 4WD nog niet gelukt is. (ondanks hun prijsgarantie) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 keuzes keuzes... ik wil een OX-Locker in de vooras, zijn zeker niet de goedkoopsten dus is spaar daar maar voor kep geen haast met een locker dat scheeld alweer lees veel goede dingen erover Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 Ben er zelf ook niet helemaal overtuigd van, maar de handbediende lockers zijn zoveel duurder.Voor de vooras is het wel te doen maar achter zeker niet doen? 't is voor een '83 CJ 7, niks permanente 4 wd of limited slip dus. @Dez, ik wil ze inderdaad uit de USA over laten komen, heb zelf al erg veel bij Quadratec besteld, krijg inmiddels al zo'n 15 % korting op de meeste catalogusprijuzen. Iets wat me bij 4WD nog niet gelukt is. (ondanks hun prijsgarantie) TORQMASTERS levert alleen bij betaling via Western Union ( Aussielocker) De dealers hebben waarschijnlijk geklaagd bij 4wd en sinds dit jaar geven ze particulieren geen korting meer buiten hun acties Als je VIP lid wordt krijg je automatisch bericht over acties zoals kerst valentine etc. Max korting 4WD is 10% Als je een bedrijf hebt kun je een business account aanvragen.Dan fungeer je als dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 keuzes keuzes...ik wil een OX-Locker in de vooras, zijn zeker niet de goedkoopsten dus is spaar daar maar voor kep geen haast met een locker dat scheeld alweer lees veel goede dingen erover OX Locker usd 657,00 dana 30. 3.73 up 27 spline mechanische schakelaar met kabel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 Ben er zelf ook niet helemaal overtuigd van, maar de handbediende lockers zijn zoveel duurder.Voor de vooras is het wel te doen maar achter zeker niet doen? 't is voor een '83 CJ 7, niks permanente 4 wd of limited slip dus. in beide Jeeps heb ik Detroits in de achterassen (soflockers, dus die vervangen het hele differentieel, waar de EZlocker alleen de spider gears vervangt) en het gaat best. Je moet er een beetje mee leren rijden en na verloop van tijd kun je het aantal 'wiggles' in de achteras minimaliseren. Met een automaat (de CJ7) gaat dat overigens nog beter dan met een handgeschakelde (de TJ) Tenzij je al een lucht bron hebt wordt een ARB inderdaad een dure aangelegenheid. En voor de achteras zijn de OX lockers nog niet helemaal probleem vrij (kabel installatie) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2006 Ik heb hier liggen een detroit locker voor de super 35 kit voor achteraan in mijn TJ en ook een Ox-locker voor vooraan in mijn TJ. Beide lockers zien er robust en stevig uit. De detroit is trouwens gekend voor zijn oersterkte en wordt veel in de achteras gebruikt. De ox-locker heb ik genomen omwille van de uitschakelbaarheid in de vooras en door het simpele opzet. Hendeltje naar achter is uit hendeltje naar je toe is inschakelen. Bij een arb en ez-lockers heb je het gissen of ze wel degelijk hun werk doen. Bij een arb is de luchtleiding nog altijd een zeer kwetsbaar geval en ook de locker zelf wil wel eens uiteenvallen. (kennis heeft dit meermaals ondervonden.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Ik heb hier liggen een detroit locker voor de super 35 kit voor achteraan in mijn TJen ook een Ox-locker voor vooraan in mijn TJ. Beide lockers zien er robust en stevig uit. De detroit is trouwens gekend voor zijn oersterkte en wordt veel in de achteras gebruikt. De ox-locker heb ik genomen omwille van de uitschakelbaarheid in de vooras en door het simpele opzet. Hendeltje naar achter is uit hendeltje naar je toe is inschakelen. Bij een arb en ez-lockers heb je het gissen of ze wel degelijk hun werk doen. Bij een arb is de luchtleiding nog altijd een zeer kwetsbaar geval en ook de locker zelf wil wel eens uiteenvallen. (kennis heeft dit meermaals ondervonden.) een goed geinstalleerde ARB locker kent weinig/geen problemen. De meeste problemen zijn een gevolg van installatie fouten. Net zoals de OX locker problemen kent indien niet goed geinstalleerd (problemen met de kabel, vooral bij achteras installaties, maar daar hebben ze inmiddels wat op gevonden). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 een goed geinstalleerde ARB locker kent weinig/geen problemen. De meeste problemen zijn een gevolg van installatie fouten. Net zoals de OX locker problemen kent indien niet goed geinstalleerd (problemen met de kabel, vooral bij achteras installaties, maar daar hebben ze inmiddels wat op gevonden). De installatie was goed, maar op een ARB zit een dekseltje aan de zijkant erop met inbusboutjes. Deze boutjes KOMEN los, zelfs na vastzetten met locktide. Jaarlijks moest hij zijn boutjes eruit halen, locktide eraan en terug vastzetten. Deed hij dit niet en alle boutjes kwamen los, dan draaide zijn ARB in de soep. Maar blijkbaar de nieuwe modellen hebben dit systeem niet meer en is dan ook opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2006 Iedereen heeft zo zijn voorkeur.... Maar het ging hier om de EZ-locker.... toch? Ik heb er ook geen ervaring mee.... maar ik geef zelf ook de voorkeur aan een manueel bediende locker. Domweg om de reden dat ik wil weten wanneer m'n steekassen extra belast worden en bij een automatische locker weet je niet wanneer dat gebeurt. Daarmee wil ik niet zeggen dat automatische lockers ondingen zijn.... ik houdt er gewoon van om dat soort zaken zelf te controleren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Allamo Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Ik heb momenteel een EZ in mijn achterdiff zitten en zou dit nooit meer doen. Als je op een kruispunt vanuit stilstand vertrekt en je moet dadelijk afdraaien dan moet je veel gas geven wil je vertrekken. Zo een EZ gaat wel open maar heeft toch wat torsie nodig vooraleer hij opengaat. Bij de volgende Jeep(is momenteel in opbouw) ga ik achteraan een inschakelbare steken(ik zie een OX wel zitten) en vooraan mss wel een EZ omdat je daar de vrijloopnaven hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.