Spring naar bijdragen

Niet te starten ???


JeePieRo
 Share

Recommended Posts

Heb ik vanmorgen weer aan me broek hangen,

doe de auto open stap in en wil starten maar uhhhh meneer was niet thuis.

Contact gaat aan, meters gaan omhoog, lampjes op dash gaan aan maar als ik doordraai naar het gedeelte starten dan gebeurt er niets meer.

Net even onder de auto gelegen en gemeten op de dunste draad van de startmotor maar daar komt geen spanning aan.

Volgens het grote Haynes boek loopt er een gele draad vanaf het contactslot naar een relais onder de motorkap wat in de powerdistribution zit.

Hele bende om het stuur leeg gemaakt en ikke zoeken naar de gele draad maar daar komt wel spanning op te staan dry.gif

Dus onder de motorkap even in het powerdistributioncenter gekeken daar waar al die zekeringen bij een 4.0 HO uit 91 zitten, controle van de zekeringen leverde geen defecte zekeringen op.

Dan maar eens ff kijken als ik de relais wat wissel, dus startrelais verwisseld met dat relais van de abs maar ook dat gaf geen effect.

Nu heb ik in het verleden wel eens gemerkt dat het wel eens ooit voor kwam dat als ik de sleutel omdraaide er niets gebeurde maar toen d8 ik van ach dat kan wel een keer dus eigenlijk geen acht op geslagen.

En na de meet en onderzoek actie van zojuist denk ik van zou het de autopoweroff functie kunnen zijn dat die blijft hangen ???

Ik hoop dat er iemand is die mij een aanknopingspunt kan geven zodat ik weer even het licht zie en daarna mijn jeepie weer de startstroom mag voelen wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt de startmotor altijd gestuurd, buiten het poweroff gebeuren om....

Voor zover ik het weet:

Vanaf het contactslot-> gele draad-> pin H2 van de "bulkhead connector" -> gele draad -> Relais in PDC

De andere kant van dat relais -> bruin/gele draad -> pin "H" Stekker naar automaat bediening -> bruin/gele draad -> automaat bediening

Vanaf het relais loop nóg een bruin/gele draad parallel aan de andere, deze gaat naar de PCM ( computer van de motor), pin 30. De computer weet via die draad of de auto in "P" of "N" staat!

Meten maar weer, dus... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo 87wrangler,

heb je die info uit de haynesbijbel of heb jij dat sul digitaal, en met digitale versie staat er dan veel meer info op de elektro tekening ??????

want dat gedeelte van pen H2 zie ik zo ff nergens in het boek staan.

Maar ik drink nog maar eens ff rap een bakkie koffie en ga dan maar eens met jou printje naar buiten om te meten.

Zoals je al zei, meten is weten.

Het vervolg plaats ik straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt het niet aan de schakelaar van je automaat dit probleem hebben wij soms maar als je em dan in de N zet en start dan doet ie het gewoon blink.gif zie : http://www.jeepin.com/features/nss/index.asp

suc6

Bart

HMMMMMMM daar laat je me wat zien Bartman,

want idd de achteruitrij lichten doen het niet altijd. dus zal ik zo maar eens ff kijken of ik die schakelaar op de bak kan vinden en als ik hem gevonden heb zal ik hem er eens ff aftrekken (sorry voor de woord keuze als er dames meelezen wink.gif )

Dan zal deze wel vol met mud en zooi zitten verw8 ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is ook wel een pruds ding... blink.gif

nss6.jpg

Een paar koperen spoortjes en een paar pruds lopertjes.... sad.gif

Tipje: Als je de stekker losneemt, en je verbind aan de "auto kant" aansluiting "B" (bruin/geel) en "C" ( zwart/beige) met elkaar door, dan moet je kunnen starten als het aan de schakelaar ligt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar koperen spoortjes en een paar pruds lopertjes.... sad.gif

Tipje: Als je de stekker losneemt, en je verbind aan de "auto kant" aansluiting "B" (bruin/geel) en "C" ( zwart/beige) met elkaar door, dan moet je kunnen starten als het aan de schakelaar ligt!

dry.gif maar daar op die plaats zitten 2 dezelfde stekkers, alleen is de grijs en de andere zwart van kleur en de draadkleuren zijn wel heel erg moeilijk te zien.

ik ben nu bezig met het losnemen van de schakelaar maat mis nog een boutje wat eruit moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't is de zwarte stekker wink.gif

Aan de stekker zit een "vergrendelhaak", Aan de tegenovergestelde kant moet je de middelste 2 van de 4 pennen verbinden!

JippieaJee het werkte met het doorverbinden

En ook dat prutserige schakelklokje is er onderuit, en in twee delen geweest !!!

Alles mooi schoon gewassen en alle koperen contacten even licht opgeschuurd, vers portie vet erin (wat niet geleidend is)

Het hele zaakje dicht geschroefd en in de sponningkant vloeibare pakking gezet, kabelboompje even opnieuw voorzien van een mooie mantel middels zelf vulcaniserende tape dus nu lekker water en stof dicht.

Stekkers onder de motorkap erin en natuurlijk ff los testen, Joehoe wat ben ik blij dat ie weer lekker brult uit zijn uitlaat.

JAAA er zit weer leven in, en zelfs de achteruitrijlampen doen het weer spontaan.

Dus morgen na mijn werk de hele zaak terug schroeven en afstellen onder de auto en klaar benne we weer.

Dus dit topic mag van mij in het archief, bedankt allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal die ff lekker slapen vannacht! biggrin.gif

Jaaa dat heb ik zeker lekker, maar toen ik vanmiddag laat eenmaal thuis was moest ik eerst eten mad.gif

ik wilde graag direct aan de gang gaan, dus toch toch maar luisteren en eten als het happy gezinnetje.

Eenmaal mijn eten op, andere broek aan en aan de gang want er w8 nog een klusje voor me.

Zoals 87wrangler al schreef wat is die schakelklok toch een frot ding, en waarom zit die elektronica niet binnenin de auto rechtstreeks op de schakelhandel.

Maar ja dit was op zijn Jeeps denk ik dan maar, een ding is wel zeker als de as waar de schakelaar nu op zit eenmaal in een bepaalde stand staat tja dan staat ook de schakelaar zo.

Ff de krik weer onder de auto, asje ingevet en schuiven maar met die handel.

Whow wat ging dat makkelijk erop (beter erop als eraf)

Zaakje ff afstellen en klaar is kees, echt het werkt alsof het een nieuwe is, ik kwam er ook achter dat mijn schakelpook in het interieur nu ook wat strakker afgesteld staat zodat die niet meer zomaar met een lichte tik te verzetten is en dat vind ik wel prettig.

Alles werkt weer 100%, zelfs de achteruitrijlichten doen het weer !!!!!! en dat heb ik wel bijna 20x getest.

Dus al met al een geslaagde operatie en de patient leeft weer ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankbaar zijn ze soms ook wel , die Jeepjes biggrin.gif (hoewel ik de mijne ook wel eens met crematie bedreigd heb voordat ie deed wat ik wilde).

Die crematie is dan voor het volgende probleem wat zich voor doet laugh.gif Nu doet ie in elk geval weer echt zijn best om vriendjes met me te worden.

P.s deze mag wel een slotje op.......................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...