Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Mijn GC. 4.0 van 93 loopt op LPG, loopt daar ook goed op verder.

Bij koude start loopt ie wel goed stationair.

Alleen als motor warm is valt ie bij het starten stil als ik geen gas geef met pedaal.

Zou net als op benzine gelijk moeten blijven lopen denk ik,>>

Sinds er een andere computer op zit start ie volgens mij direct op LPG nu,

Hoort eigenlijk op benzine te starten en dan op LPG verder.

Op benzine start ie wel,(moet hem dan zelf op benz. zetten) en blijft dan wel stationair draaien ,op gas moet ik FF wat gas geven voor ie blijft draaien ,valt ook makkelijk stil dan bij weinig of geen gas geven .

Ook komt het voor dat de toeren te hoog zijn van 2tot 3000 toeren zonder zelf gas te geven.

Is allemaal misschien een beetje ongelukkig uitgelegd zo blink.gif maar kan het niet anders zeggen sad.gif .

Zou het aan een vacuumslang o.i.d. kunnen liggen of de gasklepsensor ???

Wanneer ie eennmaal rijd is alles weer goed .

Wat te doen met dit???

J.G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GC. 4.0 van 93 loopt op LPG, loopt daar ook goed op verder.

Bij koude start loopt ie wel goed stationair.

Alleen als motor warm is valt ie bij het starten stil als ik geen gas geef met pedaal.

Zou net als op benzine gelijk moeten blijven lopen denk ik,>>

Sinds er een andere computer op zit start ie volgens mij direct op LPG nu,

Hoort eigenlijk op benzine te starten en dan op LPG verder.

Op benzine start ie wel,(moet hem dan zelf op benz. zetten) en blijft dan wel stationair draaien ,op gas moet ik FF wat gas geven voor ie blijft draaien ,valt ook makkelijk stil dan bij weinig of geen gas geven .

Ook komt het voor dat de toeren te hoog zijn van 2tot 3000 toeren zonder zelf gas te geven.

Is allemaal misschien een beetje ongelukkig uitgelegd zo blink.gif maar kan het niet anders zeggen sad.gif .

Zou het aan een vacuumslang o.i.d. kunnen liggen of de gasklepsensor ???

Wanneer ie eennmaal rijd is alles weer goed .

Wat te doen met dit???

J.G.

Wij hebben hetzelfde probleem gehad het ligt aan je gas afstelling

succes

Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het je verdamper, revisiesetje bestellen en monteren.

Het ding zit vol membranen die de vloeibare gas omzetten naar gas en het debiet bepalen,

deze kunnen gaan scheiren of verduren en daardoor je omzetting beinvloeden.

Zal dat eens laten nakijken ,ook de afstelling is i.d.d. een mogelijkheid .

De vergasser is echter 1 jaar geleden vernieuwd,wil het echter niet uitsluiten

Alvast bedankt voor de tips wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met "warm"?

Je moet idd bij een koude motor geen gas geven, dat doet ' ie dan nl zelf even. Wij een warme motor echter wel! Klein beetje gas dus, tijdens het sterten. Als de motor "heet" is ( op bedrijfstemperatuur), moet je zelfs nog wat meer gas geven! ( ongeveer ½ gas). Natuurlijk direct loslaten wanneer de motor aanslaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met "warm"?

Je moet idd bij een koude motor geen gas geven, dat doet ' ie dan nl zelf even. Wij een warme motor echter wel! Klein beetje gas dus, tijdens het sterten. Als de motor "heet" is ( op bedrijfstemperatuur), moet je zelfs nog wat meer gas geven! ( ongeveer ½ gas). Natuurlijk direct loslaten wanneer de motor aanslaat!

Geef dan iets gas ,maar normaal starte ie altijd op benzine en schakelt dan automatisch op gas over .

Nu start ie m.i. altijd op LPG.

'Denk zelf dat er nu iets met die schakeling van benz.naar LPG iets mis is.

Wanneer ik hem zelf op benzine schakel loopt ie wel op benzine.

Dus is niet compleet uitgeschakeld ,maar zou dat automatisch moeten doen ,van benz. naar LPG bedoel ik dus.

Op benzine start ie zonder gas te geven ,warm of koud maakt dan niet uit.

Zou toch gasafstelling kunnen zijn misschien??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een G2 installatie?

Een G2 installatie is een geregeld systeem en kijkt daarom naar het lambdasonde signaal. Maar om die info goed te verwerken moet de gascomputer in de auto goed ingesteld staan. Het zou kunnen dat de computer denkt dat ie te rijk staat en daarom het mengsel armer zet. Met als gevolg afslaan van de motor.

Het feit dat de auto niet meer op benzine start en daarna automatisch overschakeld doet mij vermoeden dat de gascomp van de auto niet goed is ingesteld.

Dit kan de gas boer voor je regelen door hem even aan de laptop te hangen.

Heb ook eens zoiets gehad, de auto ging steeds schadelijker lopen 1:4. Dit was ook een kwestie van wat instellingen in de gascomputer goedzetten.

groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...