simba Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 De laatste tijd blijft het relais wel eens vastzitten dus wil de ZJ niet starten... Het oude truukje, kloppen met een hamertje op het huis wil natuurlijk wel helpen maar is een tijdelijke oplossing. Heeft iemand de startmotor al eens opengemaakt om schoon te maken en de boel te smeren of moet ik mij vast voorbereiden op aanschaf van een nieuwe of revisie startmotor? Ik heb ook wel eens bij een Opel startmotor een gaatje geboord, teflonspray erin en nog jarenlang ongestoord gestart... Wie o wie heeft raad/advies? Thanks... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 De laatste tijd blijft het relais wel eens vastzitten dus wil de ZJ niet starten... Het oude truukje, kloppen met een hamertje op het huis wil natuurlijk wel helpen maar is een tijdelijke oplossing.Heeft iemand de startmotor al eens opengemaakt om schoon te maken en de boel te smeren of moet ik mij vast voorbereiden op aanschaf van een nieuwe of revisie startmotor? Ik heb ook wel eens bij een Opel startmotor een gaatje geboord, teflonspray erin en nog jarenlang ongestoord gestart... Wie o wie heeft raad/advies? Thanks... Een startmotor uit elkaar halen is niet zoveel werk. Het in elkaar zetten is op de koolborstel na ook heel makkelijk. Als je dit gaat doen zou ik het in delen doen. Ik weet niet precies hoe de startmoter van een GC er uit ziet, maar van een wrangler kan ik je het volgende zeggen. Haal de kap eraf waar de bendix (tandwiel) in zit en de kap die aan de zijkant van de startmotor zit. en het onderste gedeelte (bij de koolborstels) LATEN ZITTEN. Vervolgens alles schoonmaken en weer in elkaar zetten, dit zou voldoende moeten zijn om je relais weer goed te krijgen. Als je probleem dan nog niet opgelost is, dan zal er wel teveel slijtage zijn en ben je mijns inziens beter af met een nieuwe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 De startmotor die jij geschrijft is van een "AMC-Wrangler", daarbij zit het startrelais nog tegen de firewall en zit er maar één dikke draad aan de startmotor. Bij de nieuwere auto's (onder de Chrysler vlag) wordt een andere startmotor gebruikt: Deze wordt ingekocht bij, ahum, mitsubishi.... Bij deze kun je veel eenvoudiger bij de koolborstels, maar de rest is wat ingewikkelder. Zo zit er een "planetair tandwielstelsel" in om het hoge toerental van de startmotor zelf te reduceren en wordt de bendix door een elektromagneet ( tevens het startrelais) bediend. Met een beetje technisch inzicht is hij prima te demonteren / monteren hoor! Maar hij is wat ingewikkelder dan het AMC model.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.