Spring naar bijdragen

DRAADBOOM!!!!!!!!!!!


Ollie B
 Share

Recommended Posts

Goed voor degene die het nog niet weten ben ik enige weken geleden vol goede moed begonnen mijn Jeep Wrangler eens goed achter de oren te wassen. De onderkant nakijken en eventueel weer in goede staat brengen, e.d. De onderkant was simpelweg goed dus dat viel meer. De uitlaat was shit dus die is inmiddels vervangen. De windscreen was aan het rotten en de dashbordplaat was volledig verpulverd. Een en ander heeft geresulteerd in een vervanging van de DESBORD plaat en de restauratie van mijn windscreen.

Mijn Jeep is toch al enige jaren oud (1992 kenteken) en de vorige eigenaar(ren) hebben in de draadboom allerlei dingen gedaan die eigenlijk niet kunnen. Draden los, draden doorgeknipt , nieuwe draden getrokken, e.d. Een probleem die volgens mij iedereen tegenkomt bij oudere wagens. Dus ook ik.

Bij montage van mijn dashbord werkte alles prima, dit zelfs tot mijn eigen verbazing. Dus was ik begonnen met het binden en vastzetten van de dradenmeuk. Resultaat? De volgende dag een volle kortsluiting met als resultaat geen achterlichten, stadslichten en dasborddimmer.

Bij pogingen de storing op te zoeken vlogen de zekeringen om mijn oren. Normaal zou ik zulk vuurwerk wek kunnen waarderen maar langzaam maar zeker is dat eraf.

Tja ga je nu zeggen zoek de fout op. Dacht ik ook maar na een volle dag in een kromme houding geprobeerd te hebben iets te vinden wat de oorzaak was, is het reslutaat nul, noppes, en meer van die onzin. sad.gif

Kan iemand mij helpen die goed in de bedrading zit van een Jeep Wrangler. Iemand met een neus voor zulk soort storingen. Of kan iemand mij een serieus brilliant idee aan de hand doen om dergelijke storingen te vinden.

Bij mij is het lampje nu uit. K...bak, t....ringbak, Tja zelfs schelden helpt nu blijkbaar niet.

Ollie B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij het stuur onder zit (bij mij dan) ook nog wat zekeringen e.d. misschien dat ie daar kortsluiting maakt doordat de boel op een rare positie ligt.

wat gebeurd er als je alles weer los laat hangen ipv onder het DEZbord weg te stouwen?

Die zekeringhouder bevat de zekeringen van o.a. stadslicht e,d, Vandaar de rare liggende houding e,d, Als alles los hangt wijzigt er niets in de status quo

Is erbij het vastzetten van alles niet een draad tussen iets gekomen die nu aan massa ligt.

Mazzel Rene

Neen niets kunnen vinden. Ga morgen met "frisse" moed verder zoeken. Bedankt voor de suggestie. 87wangler gaf de tip van de radio, zie topic wel of niet beginnen bij projecten, dus die wordt morgen ook nagetrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...