Spring naar bijdragen

Cruise control inbouwen


Bartman
 Share

Recommended Posts

Beste alle,

Ik heb een cruise control uit de VS laten komen om in m'n TJ te bouwen, mooi spul alles compleet incl bedrading.JeepsAreUs

Nou ben ik er achtergekomen dat de bedrading al in m'm auto zit, das mooi maar het stuur moet er toch vanaf. In de gebruiksaanwijzing schroeven ze een spec poelietrekker in het stuur maar dat draad is geen M8 en ook geen M10 bestaat er ook M9 ? jeep%20004.jpg

Ik kan natuurlijk ook met een gewone trekker aan de gang gaan maar ze schrijven dat het stuur van magnesium is en je er voorzichtig mee moet zijn.

jeep%20003.jpg

Ben ik te voorzichtig ?

Alvast bedankt !

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een setje engelse maten ring/steek en dopsetje kom je ver mee, past beter en je draait niks rond of kapot.. wink.gifcool.gif

dat gaat gedeeltelijk op, meestal passen 12kant doppen en steeksleutels heel behoorlijk behalve 9/16 (13,5 ongeveer)

het probleem hier is dat je bouten zal moeten hebben die erin passen. nu weet ik niet waar je woont maar in de achterhoek hebben meestal de landbouw mechanisatie bedrijven wel dat spul op voorraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het stuur er ook afgehaald ivm fout airbag, je kan het er gewoon afkrijgen met poelietrekker, geen enkel probleem.

Heb je dit niet, dan gewoon knieen onder het stuur en knieen optrekken, wel oppassen dat je je stuur niet tegen je voorgevel krijgt. Het kan vast zitten maar je krijgt het gewoon los door de centrale moer eraf te draaien en kracht op uit te oefenen door te trekken, hetzij met poelietrekker of door knieen onder het stuur.

Wel airbag loskoppelen en ZEKER BATTERIJ AFKOPPELEN en enkele minuten te wachten alvorens airbag te demonteren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren met Maasbach4x4 gebeld en die heeft z'n ding dus maandag ff naar amersfoort om daar het stuur eraf te halen ........to be continued......

Probeer nou toch gewoon eens met mijn techniek! Bij mij lukte dit zonder probleem, waarom zou het dan niet bij jouw lukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net van maasbach terug en het is gelukt eerst het stuur eraf gehaald schakelaars ingebouwd, aansluiten, inelkaar zetten en probeeren maar......en ja het werkt ook nog ! smile.gif Ik heb er wel een paar bevroren teenen aan overgehouden maar het werkt !

plaatje :

jeep%20008.jpg

Bedankt voor alle tips !

Laterrrrrrrr

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat gaat gedeeltelijk op, meestal passen 12kant doppen en steeksleutels heel behoorlijk behalve 9/16 (13,5 ongeveer)

het probleem hier is dat je bouten zal moeten hebben die erin passen. nu weet ik niet waar je woont maar in de achterhoek hebben meestal de landbouw mechanisatie bedrijven wel dat spul op voorraad.

Klopt i.d.d. ,maar als het flink vast of moeilijk zit is een goedpassende sleutel veel beter vind ik zelf ,maar is een goed alternatief hoor..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gekocht bij : Jeepsareus.com 199 dollar maar met verzend kosten 229 euri, en thuis nog 35 euri BTW ondanks dat ze op het pakketje de waarde van 100 dollar hebben aangehouden. OIk vond het een schapperlijke prijs voor orinele onderdelen. Je moet wel rekening houden met het feil dat bij mij alle bedrading al in de auto lag en het dus niet zoveel werk was maar je krijgt er een berg draden bij ! :

jeep%20009.jpg

Was trouwens snel in huis.

p.s. Kameel het is m'n DD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...