Spring naar bijdragen

Vraagje


Raymond
 Share

Recommended Posts

Ik kan een Grand Cherokee Limited 4.7 V8 kopen.

Jaar 1996

140.000 KM

Benzine

€13.750

Is er iemand die mij iets kan vertellen over dit model?

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Wat is het benzine verbruik?(Waarschijnlijk 1 op een emmer)

Mocht ik overgaan tot koop, dan laat ik hem ANWB keuren, maar toch had ik graag een reactie.

Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZJFred heeft hier een punt:

Er bestaat een 4.7i V8...maar dat is een vrij nieuwe motor en is op de markt vanaf 1999.

Ruilmotor?

btw, ik zag nòg een andere advertentie met een 4.7 uit 96 ..gebeuren hier rare dingen of is dit hetzelfde probleem als die YJ met 4.0i uit 1988.. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, dat ik op lange tenen ging staan tuurlijk kun je er een 4.7 insleutelen maar dan wordt het prijsje wel anders en de opbouw van de ZJeep ook je kunt ook als je wilt een viper motor in een tj schroeven en zo zijn er wel meer dingen denkbaar maar ik neem aan dat we het hier over "normale" jeeps hebben. als je namelijk een 4.7 er in wil schroeven moet je de hele aandrijflijn aanpassen en dat is een kostbare zaak en red je niet voor 13.750 euri.

greetz T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik zie ook nog wel eens een advertentie waarin een Wrangler of (Grand-)Cherokee 4.0 V6 wordt aangeboden.... Zegt genoeg over de "Jeepkennis" van de eigenaar of handelaar. Dit lijkt me ook weer zo'n geval.... Niet schromen om te gaan kijken, maar controleer wel de VIN code met de gegevens op blok en bak!

Op het internet staan her en der wel wat foto's van motoren in Jeeps, kun je dus wel wat mee vergelijken....

Toen ik zelf op jacht was, kwam ik bijvoorbeeld een (duitse) '88 YJ met 4.0i tegen..... bleek bij bezichtiging een 2.5 4 cyl. te zijn, maar VIN duidde op 4.2!!! M.a.w. : Kontroleren!!!!!

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt 87, hier ben ik in mijn zoektocht naar een Wrangler ook meerdere malen tegenaan gelopen.

Zie je een mooie wagen, 4.0 Bel je op vraag je nog duidelijk "is het een 4 liter?"

Rij je 180 km erheen zie je de auto. hartstikke mooi totdat je de motorkap lostrekt en een rond luchtfilter en een carb ziet zitten dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...