Calabria Geplaatst January 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2006 Ik vroeg me af het doenbaar is met een 2.5l wrangler in terrein te rijden met 33ers ?? Heeft hij genoeg power om deze rond te krijgen in de modder en zijn de assen hier wel stevig genoeg voor ? Het is ook enkel om mee in terrein te rijden , niet op de baan ! Iemand ervaringen hiermee ? Alvast bedankt ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 't kan wel... de eindreductie ( 4.10) is er mooi voor... Ik denk niet dat er nog erg veel pit inzit, maar er zijn er meer die dat doen hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 Ik had het op mijn TJ met standaard 3.73 overbrenging en het is eigenlijk niet te doen. Voor op de baan helemaal niet en in terrein kom je echt vermogen tekort wanneer je het echt nodig hebt. Op lange hellingen val je dood en in modderbakken, wanneer je een extra streep gas geeft doet hij niks meer. Misschien is het met een 4.10 overbrenging iets beter maar ik zou het bij een 31" houden, dit is zowel op terrein als onroad veel beter te doen. Andere optie is natuurlijk ineens een 4.88 te steken wat ze eigenlijk aanraden voor 33" goed rond te krijgen. Mijn ervaring dus: niet doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vulture Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 Ik vroeg me af het doenbaar is met een 2.5l wrangler in terrein te rijden met 33ers ??Heeft hij genoeg power om deze rond te krijgen in de modder en zijn de assen hier wel stevig genoeg voor ? Het is ook enkel om mee in terrein te rijden , niet op de baan ! Iemand ervaringen hiermee ? Alvast bedankt ! Als je de overbrenging tussen de aandrijfassen en de differentielen aanpast (R/P verhouding) kun je je grote banden compenseren. De motor merkt dan niks van die grote banden en je hebt dus dezelfde power als je nu hebt. Als je van standaard banden (ong. 27 inch) naar 33'ers gaat, gaat je auto dus ongeveer 33/27 = 1,22 keer zo hard bij hetzelfde toerental. Als je nu ook je R/P verhouding verhoogd zodat je assen ong. 1,22 keer minder snel draaien bij één aandrijfas omwenteling, dan kom je weer uit op dezelfde snelheid bij een bepaald toerental van de aandrijfassen. Snappie . Of alles sterk genoeg is zou ik niet weten. V. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TJ9999 Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 Ik zou in ieder geval voor een 4,56 of 4,88 overbrenging kiezen, daaronder is het niet te doen met 33ers op een 2,5L. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.