Spring naar bijdragen

33" op 2.5l


Calabria
 Share

Recommended Posts

Ik had het op mijn TJ met standaard 3.73 overbrenging en het is eigenlijk niet te doen.

Voor op de baan helemaal niet en in terrein kom je echt vermogen tekort wanneer je het echt nodig hebt.

Op lange hellingen val je dood en in modderbakken, wanneer je een extra streep gas geeft doet hij niks meer.

Misschien is het met een 4.10 overbrenging iets beter maar ik zou het bij een 31" houden,

dit is zowel op terrein als onroad veel beter te doen.

Andere optie is natuurlijk ineens een 4.88 te steken wat ze eigenlijk aanraden voor 33" goed rond te krijgen.

Mijn ervaring dus: niet doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg me af het doenbaar is met een 2.5l wrangler in terrein te rijden met 33ers ??

Heeft hij genoeg power om deze rond te krijgen in de modder en zijn de assen hier wel stevig genoeg voor ?

Het is ook enkel om mee in terrein te rijden , niet op de baan !

Iemand ervaringen hiermee ?

Alvast bedankt !

Als je de overbrenging tussen de aandrijfassen en de differentielen aanpast (R/P verhouding) kun je je grote banden compenseren. De motor merkt dan niks van die grote banden en je hebt dus dezelfde power als je nu hebt. Als je van standaard banden (ong. 27 inch) naar 33'ers gaat, gaat je auto dus ongeveer 33/27 = 1,22 keer zo hard bij hetzelfde toerental. Als je nu ook je R/P verhouding verhoogd zodat je assen ong. 1,22 keer minder snel draaien bij één aandrijfas omwenteling, dan kom je weer uit op dezelfde snelheid bij een bepaald toerental van de aandrijfassen. Snappie wink.gif .

Of alles sterk genoeg is zou ik niet weten.

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...