sleegers Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Hoi, ik heb eeb JeepCJ uit 2001 het is een 4,7 V8 en er zit gas is en ik rijd dus ook op gas ( LPG3 ) Nu loopt de motor als hij koud is zeer onrustig stationair, dit volgengs de jeep garage doodat hij op nog maar op 6 cilinders loopt. Als hij warm is dan loopt hij redelijk stil stationair. En als ik achteruit rij als de motor zeer koud is ( na 1 nacht stilstaan ) maakt hij een zeer vreemd schaffend geluid, dit houdt op als ik een paar hondert meter voorwaarts heb gereden. weet iemand een goed adres in de regio Brabant waar men deze problemen voor en normale prijs kan verhelpen. Hoop Snel wat te horen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Welkom hier, Helmonder! Maar ehhh.... Een CJ? Met een 4.7? Uit 2001? In je profiel heb je "WK" staan... Da's de Grand Cherokee vanaf 2005! Een WJ, dat zou wel kunnen! Maar da's ( net als de WK) wel een héél andere auto dan een CJ.... Uitgaande van die WJ (Grand-Cherokee 1999-2005) zal er een moderne LPG installatie inzitten. Hoe loopt de auto op benzine? Als dat goed is, kom je al snel bij een LPG specialist terecht, niet bij een Jeep dealer in ieder geval! Zoek uit welk merk installatie dat je hebt, en zoek op internet naar dealers/specialisten van dat merk. Zorg wel, dat je eerst de ontstekingsdelen goed in orde hebt! Eventueel even de bougie's en bougiekabels (als die er opzitten!) vervangen. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ninja Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 Maar ehhh.... Een CJ? Met een 4.7? Uit 2001? misschien wil ie graag een cj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst January 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2006 misschien wil ie graag een cj wie wil er nou geen cj ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sleegers Geplaatst January 5, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2006 hoi, er is iets misgegaan met mijn profiel ( sorry ) ik heb een jeep GJ uit 2001. hij koopt ook benzine beroert als hij koud is, volgens de garage komt dit doordat hij op 6 cilinders loopt. ( weet niet of dit ook zo is ) het is mijn eerste jeep en vind het super. weet iemand een goede monteur om dit probleem te verhelpen tegen een normale prijs. alvast denakt Helmonder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2006 ik heb een jeep GJ uit 2001. Wordt er niet echt duidelijker op. Foto zou wel eens helderheid kunnen scheppen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2006 Gezien de motor en het bouwjaar is het dus een WJ. Omdat de motor op gas én benzine slecht loopt, kun je het brandstofgebeuren bijna uitsluiten! De ontsteking is dus het eerste waar je aan moet gaan denken. Heeft de garage al wat gedaan? En zo ja, wat? Dat je motor (koud) op 6 van de 8 cylinders loopt, heeft natuurlijk een oorzaak. Zeggen dat dat het geval is is niet zo moeilijk... de oorzaak is wat je eerst moet uitvogelen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sleegers Geplaatst January 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2006 hoi, het is een grandcherokee uit 2001 ( 4.7 V8 ) -> sorry voor het type foutje in de eerdere oproepen de garage heeft nog niets gedaan, ze moeten hem ophalen maar dit was wel riskant, tevens konden ze prijs benadering geven. wat is jullie advies. oplaten maken door jeep of dit door eenander laten doen en wie ? Helmonder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2006 dealer opzich goed..nadeel duur......neem aan dat het geen garantie meer is dan kom je aan de alround garage's.. goedkoper en ook goed, nadeel is niet echt specifieke kennis van Jeep (dit is een ontsteking probleem komen ze wel uit) en dan heb je nog de Hobbyist .....kost tijd zorg dat je bij de dealer en andere garage goede prijsafspraken maakt. sucsex Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sleegers Geplaatst January 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 Hoi, Ben bij de dealer geweest en zij gaan eerst de bougies vervangen ( zijn platium bougies i.v.m. gas ) dan gaan ze een "druk"meting doen als dit het probleem niet oplost. Men zij dat het ook een verbrande klep kon zijn en dat dan alle kleppen vervangen dienen te worden. klopt dit en wat is dan een normale prijs voor dit alles. ( jeep zegt +/- 5000,00 euro ??? ) groeten Helmonder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 Verbrande kleppen kan een oorzaak zijn, absoluut. En het is inderdaad het beste om dan alle kleppen te laten vervangen en de koppen "klaar te maken". Maar 5000 euro?? Da's wel erg veel! Indien het inderdaad verbrande kleppen zijn, raad ik je aan eens bij een motoren revisiebedrijf te informeren. Een paar bedrijven: http://www.dmr-revisie.nl/ http://www.revisietechniek.nl/ http://www.mrv.nl/ ( valkenswaard) Op de laatste site staat ook een on-line prijslijst voor ruilkoppen. De meeste koppen zitten per stuk onder de 1000 euro. Die van een Voyager 2.5 kost bijv. €620,- Bij een V8 heb je er wel 2 nodig natuurlijk, maar ik denk dat je voor 2000 euro de koppen moet hebben. 3000 euro voor de montage ( 1 dag, max!) en een pakkingset is dus wel erg duur! Laat je dus niet besodemieteren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sleegers Geplaatst January 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 hoi, dank voor je informatie ik zal de sites zeker bezoeken. ik laat weten hoe alles afloopt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst January 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 montage ( 1 dag, max!) ik zoek nog een snelle mechanieker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 Pauzetijden in de gaten houden en roken verbieden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sleegers Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 hoi, mijn auto staat nu in de garage ( geen jeep garage ) en de linker kop is er af. alleen kan de monteur bijna geen verschil zien in de kleppen ( kleur en diepte ), hij vindt het dus dan ook vreemd dat er bij een drukmeeting door jeep ( 2X ) boven water kwam dat er 2 kleppen bijna geen compresie hadden. dit zou volgengs de monteur toch te zien moeten zijn aan de kleppen -> niet dus. wel liggen de kleppen allemaal dieper in de kop dan gebruikelijk en zijn ze wel wat versleten, ook was de kopppakking niet helemaal in goede staat -> maar dit kan volgens hen niet verklaren waarom er 2 kleppen bijna geen compresie hebben tijdens de meeting. nu is mijn vraag of het mogelijk dat alle factoren bij elkaar dit probleem kunnen veroorzaken en dat dit niet aan de kleppen is te zien ( afzonderlijk anders van kleur ) en wat kan dan de oorzaak zijn ?????? Helmonder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sleegers Geplaatst February 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2006 hoi allemaal, mijn jeep GC is gemaakt en loopt al een zonnetje, gewoon super. wat is er gedaan en wat koste het: 1. 2 koppen volledig gereviseerd en gas proof gemaak. ( zettels,geleiders,inlaatkleppen enz ) 2. alles is eraf geweest er weer teruggeplaats, tevens de stappenmotor gereinigd, alles weer afgesteld en alle pakkingen vervangen en ook de kopbouten zijn nieuw.( en nog wat meer ) 1. revisie is gedaan door Helmondse Motor Revisie -> 910,00 euro ( 2koppen ) 2. alles in en uit elkaar + onderdelen door JG garage te Maarheeze -> 1057,00 euro ( kompleet totaal= 1967,00 euro ben zeer te vreden, wat vinden jullie van de prijzen? Helmonder [mod] Op verzoek foto's geplaatst: Voor revisie Gereviseerd [/mod] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2006 Is een hoop geld maar staat niet in verhouding met die € 5000 die je eerder noemde. Denk dat je goed "waar voor je geld hebt " PS die van mij loopt nog steeds op 6 cylinders maar ik laat het zo maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.