Spring naar bijdragen

Kleurcode lak


99GCWJ4.7
 Share

Recommended Posts

Hoi allen,

Weet er iemand of er nog dealers zijn, die over gegevens beschikken op basis van chassisnr? (VIN nummer)

Sinds de overname van Jeep door Fiat (Stellantis) blijken deze gegevens namelijk verloren te zijn gegaan, want de huidige dealers hebben die gegevens blijkbaar niet meer.

Ik ben op zoek naar de kleurcode van de lak. Echter bij mij is het plaatje verdwenen wat in de motorruimte hoort te zitten. (alleen de afdruk van waar het plaatje gezeten heeft, is nog te zien)

Het betreft overigens een Grand Cherokee uit 1999.

 

Alvast dankt voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab,

Dank voor je bericht.

Echter Europese Jeeps (in Oostenrijk gemaakt) hebben een andere kleurcode dan de USA. (zo heeft b.v. de kleur "Silverstone Metallic" in de USA de code PS5/XS5 en in Europa PSH/XSH en dit blijkt dan toch een net iets andere kleur te zijn, omdat bepaalde verf-fabrikanten daarvoor zelf andere artikelnummers voor hebben)

Ook is het moeilijk om vanaf een afbeelding de juiste kleur te kiezen.
Daarom zoek ik de kleurcode.

In ieder geval toch bedankt voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste OIIIIIIIO,

Helaas zit er geen sticker op de auto's, die in Europa geproduceerd zijn. (alleen een ander soort sticker met E nummers, maar zonder verdere specificaties)
Op jouw sticker, zie je dat die in de USA gemaakt is.

Toch bedankt voor je bericht.

bewerkt door 99GCWJ4.7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De build sheet kun je met het VIN nummer nog steeds opzoeken bij FCA.

Hier staat de naam van de kleur op maar geen kleurcode. 

Met de overname door Stellantis is de informatie op een andere website geplaatst. Zie deze link,

https://fcagroup.my.site.com/Jeep/s/equipment-listing

Ik weet niet of Europese Jeep modellen ook via deze link opgezocht kunnen worden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kapt. Bob,

Hartstikke bedankt. Hier heb ik wat aan. Via jouw volledige link kom je gelijk op de juiste pagina zonder in te hoeven loggen. (waarschijnlijk is het dus alleen voor dealers bedoeld)
Vreemd dat de dealer hier niets van wist. (mijn VIN werd niet eens herkend in zijn systeem)

Met de kleurnaam heb ik nu een bevestiging van wat ik al dacht. Kleurnaam is "Silverstone Pearl" en daar hoort de code PSH (XSH) bij. Deze kleur is dus geen USA kleur.
Ook zag ik nu dat mijn auto modeljaar 2000 is, terwijl hij in november 1999 op kenteken is gekomen.

Ik wist niet eens dat je zo'n build-sheet kon downloaden. Staan best wel leuke weetjes in.

In ieder geval dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...