Spring naar bijdragen

trekhaak installeren en vraag over caravan trekken


Recommended Posts

Dag allen,

Twee vragen.

1e vraag: Ik heb sinds kort weer een Jeep Cherokee (bouwjaar 2007 Limited, 3.7 benzine) na een kort uitstapje naar Landrover (nooit doen!). Deze nieuwe Jeep heeft nog geen trekhaak. Dus ik heb een vaste trekhaak besteld. Deze: 

JEEP CHEROKEE Oris trekhaak stijf incl. 13-polige E-set - bj 09.01-01.08 | Rameder-trekhaak

Is dat een beetje te doen om zelf te installeren? ben niet zo goed in electrisch. Trekhaak eronder schoeven lukt wel. Maar weet iemand of het plug en play met stekkertjes op de achterlichten is of dat ik de hele auto door moet met kabels met dit model? Heb expres de merk speficieke set besteld, maar wordt nog niet echt wijs uit de pdf die erbij zit voor het electrische gedeelte. 

2e vraag: In mijn handleidingboekje staat dat als ik een caravan wil trekken ik de tussenbak in de neutraal moet zetten zodat de voor en de achteras van elkaar losgekoppeld zijn. Dit heb ik bij mijn vorige Cherokee (3.7 benzine uit 2003) nooit gedaan. Is dat echt nodig? en moet dat ook met een aanhangertje? wat is het probleem als ik de tussenbak helemaal niet aanroer en "gewoon" rij met een caravan erachter? 

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken. 

Mvg, 

Tiemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...