Barthje Geplaatst December 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 alloha ik draaide net mijn dop open van mijn radiateur en daar zat allemaal vettig bruin spul op me dop en beetje in het water iemand een idee wat het is ik hoop niet dat het olie is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst December 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 ik denk een lekke koppakking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 Nahja... wanneer keek je voor de laatste keer? Het kan namelijk ook zijn dat het gewoon roest in het water is.... Alleen komt dat niet ineens natuurlijk! In ieder geval: Zo snel mogelijk aftappen en vervangen door verse koelvloeistof! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 yup had ik ook vervangen....en dan ff inde gaten houden of die weer zo vervuild Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst December 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 om eerlijk tezijn heb ik nog nooit gekeken mijn jeep is eerst van mijn pa geweest. maar als de koppakking lek is, loopt de olie druk dan ook niet op?? die is volgens mij nog gewoon goed ik ga nou zeker het koelwater verschonen thnx mensen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 Koppakking heeft niets met de oliedruk te maken! En als er olie of roet in de koelvloeistof zit (een mogelijk gevolg van een defecte koppakking), wordt die donker van kleur met vaak een grijze "sludge" aan de radiateurdop. Wat wel verstandig is: Aftappen en vullen met water. Daarna motor warm laten draaien, af laten koelen en het water weer aftappen. Dat doe je een keer of 2 a 3, zodat je koelsysteem goed schoon is. Daarna vullen met koelvloeistof en klaar! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst December 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 Koppakking heeft niets met de oliedruk te maken! En als er olie of roet in de koelvloeistof zit (een mogelijk gevolg van een defecte koppakking), wordt die donker van kleur met vaak een grijze "sludge" aan de radiateurdop.Wat wel verstandig is: Aftappen en vullen met water. Daarna motor warm laten draaien, af laten koelen en het water weer aftappen. Dat doe je een keer of 2 a 3, zodat je koelsysteem goed schoon is. Daarna vullen met koelvloeistof en klaar! Succes! nou de kleur van de koelvloeistof was gewoon groen alleen een rood bruin achtige smurrie zat er in de dop maar waarom water?? dat is toch juist niet goed voor het koelsysteem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 Wanneer het er langere tijd inzit niet, maar om te spoelen mag dat best even hoor! En natuurlijk mag je ook spoelen met koelvloeistof, maar dat kost wel wat meer! Je kunt natuurlijk ook kijken hoe de vloeistof er na het aftappen uitziet, is die nog redelijk groen van kleur dan gewoon nieuw erin en klaar! Enne.. maak ook je expansietankje even leeg en schoon! (waarschijnlijk is de vloeistof daar wel erg vuil!) Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst December 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 Wanneer het er langere tijd inzit niet, maar om te spoelen mag dat best even hoor! En natuurlijk mag je ook spoelen met koelvloeistof, maar dat kost wel wat meer!Je kunt natuurlijk ook kijken hoe de vloeistof er na het aftappen uitziet, is die nog redelijk groen van kleur dan gewoon nieuw erin en klaar! Enne.. maak ook je expansietankje even leeg en schoon! (waarschijnlijk is de vloeistof daar wel erg vuil!) Succes! oke dan thnx men Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2005 Je hebt ook een speciaal goedje om bij dat spoelwater te gooien... zit vanalles in: anitkalk etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst December 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2005 kan ook een lekke olie koeler wezen Voor eht geval je meteen de kop eraf trekt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2005 kan ook een lekke olie koeler wezenVoor eht geval je meteen de kop eraf trekt Kan... maar dan moet het wel een automaat zijn! En een 2.5 met automaat is heel erg zeldzaam! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst December 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2005 Kan... maar dan moet het wel een automaat zijn! En een 2.5 met automaat is heel erg zeldzaam! haha da lijkt me ook niet nee maar dat goedje ken je dat gewoon bij de brezan ofzo krijgen kan denk ik nooit kwaad neem ik aan?? denk dat ik dan 1 keer met dat goedje spoel en dan een keer met gewoon water en dan weer koelvloeistof er in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2005 Goed plan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst February 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 ik denk een lekke koppakking nou nick denk dat je tog gelijk had het was/is me koppakking dus ben ik ma aan het sleutelen gegaan morgen ochtend eerst onderdelen halen bij b&s en dan lekker aan de gang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Ken je niet ff blijven hangen bij B&S en dan zondag sleutelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst February 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Ken je niet ff blijven hangen bij B&S en dan zondag sleutelen? dat weet ik nog niet hoezo??? ik heb ook met een maat van me afgesproken die komt me helpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst February 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 met hoeveel nm moet ik de kop morgen weer aantrekken?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2006 Bout 1 t/m 7,9 en 10: 110 Ft-lbs (150Nm) Bout 8: 100 Ft-lbs (135Nm) Let op: Dit is het laatste aantrekkoppel! Je moet dat in fasen doen! De eerste fase is 22Ft-lbs (30 Nm), de tweede 45Ft-lbs (60 Nm) en de derde 67Ft-lbs (90Nm). De laatste (vierde fase) trek je de bouten dus aan tot 150Nm, behalve bout 8 (135Nm)!!! Voor je begint aan te trekken zet je alle bouten handvast, uiteraard ook in volgorde! De volgorde van aantrekken is zeer belangrijk! 1e: de middelste bout spruitstukzijde 2e: de middelste bout bobinezijde 3e: bobinezijde, 1 bout richting versnelingsbak 4e: Spruitstukzijde tegenover bout 3 5e: Spruitstukzijde andere kant naast bout 1 6e: Bout daartegenover, bobinezijde 7e: Spruitstukzijde, achterste bout bij de versnellingsbak 8e: Spruitstukzijde, voorste bout bij de waterpomp ( die met het lagere aantrekkoppel!) 9e: Bobinezijde, achterste bout bij de versnellingsbak 10e Bobinezijde, voorste bout bij de waterpomp. Schematisch: |--------------| |10 6 2 3 9| | 8 5 1 4 7 | |--------------| En als je morgen toch bij B&S bent: koop even een Haynes manual! Erg nuttig bij dit soort klussen!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst February 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 nou ik ben vandaag druk geweest hoor eerst naar b&s geweest spullen gehaald toen de heledag gesleuteld ze zit weer in elkaar en loop goed morgen ga ik verder met een beurtje doen bietje olie verversen koelwater spoelen vet nippeltjes vette alles bietje controleren voor donderdag want dan is de grote dag van het jaar der weer (kheb ook foto's gemaakt kan ik die hier bij zetten of moeten die bij projecten?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 (kheb ook foto's gemaakt kan ik die hier bij zetten of moeten die bij projecten?) Wat jij wil Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst February 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 Wat jij wil oke komen ze met deze pijp op de sleutel heb ik twee bouten los moeten trekken dekseltje der af. die twee bouten zie je hier rechts nog zitten de kleppedeksel met de kop links op de kop een boutje uit moeten boren bietje koel water geknoeid en het viese blok viese bruine smurrie in me kop (je ziet ut nie zo best maar ut zat egt vol ) mooi schoon gemaakt met borsteltje in de boormachine en de kop weer vast zetten en zo ist nou weer en hij loopt ook goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 Netjes! 't Viel dus allemaal niet tegen? Trouwens, nog de plek waar 't lek zat kunnen localiseren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barthje Geplaatst February 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2006 Netjes! 't Viel dus allemaal niet tegen?Trouwens, nog de plek waar 't lek zat kunnen localiseren? dat had ik gisteren al toenhet koel water bij het spruitstuk er tussen uit kwam toen ben ik er dus achter gekomen dat het dus EGT de koppakking was maar verder met los maken niets bijzonders gezien heb nog wel goed gekeken of het blok niet gescheurd was ofzo me kop maar da was volgens mij niet zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.