rookie2 Posted August 28, 2022 Report Share Posted August 28, 2022 hallo forummers, Sinds een paar weken houdt de motor van mijn cherokee 2.5 bouwjaar 1986 in. Als ik een paar kilometer heb gereden zakt het toerental, en als ik het gaspedaal wat verder intrap maakt de motor wel weer meer toeren maar heb het probleem ook bij stationair draaien van de motor. motor draait onregelmatig of maakt te weinig toeren waardoor de motor afslaat. Ik heb dit probleem een jaar geleden ook gehad, toen is de bobine vervangen en was het probleem verholpen. ik heb nu echtetr ook het probleem dat er af en toe een luide knal uit de uitlaat komt. alsof er onverbrande benzine in de hete uitlaat terecht komt. dus ik vermoed dat er een probleem is met de ontsteking ? ( lijkt mij overigens sterk want afgelopen winter heb ik alles vervangen, verdeelkap rotor bougies en kabels enzovoort. ) en met elektronische ontsteking valt er weinig af te stellen lijkt mij. graag jullie mening dan heb ik een idee waar ik het moet zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted August 29, 2022 Report Share Posted August 29, 2022 Brandstofdruk goed? Weg vallende druk geeft vermogens verlies. Injectors gecontroleerd? Deze willen soms gaan lekken Krukas en nokkenas sensors ooit vervangen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rookie2 Posted August 30, 2022 Author Report Share Posted August 30, 2022 21 uur geleden zei Ab: Brandstofdruk goed? Weg vallende druk geeft vermogens verlies. Injectors gecontroleerd? Deze willen soms gaan lekken Krukas en nokkenas sensors ooit vervangen? bedankt voor je reactie, ik heb de brandstofdruk en injectors nog niet gecontroleerd dat kan ik eerst wel eens controleren ( nog nooit gebeurd) of de krukas en nokkenas sensors ooit zijn vervangen weet ik niet, er zat geen onderhoudsboekje bij dus ik weet niets over het onderhoud . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab Posted August 31, 2022 Report Share Posted August 31, 2022 Krukas en nokkenas sensor zijn beide belangrijk voor het bepalen van het ontstekingstijdstip. Meestal zijn deze na 150000km een keertje aan vervanging toe. Tip: gebruik geen universele maar Mopar sensoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts