Spring naar bijdragen

[6=8 systeem]


Scaan
 Share

Recommended Posts

6=8, is niets anders dan 8 cilinder power uit een 6 cilinder halen.

Het is dus eigenlijk niets anders dan een grote (4 bbl) holley carburateur op een bijzonder spruitstuk (offenhauser twinport) plaatsen en een andere header monteren.

Resultaat: meer dan 200 peekaa....

Voordelen zijn wel te bedenken... ik lees er ook meest positieve dingen over! Enige nadeel: het brandstofverbruik schijnt enorm te zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6=8, is niets anders dan 8 cilinder power uit een 6 cilinder halen.

Het is dus eigenlijk niets anders dan een grote (4 bbl) holley carburateur op een bijzonder spruitstuk (offenhauser twinport) plaatsen en een andere header monteren.

Resultaat: meer dan 200 peekaa....

Voordelen zijn wel te bedenken... ik lees er ook meest positieve dingen over! Enige nadeel: het brandstofverbruik schijnt enorm te zijn!

tanx 4 antw 87wrangler,maar (vlgnd vraag)is het een kwestie van ''ff monteren en back the mud in'' of komen er nog meer aanpassingen mbt motor,bak, kruisjes,lagers etc etc om de hoek kijken.

en ik las dat jij er ''positive dingen''over gelezen had?waar ken ik dat lezen?ben bnieuwd mvg scaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff... moet je ff zoeken op 't web... 't is al ff geleden namelijk!

En kruisjes e.d. hoef je je geen zorgen over te maken, die kunnen dat wel aan, de 4.0i heeft nl ook dezelfde!

Je originele versnellingsbak (de BA10/5) zal het minder fijn vinden! Ik adviseer je wel om die te upgraden naar een AX15!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh, nog nooit van het begrip 6=8 gehoord.

Ben razend benieuwd.

Was vroeger ook zoiets met DKW en dan een 3 is 6 systeem

Was een luchtgekoeld tweetakt systeem als ik het nog goed onthouden heb.

Hebben er toen thuis een paar gehad.

Leuke auto,s voor die tijd,, kan wel een 35/40 jaar geleden zijn .. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Was vroeger ook zoiets met DKW en dan een 3 is 6 systeem

Was een luchtgekoeld tweetakt systeem als ik het nog goed onthouden heb.

Hebben er toen thuis een paar gehad.

Leuke auto,s voor die tijd,, kan wel een 35/40 jaar geleden zijn .. cool.gif

Van dat 6is 8 ook nooit gehoord ,

Is daar iemand van op de hoogte of bestaat dit gewoon niet in Jeepland blink.gifunsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker bestaat dat! Werd veel toegepast op de 3.8 en 4.2 motoren!

Het verschil met de DKW was, dat bij het 6=8 systeem het over het vermogen ging. Dus het vermogen van een 8 cilinder uit een 6 cilinder motor halen. Bij DKW telden ze het aantal arbeidsslagen in de motor: Een 3 cilinder 2-takt heeft 6 arbeidsslagen in 2 omwentelingen van de krukas, net zoals een 6 cilinder 4-takt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker bestaat dat! Werd veel toegepast op de 3.8 en 4.2 motoren!

Het verschil met de DKW was, dat bij het 6=8 systeem het over het vermogen ging. Dus het vermogen van een 8 cilinder uit een 6 cilinder motor halen. Bij DKW telden ze het aantal arbeidsslagen in de motor: Een 3 cilinder 2-takt heeft 6 arbeidsslagen in 2 omwentelingen van de krukas, net zoals een 6 cilinder 4-takt!

Okay, bedankt voor de info wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...