Scaan Geplaatst December 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2005 wie heeft er gebruikerservaring met het zg 6=8 systeem holley/offenhauser wat zijn evt voor en nadelen van deze ombouw?? mvg scaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2005 Euh, nog nooit van het begrip 6=8 gehoord. Ben razend benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2005 6=8, is niets anders dan 8 cilinder power uit een 6 cilinder halen. Het is dus eigenlijk niets anders dan een grote (4 bbl) holley carburateur op een bijzonder spruitstuk (offenhauser twinport) plaatsen en een andere header monteren. Resultaat: meer dan 200 peekaa.... Voordelen zijn wel te bedenken... ik lees er ook meest positieve dingen over! Enige nadeel: het brandstofverbruik schijnt enorm te zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst December 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2005 had het ook op mijn vorige cj8 liep er beter door trok hoger door in toeren en nam beter op wat het verbruik betreft schol dit niet veel ong 1 op 5 vind dit normaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2005 thnx voor de uitleg. En met 1 op 5 ben ik erg tevree . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scaan Geplaatst December 18, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2005 6=8, is niets anders dan 8 cilinder power uit een 6 cilinder halen. Het is dus eigenlijk niets anders dan een grote (4 bbl) holley carburateur op een bijzonder spruitstuk (offenhauser twinport) plaatsen en een andere header monteren. Resultaat: meer dan 200 peekaa.... Voordelen zijn wel te bedenken... ik lees er ook meest positieve dingen over! Enige nadeel: het brandstofverbruik schijnt enorm te zijn! tanx 4 antw 87wrangler,maar (vlgnd vraag)is het een kwestie van ''ff monteren en back the mud in'' of komen er nog meer aanpassingen mbt motor,bak, kruisjes,lagers etc etc om de hoek kijken. en ik las dat jij er ''positive dingen''over gelezen had?waar ken ik dat lezen?ben bnieuwd mvg scaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2005 Pfff... moet je ff zoeken op 't web... 't is al ff geleden namelijk! En kruisjes e.d. hoef je je geen zorgen over te maken, die kunnen dat wel aan, de 4.0i heeft nl ook dezelfde! Je originele versnellingsbak (de BA10/5) zal het minder fijn vinden! Ik adviseer je wel om die te upgraden naar een AX15! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst December 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2005 Euh, nog nooit van het begrip 6=8 gehoord.Ben razend benieuwd. Was vroeger ook zoiets met DKW en dan een 3 is 6 systeem Was een luchtgekoeld tweetakt systeem als ik het nog goed onthouden heb. Hebben er toen thuis een paar gehad. Leuke auto,s voor die tijd,, kan wel een 35/40 jaar geleden zijn .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst December 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2005 Was vroeger ook zoiets met DKW en dan een 3 is 6 systeemWas een luchtgekoeld tweetakt systeem als ik het nog goed onthouden heb. Hebben er toen thuis een paar gehad. Leuke auto,s voor die tijd,, kan wel een 35/40 jaar geleden zijn .. Van dat 6is 8 ook nooit gehoord , Is daar iemand van op de hoogte of bestaat dit gewoon niet in Jeepland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2005 Zeker bestaat dat! Werd veel toegepast op de 3.8 en 4.2 motoren! Het verschil met de DKW was, dat bij het 6=8 systeem het over het vermogen ging. Dus het vermogen van een 8 cilinder uit een 6 cilinder motor halen. Bij DKW telden ze het aantal arbeidsslagen in de motor: Een 3 cilinder 2-takt heeft 6 arbeidsslagen in 2 omwentelingen van de krukas, net zoals een 6 cilinder 4-takt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst December 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2005 Zeker bestaat dat! Werd veel toegepast op de 3.8 en 4.2 motoren!Het verschil met de DKW was, dat bij het 6=8 systeem het over het vermogen ging. Dus het vermogen van een 8 cilinder uit een 6 cilinder motor halen. Bij DKW telden ze het aantal arbeidsslagen in de motor: Een 3 cilinder 2-takt heeft 6 arbeidsslagen in 2 omwentelingen van de krukas, net zoals een 6 cilinder 4-takt! Okay, bedankt voor de info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.