Spring naar bijdragen

DANA44 assen van Rubicon


Recommended Posts

De Rubicon wordt standaard geleverd met DANA44 assen met lockers en 4.10 erin.

Ideaal voor onder een 4.0l TJ te plaatsen met 33" banden.

Ik kan nu z'on assen overkopen, maar hoe werken de sperren die erin zitten?

Werken deze op dezelfde manier als ARB's? of werken deze op vacuum?

Ik dacht dat deze electrisch gestuurd werken en dan via vacuum ingeschakeld.

Wie o wie weet het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar haal je die?? cool.gif

Hij werkt net als de ARB sper, maar heeft veel minder druk nodig om te worden ingeschakeld.

Op ebay vindt je ze en in België is er iemand met 3 Rubicons en hij gaat onder ene DANA60 hangen.

Prijs op ebay per set $2500 vooras en achteras met 4.11 gears.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is reeds een monster: 6" verenlift + luchtvering + 1" bodylift, winch vooraan + achteraan,...

Kijk hier eens voor foto's: www.jeeprubicon.be

Hij heeft nu reeds 3 rubicons: waarvan 1 te koop aan ongeveer 30.000 euro, 6 maanden oud.

Ik heb met hem reeds zaken gedaan en altijd zeer tevreden. (is GEEN handelaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK ken deze persoon en hij koopt deze assen via ebay in de states en daar zijn ze helemaal niet duur. Doe maar eens een search op ebay.com en je hebt soms volledige assen dana 44 van rubicon met sperr voor 500$ Hier vind je ook dikwijls de 9 inch assen aan spotprijs. Anders eens contakt met Axel opnemen via zijn site www.rubicon.be Hij laat geregeld vracht met container overkomen. Hij heeft zelf een internationale verhuisfirma en heeft zo ervaring in verzendingen vanuit de states. De dana 60 heeft hij ook zo gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Ik kan inmiddels zeggen dat de sperren van de dana's 44 van de Rubicon gewoon op lucht werken en dat ze op 50 psi inschakelen. Werkt echt goed. De assen passen onder een TJ als orgineel. De pompjes zitten normaal onder de jeep maar veel van de Rubicon rijders zetten deze naar boven. Dat heb ik dan ook maar meteen gedaan. de stroom draden wat uit de assen komen is alleen een signal cq een maak kontakt voor het b.v. aansturen van een lampje. Org. zit dat in de klok met een lampje. de enige echte aanpassing was de kabels voor de handrem. Maar deze konden gewoon bij de daeler besteld worden. de aanpassing wat ik ook nog heb gedaan is het aanpassen van de tussenbak i.v.m. de aandrijfas. Hier is een slib yoke elimantor kit op gekomen. wel passen de org aandrijf assen van de Rubicon niet.

gr. Besiland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, deze compresor(s) bij de daeler besteld. Maar ik heb nu in de assen wel een 4:10 overbrenging. het schijnt dat de tussenbak lager gegierd is. Wat ik wel merk is dat toen ik met 33"banden reed ik er +/- 15 km/u moest bij tellen, maar nu loopt hij ongeveer 130 km/u over de autobaan en ik word nog ongeveer door opa ingehaald terwijl ik nu 35"erop heb zitten. maargoed dat is even kontroleren hoeveel hij afwijkt en dan onderweg kontinu tellen. dat deed ik toch al.(warschijnlijk jeepers eigen)

gr. Besiland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Nee, deze compresor(s) bij de daeler besteld. Maar ik heb nu in de assen wel een 4:10 overbrenging. het schijnt dat de tussenbak lager gegierd is. Wat ik wel merk is dat toen ik met 33"banden reed ik er +/- 15 km/u moest bij tellen, maar nu loopt hij ongeveer 130 km/u over de autobaan en ik word nog ongeveer door opa ingehaald terwijl ik nu 35"erop heb zitten. maargoed dat is even kontroleren hoeveel hij afwijkt en dan onderweg kontinu tellen. dat deed ik toch al.(warschijnlijk jeepers eigen)

gr. Besiland.

of je kunt een andere ratio installeren (de tandjes op het aandrijf mechanisme van de NP231) om the snelheid the korrigeren smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
IK ken deze persoon en hij koopt deze assen via ebay in de states en daar zijn ze helemaal niet duur. Doe maar eens een search op ebay.com en je hebt soms volledige assen dana 44 van rubicon met sperr voor 500$ Hier vind je ook dikwijls de 9 inch assen aan spotprijs. Anders eens contakt met Axel opnemen via zijn site www.rubicon.be Hij laat geregeld vracht met container overkomen. Hij heeft zelf een internationale verhuisfirma en heeft zo ervaring in verzendingen vanuit de states. De dana 60 heeft hij ook zo gekocht.

hoe gij kent mij ph34r.gif ge zou dan toch moeten weten dat mijne site www.jeeprubicon.be is en niet www.rubicon.be btw assen zijn verkocht aan een belgische nederlander biggrin.gif en werkten perfect.

voor de rest kan je alles volgen met mijne Co olto op www.zerotraction.be/forum smile.gif

btw ik heb GEEN dana 60 assen maar ge upgrade orginele dana44 assen, het extra set had ik gekocht in geval van reserve, ondertussen al 2 jaar aan het extreme offraoden en nog geen noemenswaardige stukken.

fotoke van de 2 offroad rubi's, ondertussen staan ze beide op fedima's en die met de tube fenders heeft beadlocks wink.gif

PNaVKj8EyErJbm1f.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Haal 'm onder die TJ uit Giesbeek. wink.gif

...ik zoek regelmatig, gewoon om te zien wat ze vragen etc, maar ze komen ècht erg weinig voor in Europa... helaas.

Als je desperaat wink.gif wordt: ze verkopen ze ook bij 4WD.com voor een slordige 2000 euro incl ARB sper. (maar de verzend-/invoer kosten wil ik niet weten biggrin.gif )

link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er nog meer van deze assen te vinden, kan op Ebay ze neit vinden

Groeten

Rob

Heel moeilijk.

Ik heb de mijne in de US besteld. En alles apart hier naartoe laten sturen. (lockers, steekassen, ashuizen etc.)

Ik zal je een tip meegeven hoe je het op een goedkopere manier kunt doen. Zoek iemand of een bedrijf die met regelmaat goederen in een eigen container laat overkomen naar hier. Zodoende kun je een hoop besparen op de verzendkosten.

bij www.jeepsareus.com kun je ook kant en klaar assen kopen, maar dan kun je voor dezelfde prijs beter nog sterkere assen plaasten dan de originele 30 splines van de rubicon.

Zo bestellen is niet te doen. Ik geloof dat het versturen rechtstreek van jeepsareus 1600 dollar per as of per twee kost.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...