Spring naar bijdragen

cherokee velgen


Recommended Posts

hallo,

 

ik was van plan om deze velgen onder mijn cherokee te zetten.

nou was ik benieuwd hoe oud deze velgen zijn, oftewel wat is de productiedatum. is dit ergens in de velg terug te vinden ? er staan diverse nummers in de binnenkant van de velg maar ik kan er nog niet veel uit wijs worden.

velg.jpg

velg1.jpg

velg2.jpg

velg3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, een klassieker, was gemonteerd op de XJ en YJ. Dit model is bekend als "Lace" en gemonteerd van 87 t/m 96 in diverse kleuren, o.a. zilver, goud en donkerblauw.

8952, wellicht 1989, week 52. Of anders de ingeslagen code die iets meer over de productie zegt.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oké bedankt voor je reactie, ik vroeg mij al af hoe dit type velg wordt genoemd. nu maar even googelen of ik iets meer informatie kan krijgen.

Ik wil ze onder mijn cherokee uit 1986 monteren, (ook al een klassieker) bedoeling is om mijn jeep zo orgineel mogelijk te krijgen.👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, rookie2 said:

Ik wil ze onder mijn cherokee uit 1986 monteren, (ook al een klassieker) bedoeling is om mijn jeep zo orgineel mogelijk te krijgen.

Dan zou je even moeten kijken welke velgen bij jouw uitvoering horen. Bij mijn weten is dit model velg met de goudkleur alleen op de limited uitvoeringen geleverd.

Hier een overzicht: http://colorado4wheel.com/jeepwheels/xjwheels.html

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/1/2022 om 4:15 PM zei Ab:

Dan zou je even moeten kijken welke velgen bij jouw uitvoering horen. Bij mijn weten is dit model velg met de goudkleur alleen op de limited uitvoeringen geleverd.

Hier een overzicht: http://colorado4wheel.com/jeepwheels/xjwheels.html

 

bedankt voor de link, ik heb even gekeken en de "lace" velg  was blijkbaar vanaf 1987 leverbaar en mijn jeep is van 1986 dus "past" niet op mijn auto. wil ik het orgineel hebben dan zal het een stalen velg worden of de zogenaamde "turbine"velg, maar daar is moeilijk aan te komen. ik heb er nu de 10 gaats velgen op zitten maar die zijn ook van een later bouwjaar. jammer  maar er zijn aan mijn auto wel meer dingen niet orgineel (auto is al eens overgespoten in een andere kleur.) mijn jeep schijnt een base model te zijn want er zit 0,0 luxe op. (geen toerenteller geen dagteller geen interval etc) gelukkig nog wel stuurbekrachtiging wat wel zo prettig is met de grote ballonbanden die er op zitten 😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

velgen zitten er inmiddels onder, of het helemaal orgineel is weet ik niet maar ik vind het wel passen bij de auto en de kleur.

Misschien nog een keer de banden vervangen want de banden die er nu op zitten zijn net iets te laag. maar goed ik had deze banden nog liggen en zijn nog zo goed als nieuw dus voorlopig laat ik het zo .

770739319_cherokeemetvelgen.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...