Spring naar bijdragen

visco kapot??


Recommended Posts

Doetie bij mij alleen als ik lang heb gereden. Niet als hij koud is. Zolang dat het geval is kan je er mee doorrijden.(volgens B&S in Tiel) Hou er echter rekening mee dat het t.z.t. geld gaat kosten. Op stationair achtjes rijden is volgens hun de beste methode van controleren. Als hij daar niet meer doorheen trekt isie er aan. Heb erzelf nu dik 220.000 km opstaan dus valt me niet tegen dat hij het nog doet. Ben wel lief voor hem en spreek hem af en toe bemoedigend toe. Seems to work. laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe merk je als je visco slecht wordt of kapot is ??.

Mijn GC schokt bij maximale stuuruitslag , als ik een parkeervak of ed uitdraai,het lijkt net of er tandwielen over elkaar heen schieten.

Wie weet er hoe of wat??

hij heeft 130000 gelopen ,waar kun je het beste een visco laten vervangen en wat zijn de prijzen??

kan ik het ook zelf proberen?? waar moet ik dan op letten ( heb al een Haynes boek)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij heeft 130000 gelopen ,waar kun je het beste een visco laten vervangen en wat zijn de prijzen??

kan ik het ook zelf proberen?? waar moet ik dan op letten ( heb al een Haynes boek)?

Dat verklaart een hoop. 220000 km. Mijn JC bokt ook al een tijdje maar alleen als ik scherpere bochten draai. Ik heb begin dit jaar 4 nieuwe banden eronder laten zetten en de twee voorbanden zijn alweer versleten. Vandaar dus.

Ik ben nu ook benieuwd naar de prijs van het laten vervangen van de Visco.

wink.gifworshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verklaart een hoop. 220000 km. Mijn JC bokt ook al een tijdje maar alleen als ik scherpere bochten draai. Ik heb begin dit jaar 4 nieuwe banden eronder laten zetten en de twee voorbanden zijn alweer versleten. Vandaar dus.

Ik ben nu ook benieuwd naar de prijs van het laten vervangen van de Visco.

wink.gifworshippy.gif

Gezien je info links, en de afkorting JC(jeep Cherokee) heb je dus een XJ.

En in dat geval heb je dus geen NP/NV 249 waar de beroemde/beruchte visco inzit.

Wellicht is er dus iets anders aan de hand.

Welke standen heb je bij de tussenbak selector en welke stand gebruik je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goed bezig beest!

Ziet er simpel uit. En dat baart me gelijk weer zorgen. Als dingen er simpel uitzien dan is het meestal rete tricky.

Had niet gedacht dat het eigenlijk maar zo weinig handelingen waren. Als je die tekeningen in Haynes ziet denk je dat het één grote leg puzzel is.

Met zo'n handleidingkje erbij zou ik me er wel aan wagen. Helemaal top. Zo zie je maar weer. Kennis scheelt heel veel geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vergeet ook niet dat in de "visco writeup" de bak al lekker op de werkbank ligt. Voor de demontage van de bak onder de auto en demontage onder de auto heb je ook aardig wat tijd nodig.

Hierbij adivseer ik om de auto ergens op een brug te zetten.

Ik heb zelf onlangs de tussenbak uitgewisseld voor en andere, dit wisselen kost een uurtje of 5. Dit even ter info.

Groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bak opzich pak je er in een 30/45 min. onderuit.

4 bouten, stangenstelsel, stekker en tot slot 6 moeren.

Heb je het zelf al eens gedaan in die tijd?

* cardanas naar de vooras los (4 boutjes)

* cardanas naar de achteras los (4 boutjes)

* stangenstelsel losmaken

* crossmember losmaken (8 bouten losmaken)

* stekkers speedsensor en 4wd indicatie

* steunrubber losmaken van de bak (2 bouten) (doe je dit niet kun je niet bij het laaste boutje van de 6 boutjes uit de volgende regel.

* 6 bouten van de tussenbak naar bak losmaken waarvan je bij twee niet goed bij kunt komen.

althans dit bij een XJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je het zelf al eens gedaan in die tijd?

* cardanas naar de vooras los (4 boutjes)

* cardanas naar de achteras los (4 boutjes)

* stangenstelsel losmaken

* crossmember losmaken (8 bouten losmaken)

* stekkers speedsensor en 4wd indicatie

* steunrubber losmaken van de bak (2 bouten) (doe je dit niet kun je niet bij het laaste boutje van de 6 boutjes uit de volgende regel.

* 6 bouten van de tussenbak naar bak losmaken waarvan je bij twee niet goed bij kunt komen.

althans dit bij een XJ

Ja, anders roep ik dat niet.

En ook bij een XJ is de cross-member 4 bouten en hoeft het steun rubber niet los.

In z'n geheel laten zakken, kun je ook goed bij die laatste 2 van 6.

Oefening baart kunst denk ik. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...