beast Geplaatst December 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 Hoe merk je als je visco slecht wordt of kapot is ??. Mijn GC schokt bij maximale stuuruitslag , als ik een parkeervak of ed uitdraai,het lijkt net of er tandwielen over elkaar heen schieten. Wie weet er hoe of wat?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 Klinkt als Visco.... Hoeveel kilometer heeft 'ie gereden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2005 yup lijkt er wel op probeer maar eens een acht te rijden....daar heeft die nu ook een hekel aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 Doetie bij mij alleen als ik lang heb gereden. Niet als hij koud is. Zolang dat het geval is kan je er mee doorrijden.(volgens B&S in Tiel) Hou er echter rekening mee dat het t.z.t. geld gaat kosten. Op stationair achtjes rijden is volgens hun de beste methode van controleren. Als hij daar niet meer doorheen trekt isie er aan. Heb erzelf nu dik 220.000 km opstaan dus valt me niet tegen dat hij het nog doet. Ben wel lief voor hem en spreek hem af en toe bemoedigend toe. Seems to work. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 yup kep er ook 215000 er op zitten.... begint ook wat te "bokken" en idd ik blijf lekker doorrijden totdat het serieus wordt... en dan 1 bestellen in de usa, scheelt een paar duiten bron Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 Wat zijn eigenlijk de gevolgen als je door blijft rijden als hij stuk is? (dus helemaal niet laat maken) Is dat gevaarlijk? Of gaat de rest in de tussenbak dan stuk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 op tenduur zal er vast wel wat gesloopt worden.... maar denk niet dat je het zover laat komen want het gaat dan banden vreten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beast Geplaatst December 5, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 Hoe merk je als je visco slecht wordt of kapot is ??.Mijn GC schokt bij maximale stuuruitslag , als ik een parkeervak of ed uitdraai,het lijkt net of er tandwielen over elkaar heen schieten. Wie weet er hoe of wat?? hij heeft 130000 gelopen ,waar kun je het beste een visco laten vervangen en wat zijn de prijzen?? kan ik het ook zelf proberen?? waar moet ik dan op letten ( heb al een Haynes boek)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Capser Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 hij heeft 130000 gelopen ,waar kun je het beste een visco laten vervangen en wat zijn de prijzen??kan ik het ook zelf proberen?? waar moet ik dan op letten ( heb al een Haynes boek)? Dat verklaart een hoop. 220000 km. Mijn JC bokt ook al een tijdje maar alleen als ik scherpere bochten draai. Ik heb begin dit jaar 4 nieuwe banden eronder laten zetten en de twee voorbanden zijn alweer versleten. Vandaar dus. Ik ben nu ook benieuwd naar de prijs van het laten vervangen van de Visco. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 Laten vervangen, reken op een eurootje of 1400++ in NL bij de dealer. Zelf doen, +/- 425 euro als je em in de states besteld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 He Mav, Hoest met je eigen visco? Al vervangen? fotoreportage? Al zicht op de gasveren? poe poe...hoop vragen zeg. En dat voor een maandag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 visco.. nope.... gasveren....geen idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2005 Visco nope wordt een 242 tussenbak Gasveren aanvraag loopt, neem aan van de week bericht te hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2005 Dat verklaart een hoop. 220000 km. Mijn JC bokt ook al een tijdje maar alleen als ik scherpere bochten draai. Ik heb begin dit jaar 4 nieuwe banden eronder laten zetten en de twee voorbanden zijn alweer versleten. Vandaar dus.Ik ben nu ook benieuwd naar de prijs van het laten vervangen van de Visco. Gezien je info links, en de afkorting JC(jeep Cherokee) heb je dus een XJ. En in dat geval heb je dus geen NP/NV 249 waar de beroemde/beruchte visco inzit. Wellicht is er dus iets anders aan de hand. Welke standen heb je bij de tussenbak selector en welke stand gebruik je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 nou voor de liefhebber write-up visco demontage Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst January 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 Goed bezig beest! Ziet er simpel uit. En dat baart me gelijk weer zorgen. Als dingen er simpel uitzien dan is het meestal rete tricky. Had niet gedacht dat het eigenlijk maar zo weinig handelingen waren. Als je die tekeningen in Haynes ziet denk je dat het één grote leg puzzel is. Met zo'n handleidingkje erbij zou ik me er wel aan wagen. Helemaal top. Zo zie je maar weer. Kennis scheelt heel veel geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 vergeet ook niet dat in de "visco writeup" de bak al lekker op de werkbank ligt. Voor de demontage van de bak onder de auto en demontage onder de auto heb je ook aardig wat tijd nodig. Hierbij adivseer ik om de auto ergens op een brug te zetten. Ik heb zelf onlangs de tussenbak uitgewisseld voor en andere, dit wisselen kost een uurtje of 5. Dit even ter info. Groet Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 uhuh zit wat in, maar die uren maakt mij niet zoveel uit. maar is idd wel iets om rekening mee te houden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2006 De bak opzich pak je er in een 30/45 min. onderuit. 4 bouten, stangenstelsel, stekker en tot slot 6 moeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 De bak opzich pak je er in een 30/45 min. onderuit.4 bouten, stangenstelsel, stekker en tot slot 6 moeren. Heb je het zelf al eens gedaan in die tijd? * cardanas naar de vooras los (4 boutjes) * cardanas naar de achteras los (4 boutjes) * stangenstelsel losmaken * crossmember losmaken (8 bouten losmaken) * stekkers speedsensor en 4wd indicatie * steunrubber losmaken van de bak (2 bouten) (doe je dit niet kun je niet bij het laaste boutje van de 6 boutjes uit de volgende regel. * 6 bouten van de tussenbak naar bak losmaken waarvan je bij twee niet goed bij kunt komen. althans dit bij een XJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 Heb je het zelf al eens gedaan in die tijd?* cardanas naar de vooras los (4 boutjes) * cardanas naar de achteras los (4 boutjes) * stangenstelsel losmaken * crossmember losmaken (8 bouten losmaken) * stekkers speedsensor en 4wd indicatie * steunrubber losmaken van de bak (2 bouten) (doe je dit niet kun je niet bij het laaste boutje van de 6 boutjes uit de volgende regel. * 6 bouten van de tussenbak naar bak losmaken waarvan je bij twee niet goed bij kunt komen. althans dit bij een XJ Ja, anders roep ik dat niet. En ook bij een XJ is de cross-member 4 bouten en hoeft het steun rubber niet los. In z'n geheel laten zakken, kun je ook goed bij die laatste 2 van 6. Oefening baart kunst denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 oefening baart kunst, ik hoop alleen mijn ervaring niet meer nodig te hebben. Althans niet voor mijn eigen auto. Het laten zakken helpt idd voor de bovenste twee bouten, dit icm het inkorten van een sleuteltje gaat het helemaal goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.