Spring naar bijdragen

Stuurhuis (TJ)


 Share

Recommended Posts

Hoi,

Deze morgen heb ik op een brug een slippertje gemaakt, en onzacht in aanraking gekomen met een stoeprand van zo'n 50cm hoogte mad.gif

Resultaat (op 't eerste zicht):

-Spoorstang krom

-Velg krom

-Bevestiging controlarm vooras krom

-Stuurhuis lekt véél olie.

-Ik hoop dat dit het zal zijn...

M'n grootste zorg is dat stuurhuis, dus enkele vragen.

-Bestaan er daar revisie kits voor, en is die eenvoudig te herstellen? De olie loopt er uit, aan de uitgaande as (waar de pitmanarm op bevestigd is)

-Past een stuurhuis van een YJ of cherokee?

-Kan het kwaad van te rijden ronder servo, dus zonder olie in de pomp? (moet op 15km zo'n 0,8liter bijvullen)

-Heeft er soms toevallig iemand zo'n stuurhuis in z'n weg liggen?

Thanks,

Geert (Heeft nu 2 Jeeps, en niet één die rijden kan :-( zal dus de fiets worden komende dagen huh.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep... rijden zonder olie in de pomp overleeft 'ie niet! Je stuurhuis vind dat ook niet lekker, maar je pomp loopt echt stuk!

En ook ik denk dat de kering niet het enige probleem is... ik denk eerder aan een kromme pittman as o.i.d.! De dreun die via de pittman arm op die as is gekomen zal ook enorm zijn, gezien het koppel dat middels die arm gegenereerd kan worden!

Behalve vanwege de lekkage, wil ik je vooral vanwege de veiligheid adviseren om het stuurhuis te reviseren/vervangen! Je weet anders nooit of er binnenin toch iets stuk is wat later opspeeld en levensgevaarlijk kan zijn! sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een kapot stuurhuis gehad, en opengedaan, binnenin was een 'kalletje" afgebroken, levensgevaarlijk.

Ineen krijgen is no.gif mijn echt niet gelukt, uiteindelijk bij een firma die niets anders doet dan stuurhuizen reviseren.

Het probleem is het laatste balletje er terug inkrijgen, heb vanalles geprobeerd maar is niet gelukt. Zelfs met darmpje en dergelijke, echt klotejobke.

En factuur was evenveel dan een nieuw uit de VS laten komen.

Dus gelijk bestellen in VS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen het stuurhuis gedemonteerd, en ik vrees dat er idd meer kapot zal zijn dan enkel de dichtingen, zit namelijk veel speling op de as.

Heb vandaag een 2de hands stuurhuis + pitmanarm besteld en deze zou vandaag nog verzonden worden...

Eens m'n Jeepje weer kan rijden, en ik eens niet weet dat gedaan, dan smijt ik dat stuurhuis wel eens open...

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...