Spring naar bijdragen

radiator XJ


KZET
 Share

Recommended Posts

Vraagje,

Kan bij een radiator boer in de buurt mijn radiator laten verbouwen naar een 3 rijige in plaats van een twee rijige. Nieuw koelblok met gebruik van de oudezijkanten.

Hij word totaal maar 1 cm dikker,verdeelt over beide kanten. ben hem dan twee dagen kwijt,

voor de prijs van 250,- Euries (incl btw).

is dit een redelijke prijs ?????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo jeepie,

als het gelukt is willen we graag een adres hebben en graag info van hoe het werkt .

veel van ons hebben nl ook last van overgekookte motoren in de zomer

thnx

Hèt eenvoudige alternatief voor het importeren: De Nederlandse Radiateuren Fabriek

Radiateuren...

Import is leuk, maar worden ook bij eenzelfde fabriek gemaakt over de 'sloot' met dezelfde specificaties en dezelfde materialen.

Prijs is te vergelijken.zo niet goedkoper en garantie is een stuk makkelijker.

Gewoon ff bellen.... (zitten contacten overal in NL dus je hoeft niet helemaal naar Limburg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

En dan eindelijk ook tijd voor dit project,

Het plaatsen van mijn nieuwe 3-rijige radiator. Zag er netjes uit was in totaal 1cm dikker geworden,maar dit is totaal geen probleem.

Als je goed naar je radiator kijkt zie je dat de zij-bakken dikker zijn dan het koelblok zelf.....bij de 3-rijige is het koelblok

net zo dik als de zijbakken.

Helaas voor mij had ik te lang gewacht met bestellen / zoeken naar een oude radiator , zodat er net een prijswijziging was doorgevoerd voor alle koelblokken mad.gifmad.gif

Kosten me totaal 50 euries extra....maar ja denk nog steeds dat het een goede investering is ( € 300,-) om van de koelproblemen af te komen.

Helaas het resultaat nog niet kunnen meten aangezien ik zit te wachten op een nieuw thermostaathuis en een nieuwe kachelklep.... van die plastic zooi die meteen afbrak bij het demonteren van de slangen.

wordt vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Zo weer een project afgerond , alles geplaatst / gevuld / en ontlucht.

Vandaag weer een stuk gaan rijden en de temperatuur blijft onder de 100 graden (op de meter)

Zie nu ook wanneer de thermostaat open gaat ....temp zakt dan een eind terug . Dit had ik nog nooit eerder gezien.

Nu maar wachten op het mooi weer en de vakantie biggrin.gif ...kijken of hij in Frankrijk bij 35 graden + ook "COOL" blijft !

Als extra ook nog bezig met een motorkap ontluchting .......zie webstite van go.jeep-xj.com

Als het resultaat gelukt en toonbaar is probeer ik een foto te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Zo weer een project afgerond , alles geplaatst / gevuld / en ontlucht.

Vandaag weer een stuk gaan rijden en de temperatuur blijft onder de 100 graden (op de meter)

Zie nu ook wanneer de thermostaat open gaat ....temp zakt dan een eind terug . Dit had ik nog nooit eerder gezien.

Nu maar wachten op het mooi weer en de vakantie biggrin.gif ...kijken of hij in Frankrijk bij 35 graden + ook "COOL" blijft !

Als extra ook nog bezig met een motorkap ontluchting .......zie webstite van go.jeep-xj.com

Als het resultaat gelukt en toonbaar is probeer ik een foto te plaatsen.

Netjes...dat gaat echt wel werken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

let wel op met die onluchting,

als je er de blokjes eronder zet kan er regenwater je motorruimte inlopen met alle nadelige gevolgen van dien.

want je kap komt 2cm hoger te liggen als dat ie origineel staat dus de rubber die achter je motorkap zit heeft totaal geen functie meer.

Maar laat even weten of het idd wat scheeld met de warmte afvoer uit je motorruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

let wel op met die onluchting,

als je er de blokjes eronder zet kan er regenwater je motorruimte inlopen met alle nadelige gevolgen van dien.

want je kap komt 2cm hoger te liggen als dat ie origineel staat dus de rubber die achter je motorkap zit heeft totaal geen functie meer.

Maar laat even weten of het idd wat scheeld met de warmte afvoer uit je motorruimte.

Ja die heb ik ook gezien ....dat is de goedkope oplossing ...gewoon twee blokjes onde je scharnier zetten.. laugh.gif

Ik ga voor de moeilijke methode ....het verbouwen van een motorkap

Heb op de sloop een motorkap gekocht...en heb deze samen met de slijptol een beetje bewerkt.....het midden gedeelte

van de kap komt omhoog te staan , naar achteren toe .

Na mij ervaring vorige zomer in Frankrijk (zie topic "zomerse koelproblemen") kan het niet anders dan dat dit in temp uit maakt. er ontstaat nu een lucht-flow door de motorruimte.....de site van GO.JEEP-XJ claimt een temp daling van +/- 20 graden in de motorruimte ?!? ......maar daar komen we vanzelf achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...