Black Moose Geplaatst November 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2005 Hoi, van middag aan het rijden, gewoon op de greffelwegen.En even een koffie pauze ingelast.na dat we de koffie ophaden , en de TJ starten , ging het lampje "check engine" niet meer uit. Nu wist ik van het Jeepforum dat daar iets over geschreven was. geeft 12 even maar herhaald 43 steeds. Maar wat betekend: 43 Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time. Misfire detected in one or more cylinders 1 thru 6. (4 and 6 cyls.) gr Jacco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Groentje Geplaatst November 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2005 Black Moose, Foutcode 43 geeft aan dat er een fout in het ontstekingscircuit zit. Deze fout code heeft een aantal subfoutcodes die alleen met diagnoseapparatuur zijn uit te lezen. Heb je die niet tot je beschikking dan rest je niets anders dan het hele circuit na te lopen. Vanaf bougie t/m aansturing (of andersom ) Alles meten met de het contact in de OFF stand. IGNITION COIL RESISTANCE - 4.0L PRIMARY RESISTANCE 0.71 - 0.88 Ohms SPARK PLUGS TYPE ELECTRODE GAP 4.0L RC12ECC 0.89 mm (0.035 in.) SPECIFICATIONS - SPARK PLUG CABLE RESISTANCE MINIMUM MAXIMUM 250 Ohms Per Inch 1000 Ohms Per Inch Meet ook het ASD relais door Haal het relais uit de Power Distribution Box en meet deze na ( of vervang hem) Pin 87 van dit relais voedt de onsteking. ( +12V zodra contact aan staat ) Let vooral op corrosie in aansluitingen van het 12v circuit. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst November 6, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2005 Dankje groetje, voor de snelle reaktie. Nieuwe bougie,s heb ik pas vervangen.Nu had de moter af en toe wel last dat hij met mindere cylinders liep.maar op het moment dat het lampje ging branden had ik er geen last van(denk ik). Nu had ik aanstaande vrijdag toch al nieuwe kabels willen halen, maar misschien is dat ASD relais ook aan vervanging toe.(heb zo het idee dat de vorige eigenaar alleen het noodzakelijke aan de TJ lied doen. ) Je hebt me weer veel wijzheid bijgebracht, thanks Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst November 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2005 Originally posted by Black Moose@Nov 6 2005, 17:27 Hoi, van middag aan het rijden, gewoon op de greffelwegen.En even een koffie pauze ingelast.na dat we de koffie ophaden , en de TJ starten , ging het lampje "check engine" niet meer uit. Nu wist ik van het Jeepforum dat daar iets over geschreven was. geeft 12 even maar herhaald 43 steeds. Maar wat betekend: 43 Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time. Misfire detected in one or more cylinders 1 thru 6. (4 and 6 cyls.) gr Jacco <div align="right">← Probeer contacten eens goed schoon te maken eerst met contactspray o.i.d. Wil wel eens helpen ,is niet duur en kan i.i.g. geen kwaad Anders eens resetten eerst, Hoop dat het lukt voor je Greetz LaGrand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst November 6, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2005 Originally posted by JOHN GRAND@Nov 6 2005, 20:23 Anders eens resetten eerst, Hoi John grand, Ik heb hier nog geen werk boek, en ook geen instruktie boekje, dus alles van dit forum halen. Als ik van het voorjaar in Nederland kom zal ik B&S vante voren een mailtje sturen van ik allemaal nodig heb. Maarru, Resetten ...... Hoe doe ik dat??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2005 Accuklemmen los, een paar minuten wachten en dan enige seconden tegen elkaar houden. Daarna weer monteren -> Klaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst November 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2005 Originally posted by 87wrangler@Nov 6 2005, 21:52 Accuklemmen los, een paar minuten wachten en dan enige seconden tegen elkaar houden. Daarna weer monteren -> Klaar! <div align="right">← Zo dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst November 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2005 Vandaag de massa klem los gehad.( in verband met schoon maken ) Tevens naar de verdeler gekeken, zaten aardige braampjes op, ook de rotor. Even netjes bij gescheurd, en kreeg geen fout melding. Ik zal dit later wel effe vervangen, maar kom niet eerder bij de 4x4 shop dan vrijdag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.