Spring naar bijdragen
www.jeepie.nl

Jeep JK 2.8 Diesel weg met die pot.

Recommended Posts

11 uur geleden zei Masis:

Heb je de EGR al afgesloten? Werkt bij deze motoren erg nadelig voor het blok.

Niets geen problemen mee, werkt bij mij zoals het moet werken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
billy    13

EGR kan je me daar meer van vertellen ik weet wat doet maar hoe zit dit ivm de jk en evt problemen en hoe ontkoppel je deze en wat zijn daarvan de voordelen cq voordelen van

bewerkt door billy

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Masis    82

EGR is puur voor het milieu, maar zorgt ervoor dat alle roet deeltjes opnieuw de motor in geblazen worden. Op een gegeven moment zit de elleboog wat naar de intake gaat en de intake manifold zelf vol met rotzooi, dit gaat ten koste van het vermogen en zorgt ervoor dat de motor bij volle belasting zwart rookt uit de uitlaat. Daarnaast wordt er hete lucht aangezogen uit de uitlaat, terwijl de blokken het liefst koude lucht willen hebben natuurlijk. Dus EGR kent eigenlijk alleen maar nadelen, zeker op termijn. Ik weet dat de KJ's in de US een nog uitgebreider EGR hebben dan de Europese modellen, daar hebben ze een elektrische EGR klep net als een gasklephuis en de EGR wordt gekoeld doordat deze aangesloten is in het koelcircuit van de wagen. Hoe dat bij jullie nieuwere generatie 2.8 blokken zit in Europa weet ik niet, maar de Europese KJ's hebben een stuk simpelere EGR. Veel Amerikanen plaatsen ook een Europese elleboog wat naar de intake gaat, om van die klep en rommel af te zijn.

In principe is de EGR simpel af te sluiten, door de toevoer van de EGR af te doppen op het blok.

aeWcSWI.png

 

EGRPlate_zps8a1ba743.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Masis:

EGR is puur voor het milieu, maar zorgt ervoor dat alle roet deeltjes opnieuw de motor in geblazen worden. Op een gegeven moment zit de elleboog wat naar de intake gaat en de intake manifold zelf vol met rotzooi, dit gaat ten koste van het vermogen en zorgt ervoor dat de motor bij volle belasting zwart rookt uit de uitlaat. Daarnaast wordt er hete lucht aangezogen uit de uitlaat, terwijl de blokken het liefst koude lucht willen hebben natuurlijk. Dus EGR kent eigenlijk alleen maar nadelen, zeker op termijn. Ik weet dat de KJ's in de US een nog uitgebreider EGR hebben dan de Europese modellen, daar hebben ze een elektrische EGR klep net als een gasklephuis en de EGR wordt gekoeld doordat deze aangesloten is in het koelcircuit van de wagen. Hoe dat bij jullie nieuwere generatie 2.8 blokken zit in Europa weet ik niet, maar de Europese KJ's hebben een stuk simpelere EGR. Veel Amerikanen plaatsen ook een Europese elleboog wat naar de intake gaat, om van die klep en rommel af te zijn.

In principe is de EGR simpel af te sluiten, door de toevoer van de EGR af te doppen op het blok.

aeWcSWI.png

 

EGRPlate_zps8a1ba743.jpg

Alleen een plaatje is eigenlijk niet genoeg als je het doet. Dan moet je ook de software aanpakken.

Maar nogmaals als de motor goed loopt, de uitlaatgassen en alle andere waarde's goed zijn. Waarom dan weg halen.

Kijk een roet filter gaat ook dicht zitten bij een niet juiste verbranding. Ook weg daarmee dan en een down pijp eronder.

Maar 1 nadeel van alles, ze gaan de APK regels veranderen en meten op NOx uitstoot.

Dus dan moet je weer snel een EGR en een Roetfilter plaatsen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×